Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

humlan

Egentligen är jag klar med mitt LDD-bygge/expriment, vill dock inte presentera den innan jag är klar med Havoc, eftersom den har med den storyn att göra.

MEN

Jag är samtidigt osäker på om jag ska publicera den officiellt, för att även om den inte innehåller några illegala byggmetoder eller svävande bitar, så är den inte strukturellt sund. Dvs den skulle ramla ihop, eftersom jag inte byggt någon ram inne i den, utan bara utanverk, typ.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

andreaseldh

Kvarnen i Jakobsberg. En stolt symbol för orten tills den brann ner 2005. Den har brunnit flera gånger förr och byggts upp direkt, men denna gång har det tagit 10 år innan kommunalpolitikerna börjat prata om återuppbyggnad. Min modell finns enbart elektroniskt, får se om jag hinner före kommunen...

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

humlan

Byggde en kuliss till ett bygge som jag ska försöka hinna fota + presentera imorgon....  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Anders67

Bygger på "min" Death Star Trench, i veckan hoppas jag kunna färdigställa rebellernas inflygnings bana, sedan lite mindstorms programmering.

Joacim

Citat från: Anders67 skrivet 13 juli 2015 kl. 00:24
Bygger på "min" Death Star Trench, i veckan hoppas jag kunna färdigställa rebellernas inflygnings bana, sedan lite mindstorms programmering.

Gillar den såg riktigt fin ut när du visade upp den på en lunchträff!

AndersI

Satte just ihop en Gotlandsfärja (tack för att jag fick chansen att skaffa en fastän jag inte var med i Visby!) - den pryder verkligen sin plats i glasskåpet bredvid Norrköpingsspårvagnen. Gillar!

Majkel

Citat från: Joacim skrivet 13 juli 2015 kl. 08:41
Citat från: Anders67 skrivet 13 juli 2015 kl. 00:24
Bygger på "min" Death Star Trench, i veckan hoppas jag kunna färdigställa rebellernas inflygnings bana, sedan lite mindstorms programmering.

Gillar den såg riktigt fin ut när du visade upp den på en lunchträff!

Hade du med dig den till lunchen? Gick den bra att transportera?

Anders67

Den är transportbar, den kommer nog med till träffen i augusti. Kust nu är jag i behov av mer moduverseplattor.

AndersI

#2874
Ett alternativt bygge med enbart bitar från Exo Suit. Det blev en satellit, några aliens på en rymdsläde och en sorts öppet reparationsfordon...

andreaseldh

Citat från: AndersI skrivet 15 juli 2015 kl. 20:34
Ett alternativt bygge med enbart bitar från Exo Suit...

... och en x16 hårborste?

AndersI

Hoppsan! Glömde tydligen att ta bort den.  Det var Jenny som roade sig med att testa hur lång tid det skulle ta innan jag märkte nåt...

humlan

Försöker bygga ett skepp som ser lite evul ut, inte helt nöjd ännu men det tar sig...
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

ByggareDan

Byggde mig en våning till höghuset i Olive grönt utav bitarna från LUGBulken
Sitter och skriver ihop en wanted lista på lite bitar för att kompleterra upp dom våningar där det saknas lite bitar.

/ByggareDan

humlan

När jag inte orkar bygga nåt annat, så sitter jag o kikar på möjligheten att bygga en Tabak-korvett i minifig-skala, skulle vara ett kul SHIP-projekt...

Kanske aldrig blir nåt annat än en våt dröm, men det är kul att drömma  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.