Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Snyggt! Först undrade jag över det avhuggna huvudet som låg på sängen  :o, men vid närmare betraktande insåg jag att det var ett lindebarn  :)

Färgerna fungerar ypperligt ihop (i mina ögon). Det som förtar intrycket mest är nog bristen på bågar över fönstren - frågan är om det inte vore bättre med rak överdel på själva fönstret också? Åtminstone för mig känns det också ovant med övre fönsterrutan större än den nedre.

Sollan

Citat från: AndersI skrivet 20 juni 2013 kl. 13:30
Snyggt! Först undrade jag över det avhuggna huvudet som låg på sängen  :o, men vid närmare betraktande insåg jag att det var ett lindebarn  :)

Samma här!

Snyggt! Färgkombinationen gillar jag.

MicroByggare

Citat från: Sollan skrivet 20 juni 2013 kl. 13:50
Snyggt! Färgkombinationen gillar jag.
Jag med jag med!
Jag skulle nog också byta ut biten över fönstret mot en båge men den kanske inte finns i den färgen? ???
Nåväl gillar i alla fall din blomkruka tror mig inte ha sett den förr, annars är sängen också snygg men vart har du fått all tegelsten ifrån? ???
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

Etzel

Fiddlade runt med lite Lone Ranger-bitar idag och det blev en liten Texas-hyllning till slut, komplett med cowboy, Texas Longhorn och Lone Star-flagga.


Stigge72

Citat från: Etzel skrivet 20 juni 2013 kl. 23:36
Fiddlade runt med lite Lone Ranger-bitar idag och det blev en liten Texas-hyllning till slut, komplett med cowboy, Texas Longhorn och Lone Star-flagga.
Snyggt, men är det lika stabilt som det ser ut? ;) .p

Etzel

Citat från: stigge72 skrivet 21 juni 2013 kl. 11:36
Citat från: Etzel skrivet 20 juni 2013 kl. 23:36
Fiddlade runt med lite Lone Ranger-bitar idag och det blev en liten Texas-hyllning till slut, komplett med cowboy, Texas Longhorn och Lone Star-flagga.
Snyggt, men är det lika stabilt som det ser ut? ;) .p
Självklart, jag har positionerat hästen så att den håller balansen perfekt, lassons position är avgörande i det hänseendet också. ;D

Larry Lars

Idag fick jag rejäl fart på ett gammalt projekt som blivit liggande. En tidsmaskins-DeLorean som jag helst vill ha den. Jag började med att ändra skalan en del så det var i princip omstart från ruta ett. Kom på en del idéer jag ville testa mest på kul och nu har jag kommit riktigt långt med karossen. Jag får återkomma här och antagligen i en egen MOC-tråd. Gonatt!
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Larry Lars

Ännu en dag med pilligt byggande på en extrautrustad DeLorean. Fastnat i en massa udda tekniker som håller dåligt. :(
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Larry Lars

Nattbygge. Efter att ha byggt färdigt min tidsmaskins-DeLorean sitter jag ändå och pillar vidare med förbättringar och sätt att lösa problemet med de olika varianterna. Blev precis färdig med en möjlig lösning för motorhuven med apparater i trälåda. Kolla i MOC-tråden så kanske jag har hunnit lägga dit en bild.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

swestar

Håller på med ett litet fraktrymdskepp (säger man så?) till en kommande moc  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

-DoNe-


Larry Lars

Nattligt mekande med DeLorean igen. Plockat ned den i småbitar för att sedan bygga upp den igen med förbättrad konstruktion under själva karossen.
Patienten led bland annat av ett olyckligt matte-fel som gjorde vissa partier skeva och allmänt ömtåliga. Jag hoppas det skall bli bättre nu.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Teabox

Har suttit och byggt på mitt nästa Castle bygge. Jag hoppas på att hinna få det färdigt och fotograferat innan helgen. Skönt att man har semester så man hinner med en lite större MOC :)

Sangela

Sent igår byggde jag min första (sen jag blev vuxen) fantasihus/kyrka/byggnad. Har byggt efter beskrivning innan. Den är lite annorlunda och när jag har fått hem min gube ska den in och visa upp sig här (har inte riktigt koll på  hur jag får in snygga bilder ännu :-\...
Men med lite hjälp så fixar jag nog det snart själv :)
Lev i nuet! Då du slippet säga:
Alla dagar som kom och gick inte visste jag att det var livet!

Skafte

Satt och micklade med lite allehanda tak och insåg att "Slope 45" är en lögn. Ingen rät vinkel där, inte!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.