Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

#3780
Ett Simon Stålenhag´s inspirerande bygge/diorama har påbörjats.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

mechamike

?

swestar

Klossa lite igår o idag, lite småjusteringar kvar bara. :)

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

BrickMe

#3783
Vore ju förstås trevligare att ha minifigsen uppställda på ett bättre sätt när man ändå har dem skyddat bakom glas mot damm. Såg för ett bra tag sedan en läktare på BL (MOC) https://www.bricklink.com/v3/studio/design.page?idModel=80440 och tänkte att något liknande skulle vara fint att bygga själv.

Skaparen refererade till att 76766 är ju billiga bitar man kan köpa på BL för c:a 30 öre/st.

Så jag kom fram till den här simpla lösningen (se regnbågsmodell) med följande klossar:

18st 76766

9st 3021

3st 3020

9st 3023

4st 4282

18 st 3004 (Kan ersättas med 9st 3245c men jag ville illustrera höjden bättre med två färger)

88646 sitter gott och väl fast  i 4282 så jag tycker det är lite onödigt att sätta dit ytterligare plates längs bak. Jag inväntar en beställning på en drönarpojke samt en grön klosskille och glappet där emellan kan man se hur minifigsen sätts dit.

David i Lekeberg

Kvällens bygge ett tält till mina ny svartgula riddare, så att de kan dra ut till fält.
Än är det bara en kuliss pga saknade bitar (svarta och gula ostar och 1x3 mjuk lutning).
Sedan tänkte jag ge riddarna olika uppgifter och lite tillbehör och fixa med miljön.

byStfn

Citat från: David i Lekeberg skrivet 03 juni 2020 kl. 21:55
Kvällens bygge ett tält till mina ny svartgula riddare, så att de kan dra ut till fält.
Än är det bara en kuliss pga saknade bitar (svarta och gula ostar och 1x3 mjuk lutning).
Sedan tänkte jag ge riddarna olika uppgifter och lite tillbehör och fixa med miljön.

Fantastiskt litet bygge men det jag tar med mig mest är ditt svenska namn på curved slope! Mjuk lutning! Älskar det!

Nextuz

Citat från: David i Lekeberg skrivet 03 juni 2020 kl. 21:55
Kvällens bygge ett tält till mina ny svartgula riddare, så att de kan dra ut till fält.
Än är det bara en kuliss pga saknade bitar (svarta och gula ostar och 1x3 mjuk lutning).
Sedan tänkte jag ge riddarna olika uppgifter och lite tillbehör och fixa med miljön.

Snyggt :D
Du har verkligen fångat en tältig känsla :)

darthemil83

Lite processbilder på mitt kommande bygge . Ren castle heter det . Jag kommer bygga klart det nu i sommar . 

CopMike

Citat från: darthemil83 skrivet 13 juni 2020 kl. 15:29
Lite processbilder på mitt kommande bygge . Ren castle heter det . Jag kommer bygga klart det nu i sommar .
Snyggt, ser mycket lovande ut :D!

darthemil83

Citat från: CopMike skrivet 13 juni 2020 kl. 15:47
Citat från: darthemil83 skrivet 13 juni 2020 kl. 15:29
Lite processbilder på mitt kommande bygge . Ren castle heter det . Jag kommer bygga klart det nu i sommar .
Snyggt, ser mycket lovande ut :D!
tack så mycket . Ha en fin sommar . Mvh Emil

Magnus den store

Tänkte att det är dags att börja bocka av några pågående projekt. Ett som legat på is ett bra tag är min medeltida armé. Det är ett livstidsprojekt som aldrig kommer bli klart, men jag kan i alla fall slutföra några delmoment. Ett delmoment är Classic Castle med adelshus från:

, Castle
, Knight's Tournament
, Knight's Procession
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Tornet

Sortering av ett några kaoslådor som alltid tycks uppstå kring skrivbordet urartade i denna episka MOC.

darthemil83

Jag mottog en leverans idag med några plantor . Så jag skrapade ihop en överblick av vårt rike . Proportionerna stämmer inte som synes .

Memmla

Fortsatte jobba på ett massivt impuls-projekt som jag påbörjade för 3 veckor sen men ännu inte publicerat något om här.  ;D
Inväntar lite bitar så jag kan färdigställa första delen av det så ska jag försöka lägga upp lite bilder. Känns väldigt bra att komma igång med byggandet.  :)

insurrection

#3794
Blev inspirerad av Moduverse-beställning och byggde lite på landskapsplattor!
Tror det kommer bli nice med modulära kullar.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.