Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Projekt: Tintins Äventyr

Startat av stej123, 10 september 2014 kl. 16:39

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

Månraketen är nästan klar. Jag saknar en handfull bitar i rätt färg men annars är den klar.

LDD-bild:

andreaseldh

Mycket fiffigt snottade ben, jag gav upp och gjorde dem platta på min version. Jag kan rekommendera att varva klossar och plattor på benen för att öka stabiliteten.

scholm

Gillar den här projektet även om jag inte är någon stor fan av Tintin egentligen. Däremot har jag alltid älskat den där månraketen och ska jag vara pyttelite mångdagsgnällig så ska den ju helt bara ha tre ben, inte fyra ;-)
Livet är som ett Legobygge - färggrant och fullt av möjligheter.

stej123

Citat från: andreaseldh skrivet 12 oktober 2014 kl. 23:36
Mycket fiffigt snottade ben, jag gav upp och gjorde dem platta på min version. Jag kan rekommendera att varva klossar och plattor på benen för att öka stabiliteten.

Ett bra tips, kan hända att jag lägger mellan lite plates om jag känner att den blir för instabil.

Citat från: scholm skrivet 13 oktober 2014 kl. 08:51
Gillar den här projektet även om jag inte är någon stor fan av Tintin egentligen. Däremot har jag alltid älskat den där månraketen och ska jag vara pyttelite mångdagsgnällig så ska den ju helt bara ha tre ben, inte fyra ;-)

...och egentligen ska den vara ca 10 gånger så stor :P I skala är min rymdraket betydligt närmare provraketen X-FLR6 som dom skickar upp före för att ta foton av månens baksida. I TV-serien har den raketen fyra ben (i albumet har även den tre ben). Om jag kommer på någon bra och stabil lösning för att ge den tre ben så kommer jag göra det senare  :)

Dom sista bitarna kom för övrigt idag, så eventuellt lägger jag upp några bilder senare i eftermiddag/kväll.

Joacim

...och egentligen ska den vara ca 10 gånger så stor :P I skala är min rymdraket betydligt närmare provraketen X-FLR6 som dom skickar upp före för att ta foton av månens baksida. I TV-serien har den raketen fyra ben (i albumet har även den tre ben). Om jag kommer på någon bra och stabil lösning för att ge den tre ben så kommer jag göra det senare  :)

Dom sista bitarna kom för övrigt idag, så eventuellt lägger jag upp några bilder senare i eftermiddag/kväll.
[/quote]

Tummen upp! Ser fram mot det! Härligt fredagsmys

stej123

Här kommer en första bild:


ByggareDan

Tjusigt värre, ser ut att bli ett bra slutresultat.

/ByggareDan


Joacim


andreaseldh


Jesperallen

Kul projekt detta, två stora favoriter i ett. Hoppas på mer.

Blir nu att rota fram de gamla Tintin-albumen.

Sockerbit

Snyggt, blir lite nostalgisk när jag ser den.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

stej123

Det var flera besökare på eventet i Uppsala som frågade efter en ritning till Tintin-raketen så jag hänvisade till den här tråden och sa att jag skulle lägga upp en LDD-fil. Nu har min gamla dator där LDD-filen ligger kraschat så jag kan inte ladda upp den nu direkt, men jag lovar att den kommer upp så snart jag får möjlighet att ordna det.


shutter

Det var kul att se serien på riktigt i Uppsala.
fortsätt så ;D

stej123

Har skakat liv i mitt slumrande Tintin-projekt igen. Här är en WIP-bild:

WIP by stej123, on Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.