Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Citat från: Myko skrivet 25 november 2012 kl. 22:20
Citat från: stigge72 skrivet 25 november 2012 kl. 22:16
Eftermiddagen gick åt till att sitta hos Odidoma tillsammans med några andra ungefär lika galna härifrån, och skapa ett litet bygge tillsammans.
Myko passade på att bygga ett par gigantiska saker också... Fixar du det vi pratade om, Myko, eller ska någon annan göra det? ;)

Nu hänger jag inte med? :S
Den som bäddar välter ofta liten tuva. Om och om igen. ;)

Wineyard


Jag petade ihop en lite scen med Lego(las) och Legolas(t) :)

Stigge72


swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

Försöker få till något värt att kalla tävlingsbidrag...
Och så ska man ha ett namn, och lite story och några (fina) foton...

Ras 74

Citat från: swestar skrivet 27 november 2012 kl. 21:34Sitter och leker lite med LDD :)

Det är så himla kul att du verkar hålla på så mycket med det nu.
En bra ambassadör för LDD helt klart ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

o0ger

Sitter också med LDD. Så frustrerande när man vill bygga nåt men inte har så mycket bitar. Då är det bra att allt finns virtuellt i LDD.

Försöker bygga ett maffigt rymdskepp. Åtminstone i grova drag.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

ogel

Hemma med dottern som har vattkoppor ledde till att försöka mig på två versioner av Millenium Falcon. Delarna kommer mest från Brickmasterboken och såna poly bags Xvingar men får inte ihop det med färger så det får blir gråskala igen:/


Roger Brickjet

Citat från: ogel skrivet 30 november 2012 kl. 20:28
Hemma med dottern som har vattkoppor ledde till att försöka mig på två versioner av Millenium Falcon. Delarna kommer mest från Brickmasterboken och såna poly bags Xvingar men får inte ihop det med färger så det får blir gråskala igen:/
Fint! Och boken under har jag helt missat!!! Hoppas på en sån under granen! :)

Ras 74

Citat från: Roger Brickjet skrivet 30 november 2012 kl. 22:44Och boken under har jag helt missat!!! Hoppas på en sån under granen! :)

Vad är det för bok?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Roger Brickjet

#1720
Citat från: Ras 74 skrivet 30 november 2012 kl. 22:46
Citat från: Roger Brickjet skrivet 30 november 2012 kl. 22:44Och boken under har jag helt missat!!! Hoppas på en sån under granen! :)

Vad är det för bok?
Gör-det-själv-bok från Haynes :)
http://www.haynes.se/features/feature_BOTM_MillenniumFalcon.htm


Jesperallen

Har börjat demontera de första delarna jag byggde till borgen, ett hörntorn och ett rejält porttorn med rundade torndelar utåt. De är byggda med round Brick 1x1 mellan klossarna och endast i light grey vilket jag inte är nöjd med. Blir en annan lösning som jag hoppas blir bra.

swestar

Smackade ihop en liten lego vignette på kvällskvisten :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

AndersI

Jenny och jag bygger Pet Shop, lite grand varje dag, i stället för att ha julkalendrar (varken SW-, City- eller Friendskalendern lockade någon av oss).

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.