Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Citat från: insurrection skrivet 23 juli 2020 kl. 20:17
Blev inspirerad av Moduverse-beställning och byggde lite på landskapsplattor!
Tror det kommer bli nice med modulära kullar.
Snyggt! Jag tänkte ett tag att det måste vara storlek typ 1000x2000 studs för det såg så slätt ut men sen såg jag att en viss oskärpa bidrog ;D!

insurrection

Citat från: CopMike skrivet 24 juli 2020 kl. 18:45
Citat från: insurrection skrivet 23 juli 2020 kl. 20:17
Blev inspirerad av Moduverse-beställning och byggde lite på landskapsplattor!
Tror det kommer bli nice med modulära kullar.
Snyggt! Jag tänkte ett tag att det måste vara storlek typ 1000x2000 studs för det såg så slätt ut men sen såg jag att en viss oskärpa bidrog ;D!
Haha, sjukt stor soffa jag skulle haft hemma isf!  :D

swestar

WIP

Börja klossa på något jag funderat på en längre tid, ett runt fantasy/castle inspirerat torn.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

darthemil83

Jag satte ihop några figurer som är inspirerade av Minas Tiriths citadell vakter .

andreaseldh

Har tittat på mitt Lutande Tornet i Pisa och är inte nöjd med zick-zack-oktagon-formen, så jag började ett litet bygge i Stud.io med rundade klossar. Är denna super-ellips-form bättre? Ja jag vet att skalan inte stämmer med minifigurerna.

insurrection

#3800
Har fortsatt med landskapsmodulerna, kullen är lite större men framförallt har jag gjort 5 nya vägplattor (totalt 8 ) vilka går att pussla ihop t.ex. så här.
Börjar bli en go Carcassonne-känsla över plattorna nu!

Edit: Slängde upp några fler på flickr:
https://www.flickr.com/photos/56534708@N02/albums/72157715272686516

darthemil83

Jag byggde en mindre snedtaks konstruktion idag . Jag är nöjd med resultatet .

ingels

Är mycket nu, håller på med för att fylla på Rymdcentret, bra utfyllnad i rymdcentret.

Har byggt "Lill-Yoda" i

Har fått armarna till den här trevliga krabaten, gäller ju att Bricklinka när man hittat det man är ute efter :)

Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Krennic

Citat från: ingels skrivet 05 augusti 2020 kl. 16:47
Har fått armarna till den här trevliga krabaten, gäller ju att Bricklinka när man hittat det man är ute efter :)



Vilka bitar har du använt till vingarna? Jag håller själv på med ett Cthulhu-bygge och har använt samma torso som du, men hade svårt att hitta passande vingar. Jag fastnade till slut för de mycket större 6133. Jag hade helst velat ha 20608 om de fanns i någon lämplig färg...

CopMike

Citat från: Krennic skrivet 06 augusti 2020 kl. 17:32
Citat från: ingels skrivet 05 augusti 2020 kl. 16:47
Har fått armarna till den här trevliga krabaten, gäller ju att Bricklinka när man hittat det man är ute efter :)



Vilka bitar har du använt till vingarna? Jag håller själv på med ett Cthulhu-bygge och har använt samma torso som du, men hade svårt att hitta passande vingar. Jag fastnade till slut för de mycket större 6133. Jag hade helst velat ha 20608 om de fanns i någon lämplig färg...
58665 Minifigure, Wings Ghost with Cutouts

Krennic

Citat från: CopMike skrivet 06 augusti 2020 kl. 18:20
58665 Minifigure, Wings Ghost with Cutouts

Tack! Jag inser nu att jag nog aldrig kollade efter vingar i trans-neon green när jag letade... Men jag har dem tydligen redan ändå eftersom de verkar ingå i min ännu oöppnade låda med som står här på hyllan. :)

ingels

#3806
Citat från: Krennic skrivet 06 augusti 2020 kl. 17:32
Citat från: ingels skrivet 05 augusti 2020 kl. 16:47
Har fått armarna till den här trevliga krabaten, gäller ju att Bricklinka när man hittat det man är ute efter :)



Vilka bitar har du använt till vingarna? Jag håller själv på med ett Cthulhu-bygge och har använt samma torso som du, men hade svårt att hitta passande vingar. Jag fastnade till slut för de mycket större 6133. Jag hade helst velat ha 20608 om de fanns i någon lämplig färg...

CopMike hade svaret (58665) som jag enkom köpte för att jag hade den store i mina tankar och tänkte att dom där, dom blir perfekta även om dom kanske är i största läget. Nu när resten av Cthulu's minifig parts fanns tillgängliga i Sverige på Bricklink så slog jag till. Vingarna har väntat på bra sällskap  :)

Annars så har jag utgått från bilden som finns på https://www.pinterest.se/pin/568016571731931056/ men som du säger, vingarna från Gargoylen har ju fel färg och sitta och pilla med färg själv känns ju lika dumt som att göra en relief av lera och hänga runt halsen  ;)

Kan tipsa om Memmla's fina bygga dom finns att beskåda på
https://www.swebrick.se/index.php?topic=14869
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Magnus den store

Hoppade sent omsider på Tensegrity-tåget. Förstärkte min med Technic längs ryggraden.

https://jkbrickworks.com/tensegrity-sculpture/
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Tornet

Ett försök till en Brickhead-MOC på kvällskvisten. Ska försöka förfina och komplettera med lite fler bitar i rätt färger så småningom.


Joacim

Åh snyggt bara Lille Skutt, Skalmanoch resten kvar.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.