Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

krakfot

bygger en hel del nu när Sven är på besök, men minst lika mycket bygger jag visst i photoshop ;) man måste ju fixa till bilderna lite speciellt med de bitar man inte har....

swestar

Byggt en gammal spårvagn ---> http://www.swebrick.se/index.php?topic=3660.15 i morse, håller på med ett micro-diorama till CS just nu  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

Lekt lite med att försöka kombinera bitar på nya sätt... får se om det ger några idéer värda att visa upp så småningom...

swestar

Testat att byggt ett träd som involverar bit 6064 dark tan mm, en slingrande stig/brygga/väg, samt en fantasifigur som sitter och funderar i sitt skal  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Bizzy78

Idag har jag börjat på mitt första modulhus.
Det blev 10218 Pet Shop. Ska bli kul att bygga något annorlunda än Technic. Har även fnulat lite på mitt bidrag till Batteln Ninja VS Mechs.

42Hz

Börjat fnula med min första seriösa MOC på jag vet inte hur länge sedan sist! Nöjd med resultatet så här långt men det är mycket kvar som ska lösas. :)

Gjorde till och med min första Bricklink-köp för att få tag på den dome-inerade delen i bygget (minus bananerna dock!).

//Harri

Stigge72

Citat från: 42Hz skrivet 24 juli 2012 kl. 09:18
Börjat fnula med min första seriösa MOC på jag vet inte hur länge sedan sist! Nöjd med resultatet så här långt men det är mycket kvar som ska lösas. :)

Gjorde till och med min första Bricklink-köp för att få tag på den dome-inerade delen i bygget (minus bananerna dock!).


Påminner lite om en viss liftarguide... Men det borde vara en tunga med någonstanns... hur du nu ska få dit den.. ;)

42Hz

Citat från: stigge72 skrivet 24 juli 2012 kl. 15:39
Citat från: 42Hz skrivet 24 juli 2012 kl. 09:18
Börjat fnula med min första seriösa MOC på jag vet inte hur länge sedan sist! Nöjd med resultatet så här långt men det är mycket kvar som ska lösas. :)

Gjorde till och med min första Bricklink-köp för att få tag på den dome-inerade delen i bygget (minus bananerna dock!).


Påminner lite om en viss liftarguide... Men det borde vara en tunga med någonstanns... hur du nu ska få dit den.. ;)

Hehee. Hmm,  bollen finns ju i grönaktig färg. =)



//Harri

Stigge72

Satt med en konstig bit och tänkte "vad kan man bygga med den här?", och efter lite klurande kom jag fram till att det nog skulle gå att använda den i en bil-kontruktion... jag är inte färdig än, och bland annat därför får ni vänta på att se hur den tar sig ut. ;)

MartinAberg

#1629
Tjuvstartat på ett diorama, tyvärr kunde jag inte fortsätta längre eftersom jag måste invänta några leveranser med delar.
Har däremot hunnit klart med skalet för det övergivna huset (som är en del av dioramat), nu ska man bara komma på lite "inredning" med...


Illuwatar

Ingen seriös MOC direkt, men ibland får hjärnan frispel och det var antagligen inget vidare på TV... begränsat antal bitar framme (höll på att sortera upp Ewok Attack och ett Endor Battle Pack) och fick ett ryck att bygga något av just dessa bitar. Därefter fick jag mina LoTR-set och som vanligt byggde figurerna först. Dessa behövde jag ställa någonstans under tiden när jag byggde resten. Så de fick dela basplatta med SW-bygget. Så jag gjorde en scen av det hela där ett fel har uppstått i tids-rumsdomänen så att LoTR-karaktärena hamnade på Endor...



Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

janimakaj

haha snygg kombo med SW och LOTR ;)

själv byggde ja vidare på mitt lastbilsprojekt och ramen till bilen är nu (i stor sett) klar, ska lägga upp bilder. :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Johan J

LEGO är skoj.

micke

Citat från: Johan J skrivet 11 augusti 2012 kl. 17:24
Idag var jag barnvakt.









http://youtu.be/_8nsFMJfHX8

http://youtu.be/b6H5Emi6hds

Plus några till filmklipp på samma kanal.

Barnet du passade kan ju inte haft en tråkig sekund, lär ju tro att när föräldrarna pratar med barnet nästa gång dem behöver barnvakt att du står HÖGST upp på listan av barnvakter  ;)
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Johan J

Mormor står högst, men jag är nog god tvåa. Det tar bara så lång tid att städa upp så jag kan gå fritt... Men det är det värt!
LEGO är skoj.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.