Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Carl T

Citat från: bellis skrivet 19 november 2012 kl. 21:33
Ha haft maraton lego dagar med ihop byggandet av Grand Emporium, Fire Brigade och Pet Shop.
Fick två likadana påsar i Pet Shop settet. Första gången de har hänt mig. Det är ju ett tacksamt misstag
att råka ut för. Men jag undrar om det är vanligt?

Var det trevliga bitar i den extra påsen? (Jag förutsätter att det inte var en påse som det skulle finnas två av.)

Själv har jag hållit på med mitt bidrag till den hemska borgtävlingen. Hoppas bara att bitarna jag beställt kommer de närmaste dagarna för det är klart svårare att bygga överdelen när mitten saknas.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

bellis

CitatVar det trevliga bitar i den extra påsen? (Jag förutsätter att det inte var en påse som det skulle finnas två av.)

Själv har jag hållit på med mitt bidrag till den hemska borgtävlingen. Hoppas bara att bitarna jag beställt kommer de närmaste dagarna för det är klart svårare att bygga överdelen när mitten saknas.

Ja absolut trevliga bitar. Det var en stor påse med mycket bruna 1x8 bricks och mörkröda takpannor bl.a.

Den hemska borgtävlingen tycker jag låter lite suspekt, kan lätt misstolkas om man inte skulle veta bättre :D





Stigge72

För att väga upp mörkret lite, så har jag moddat en x-wing.
Jag kom på att jag ville göra det när slalomåkaren dök upp som CMF för ca 2 evigheter sedan, men jag har liksom varit en stav kort tills jag kom hem från Gbg med en slalomtjej...

Teabox


Myko



swestar

Citat från: stigge72 skrivet 23 november 2012 kl. 17:27
För att väga upp mörkret lite, så har jag moddat en x-wing.
Jag kom på att jag ville göra det när slalomåkaren dök upp som CMF för ca 2 evigheter sedan, men jag har liksom varit en stav kort tills jag kom hem från Gbg med en slalomtjej...
Stiligt  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Jesperallen

Var kreativ i LEGOrummet för första gången på nästan en månad, har inte haft  nån insporation alls.
Fick till en rundtorn teknik som jag tänkt på länge. Har inte byggt ett helt torn pga bitbrist men det verkar lovande så det blir nog en beställning så jag kan testa det fullt ut. Återkommer :)

Magnus den store

Fick hem 1000+ 1x2 plates i mörkrött i veckan så jag har suttit och byggt lite olika tegelhus hela dagen. Börjar få till något som jag är nöjd med. Behöver dock plates i en passande accentfärg. Det är lite svårare för helst vill jag ha mörkgrå men en bit jag behöver massor av är 2x2 corner plate. Inte direkt en prisvärd bit när det gäller nyvara och stort antal.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

Dk Tan är  också väldigt snyggt till mörkrött, men det är ju ännu dyrare...

Magnus den store

Jo, den skulle passa snyggt. Tyvärr saknas en del andra bitar i dark tan.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

Jag jobbar febrilt på årets julskyltningsdiorama, 224x64 studs. Försöker klämma in så många minifigurer som möjligt, och ibland blir det lite märkliga kombinationer på ben och torsos...

Grunnar på om jag skall ta och spela in en film exklusivt för Swebrick, det är för mycket detaljer att ta kort på och skriva kommentarer.  8)

dalle

Klart jag vill se en film med gotländsk julstämning.

Stigge72

Eftermiddagen gick åt till att sitta hos Odidoma tillsammans med några andra ungefär lika galna härifrån, och skapa ett litet bygge tillsammans.
Myko passade på att bygga ett par gigantiska saker också... Fixar du det vi pratade om, Myko, eller ska någon annan göra det? ;)

Myko

Citat från: stigge72 skrivet 25 november 2012 kl. 22:16
Eftermiddagen gick åt till att sitta hos Odidoma tillsammans med några andra ungefär lika galna härifrån, och skapa ett litet bygge tillsammans.
Myko passade på att bygga ett par gigantiska saker också... Fixar du det vi pratade om, Myko, eller ska någon annan göra det? ;)

Nu hänger jag inte med? :S

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.