Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

andreas E

Första bygget ikväll. Här övervakandes att spelet går rätt till.

Nextuz

Citat från: Wineyard skrivet 24 december 2014 kl. 12:48

Ett litet julbygge!

En klassisk granklippare :D Perfekt när den barrar av sig och man vill kapa ved :)

Kwagge

Till min del i CB Tåglandskap tänkte jag bygga in en lite väg. Den ska både komma in o försvinna ut bakom min display. Eftersom CBet bygger på Moduverse så har jag lagt MÅNGA. Av juldagstimmarna åt att få till en kurva...


Den är inte krokig som bild två.. En trött fotograf..


Anders67

Citat från: Kwagge skrivet 26 december 2014 kl. 01:23
Till min del i CB Tåglandskap tänkte jag bygga in en lite väg. Den ska både komma in o försvinna ut bakom min display. Eftersom CBet bygger på Moduverse så har jag lagt MÅNGA. Av juldagstimmarna åt att få till en kurva...

Den är inte krokig som bild två.. En trött fotograf..
Den ser inte dum ut!

Manne

En dag ska jag också försöka mig på detta med en kurva.. Ditt försök ser kanon ut!

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Stigge72

Idag har jag byggt lite som eventuellt kan bli et rymdskepp...

Men det som jag tänkte skriva om är de sju bitarna jag hittade på "fel" ställe, och satte ihop..
Om någon vet vad det är, så får ni gärna upplysa mig, för själv har jag ingen aning... :-P

Kwagge

Fortsatte på gatan idag.. Två Moc CC hus har rivits under uppbyggnaden av Tåglandskapet..

Så här blir gatan..

ByggareDan

Citat från: Kwagge skrivet 26 december 2014 kl. 18:01
Fortsatte på gatan idag.. Två Moc CC hus har rivits under uppbyggnaden av Tåglandskapet..

Så här blir gatan..

Snyggt! Ser ju riktigt bra ut, blir ju ett lyft med byggda gator istället för platta "köpegator".

/ByggareDan

andreaseldh

Citat från: Stigge72 skrivet 26 december 2014 kl. 17:18
Men det som jag tänkte skriva om är de sju bitarna jag hittade på "fel" ställe, och satte ihop..
Om någon vet vad det är, så får ni gärna upplysa mig, för själv har jag ingen aning... :-P

3003, 85984, 32056, 32002, 32494 och 92906. Eller har jag missuppfattat frågan?

insurrection

Saknar endel bitar så får pröva fram i LDD istället. Lagt till ett kök med tänkta förådsutrymmen en våning upp, men är inte helt nöjd med hur skorstenarna möter fasaden på riddarhallen. Får se hur man kan tänka om...


Stigge72

Citat från: andreaseldh skrivet 26 december 2014 kl. 19:01
Citat från: Stigge72 skrivet 26 december 2014 kl. 17:18
Men det som jag tänkte skriva om är de sju bitarna jag hittade på "fel" ställe, och satte ihop..
Om någon vet vad det är, så får ni gärna upplysa mig, för själv har jag ingen aning... :-P

3003, 85984, 32056, 32002, 32494 och 92906. Eller har jag missuppfattat frågan?
Njae. Visst är det de bitarna (och en 4073, utan den hade det inte gått at få ihop allting, iaf inte helt lagligt...). Min fråga var snarare vad konstruktionen föreställer... :P

AndersI

Citat från: insurrection skrivet 28 december 2014 kl. 03:17är inte helt nöjd med hur skorstenarna möter fasaden på riddarhallen. Får se hur man kan tänka om...

Nu är jag ingen expert på såna där byggnader,  men i mina ögon är skorstenarna alldeles för grova - jag associerar mera till masugn än till kök...

I övrigt bra proportioner.

swestar

WIP "Space Skulls"  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

#2623
Citat från: swestar skrivet 06 januari 2015 kl. 14:58
WIP "Space Skulls"  :)
Har velat byggt detta set ett tag nu (är svag för "Slope, Curved" bitar). Använder en röd 54930c01 för att lysa upp skallen. Bättre bilder kommer, kanske bygger nått mer ur setet
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Gideon

#2624

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.