Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

styrbjörn

Ok Gustav II Adolfs död vid lutzen... Jag vet att han inte hade harnesk men han fick ha det här.

Death of Gustavus Adolphus by Styrbjorn24, on Flickr

Den nya hästen är så bra :-*

Skafte

Citat från: styrbjörn skrivet 17 juni 2012 kl. 08:49
Gustav II Adolfs död vid lutzen...

Hur skulle man kunna få till dimman?  ;)

Själv byggde jag ut Fire Brigade igår, blev klar med bottenvåningen. 16 studs bredare och 8 djupare. Maffigt. Hoppas jag kan ljuga ihop bitar till övervåningen också.

Tommy_la

Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Larry Lars

Lego för användning i "verkligheten". Med svarta technic-bitar och delar i gummi har jag idag byggt ett praktiskt stativ till min Smart-phone. (Sony Xperia S)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Illuwatar

Har börjat på en park (som är lite vildvuxen) till min stad. Jag vill få till känslan av växtlighet som ingen har skött på länga och fått växa fritt bakom höga murar. Och så ville jag testa att bygga något med de nya tegelbitarna... Parkmodulen följer Module-standarden och den är tänkt att bli större än 32 x 32 (därav anslutningar på bara ena sidan). Det är ett bygge som inte är klart än, därav den tomma gräsmattan.






Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

jalex

Citat från: Illuwatar skrivet 17 juni 2012 kl. 22:58
Har börjat på en park (som är lite vildvuxen) till min stad. Jag vill få till känslan av växtlighet som ingen har skött på länga och fått växa fritt bakom höga murar. Och så ville jag testa att bygga något med de nya tegelbitarna... Parkmodulen följer Module-standarden och den är tänkt att bli större än 32 x 32 (därav anslutningar på bara ena sidan). Det är ett bygge som inte är klart än, därav den tomma gräsmattan.

Ser snyggt ut! Ska den vara med i Eurobricks "Modular Madness"-tävling?
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter


Sollan

Snygg mur och trevlig vildvuxen grönska!

Illuwatar

Man tackar! Mitt första försök på att få till lite grönska i mina byggen. Lugbulken gjorde delvis möjligt, men en del måste ändå införskaffas via BL för att kunna fortsätta. Dessutom så har jag en idé om att göra gränder mellan husen och muren med hjälp av smala basplattor som byggs som gångvägar. Smalast verkar dock vara 8 x N, så direkt gränd kanske man inte får det till...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Record

Riktigt trevligt, snygg mur, och grönska.
Friskt satsat, hälften vunnet..

styrbjörn

Snygg mur och grönska. Jag gillar igentligen inte tegelstensbiten till en vanlig mur då är skrytssons väsby centrum teknik bättre men när man gör golv eller en sån här mur med andra bitar emellan så blir det klockrent :) bra byggt!

Woodpicker

Har lagt ut Baseplates för nästan 1t i min LEGOstad. Upptäckte att kurvo och vxl absolut inte är menade för Baseplates. Antar att om man höjer spåret en plate så kanske det går puzzla ihop... Orka  ;) Nu ska jag äta mat innan jag bygger ihop   ;D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Jesperallen

Den där muren är riktigt fin Illuwatar!

swestar

#1573
Snyggt bygge Illuwatar :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

Snyggt bygge, Illuwatar. Jag såg att Sven fick utforska det på närmare håll.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.