Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Sockerbit


Snyltgäst

Riktigt cleant! Vad jag tänkte på här är hur stort intryck det gör, trots den ringa storleken, men du får fram mycket.  Men vad är True eventet för något?

andreaseldh

Citat från: Snyltgäst skrivet 22 oktober 2015 kl. 00:16
Men vad är True eventet för något?

Toys "R" Us har jippo i alla butiker 7 november och medlemmar i Swebrick får hjälpa till.

Vill du Hjälpa till på TRU 7/11

Tunguska

Behöver kanske finslipas lite till, men nog känns det som att jag skulle våga visa upp bygget för allmän beskådning after alla trevliga kommentarerna.

Citat från: andreaseldh skrivet 22 oktober 2015 kl. 02:04
Citat från: Snyltgäst skrivet 22 oktober 2015 kl. 00:16
Men vad är True eventet för något?

Toys "R" Us har jippo i alla butiker 7 november och medlemmar i Swebrick får hjälpa till.

Vill du Hjälpa till på TRU 7/11

Som andreaseldh förtäljde. Jag kunde ju ha varit tydligare och länkat till infotråden jag med ...
Mina LEGO-byggen på flickr.

Kvarnbacka

Inspirerad av alla grymma SHIPtember-byggen blev jag också sugen på att bygga ett rymdskepp. Hur stort det blir återstår att se, men killen på bilden och hans fyra kollegor ska få plats är det tänkt.

bileam

 I går kväll påbörjade jag (och slutförde överraskande stor del) av överflyttandet av en långtidsMOC från basplatta (+förhöjning) till Moduverse. Valde att lägga spårhöjden så den matchar CB Tåglandskap, även om det absolut inte är säkert att jag når upp till den detaljnivån.

Grymt laddad för att fortsätta med bygget, undrar om jag vågar satsa på att vara klar till Halmstad... Hmm...  :-\

Bifogar en lite WIP-bild.

Majkel


bileam

Citat från: Majkel skrivet 23 oktober 2015 kl. 07:16
Ser spännande ut, får vi se mer sedan?
Det började som en MOD av , men har expanderat och utvecklats bortom det, så nu är det en MOC baserat på det settet.
Jag får väl lägga upp en egen tråd, då kanske risken för att det avstannar blir mindre...

Memmla

Ytterligare en vägmodul till mitt PA-CB, snart dags att riva byggnaderna och börja på nytt och större. :)

Odidoma

Citat från: Memmla skrivet 24 oktober 2015 kl. 20:39
Ytterligare en vägmodul till mitt PA-CB, snart dags att riva byggnaderna och börja på nytt och större. :)
det låter spännande men får inte byggnaderna plats på den nya?

Memmla

Citat från: Odidoma skrivet 24 oktober 2015 kl. 21:28
Citat från: Memmla skrivet 24 oktober 2015 kl. 20:39
Ytterligare en vägmodul till mitt PA-CB, snart dags att riva byggnaderna och börja på nytt och större. :)
det låter spännande men får inte byggnaderna plats på den nya?

Nja, lite annat koncept på det jag tänkte från start så blir slakt av min nuvarande modul :p Blir förhoppningsvis bättre :)

Odidoma

Citat från: Memmla skrivet 24 oktober 2015 kl. 21:31
Citat från: Odidoma skrivet 24 oktober 2015 kl. 21:28
Citat från: Memmla skrivet 24 oktober 2015 kl. 20:39
Ytterligare en vägmodul till mitt PA-CB, snart dags att riva byggnaderna och börja på nytt och större. :)
det låter spännande men får inte byggnaderna plats på den nya?

Nja, lite annat koncept på det jag tänkte från start så blir slakt av min nuvarande modul :p Blir förhoppningsvis bättre :)
det är jag inte alls orolig för! Roligt att du kör en helt ny modul, snart har du lugbulken att leka med också. Kommer bli bra!

AndersI

Efter att ha läst Ny Teknik, och dessutom sett länken här på Swebrick, var jag bara tvungen att bygga en kopia av det säkra kassaskåpet av Jason Allemann (JK Brickworks) - NyT hade fel stavning på både namn och webplats, men länken fungerar!

http://jkbrickworks.com/working-combination-safe/

Bristen på lämplig radardisk (med tryck) gör det ganska spännande att försöka låsa upp igen, finns inte så mycket marginal för felvridningar.


dalle

Nu när bulken har anlänt så byggde jag en till modul till PACB.

Odidoma

Citat från: dalle skrivet 25 oktober 2015 kl. 19:48
Nu när bulken har anlänt så byggde jag en till modul till PACB.
härligt! Hinner du bli klar till Uppsala?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.