Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

robban

Citat från: ByggareDan skrivet 07 december 2014 kl. 09:14
Tjusigt "litet" SW diorama
Är det byggt för att ställas ut någonstans eller bara för en egen hemmautställning.


/ByggareDan

Tack! Billy hyllan hemma var vist för smal så jag drog till klossbutiken och ställde den där så länge..
Citat från: Sockerbit skrivet 07 december 2014 kl. 11:33
Mycket snyggt, lägg gärna ut fler bilder, framför allt på byggnaden till vänster.
kommer någon mer bild..foto är inte min grej värkar det som.. :P

Citat från: Odidoma skrivet 07 december 2014 kl. 12:42
Snyggt! Jag vill också se fler bilder. Är det Tatooine som var skådeplats för gamarna? Tyckte jag såg landspeedern i ena hörnet.

Dom var bara med där på ett hörn för att få fotas i öken miljö... Dom ligger kvar här hemma tills senare projekt..

Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

footos


swestar

#2582
Jag och gumman(Pixes) klossa lite häromdagen. jag gjorde huset efter ritning (lite modifierat) och granen . Gumman stod för klapparna.  :)

GOD JUL
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Nextuz

#2583
Citat från: swestar skrivet 08 december 2014 kl. 00:24
Jag och gumman(Pixes) klossa lite häromdagen. jag gjorde huset efter ritning (lite modifierat) och granen . Gumman stod för klapparna.  :)

GOD JUL

+5

Smällkaramellerna var ju galet smarta :D


Själv försöker jag få ihop någon vettig front på en Dumpers

insurrection

Testar skala och proportioner och funderar på vad som ska bricklinkas. Endel att fortsätta fundera på men ganska nöjd med den grova formen iaf.
(jo, man borde kanske skaffa någon sorts kamera)

Nextuz

Citat från: insurrection skrivet 08 december 2014 kl. 20:51
Testar skala och proportioner och funderar på vad som ska bricklinkas. Endel att fortsätta fundera på men ganska nöjd med den grova formen iaf.
(jo, man borde kanske skaffa någon sorts kamera)

Niice :D
Shit, jag är svag för valv alltså :P

Stigge72

Citat från: andreaseldh skrivet 06 december 2014 kl. 16:08
Snyggt med SNOT-ad stång! Är det bara två 87087 som håller flaggan uppe?
Tack!
Jag hade en tanke på att använda mina 3062b från bulken först, men den stod knappt utan flaggan...

Ja, det är rätt. Bara att se till att de är på lagom mellanrum, så klarar man sig med väldigt få.

Sangela

Ville testa att bygga lite fritt med bulkLEGOt och det utmynnade i en enkel gammal stenborg (jag vet, de hade inga fönster med ramar men jag ville testa att använda dem i alla fall ;)) med en brunn och lite utsmycknings träd.

Kul att se vad jag kan bygga med det begränsade bitarna i bulken. Lite klurigt med dörr tex...
Lev i nuet! Då du slippet säga:
Alla dagar som kom och gick inte visste jag att det var livet!

Nextuz

Citat från: Sangela skrivet 10 december 2014 kl. 15:54
Ville testa att bygga lite fritt med bulkLEGOt och det utmynnade i en enkel gammal stenborg (jag vet, de hade inga fönster med ramar men jag ville testa att använda dem i alla fall ;)) med en brunn och lite utsmycknings träd.

Kul att se vad jag kan bygga med det begränsade bitarna i bulken. Lite klurigt med dörr tex...

Mycket tjusig ruin :D

Sangela

Det är lustigt hur bitarna bara slukas upp av bygget. Tyckte jag beställt många tegelstenar 1*2. Men de kommer inte räcka till allt jag tänkt mig... jaja, får ändra på designen eller beställa mer...  ::)
Lev i nuet! Då du slippet säga:
Alla dagar som kom och gick inte visste jag att det var livet!

Record

Citat från: Sangela skrivet 10 december 2014 kl. 22:04
Det är lustigt hur bitarna bara slukas upp av bygget. Tyckte jag beställt många tegelstenar 1*2. Men de kommer inte räcka till allt jag tänkt mig... jaja, får ändra på designen eller beställa mer...  ::)

Då är vi 2 som lider av samma dilemma, vart tar alla tegelstenar vägen? :-\ fick hem 1000 st från BL i fredags, nu är dom slut, men inte slut på byggplaner :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

Stigge72

Citat från: Record skrivet 11 december 2014 kl. 08:27
Citat från: Sangela skrivet 10 december 2014 kl. 22:04
Det är lustigt hur bitarna bara slukas upp av bygget. Tyckte jag beställt många tegelstenar 1*2. Men de kommer inte räcka till allt jag tänkt mig... jaja, får ändra på designen eller beställa mer...  ::)

Då är vi 2 som lider av samma dilemma, vart tar alla tegelstenar vägen? :-\ fick hem 1000 st från BL i fredags, nu är dom slut, men inte slut på byggplaner :P
Jag tycker det där gäller alla möjliga sorters bitar... Man tänker att "sådana där har jag ju hur många som helst", men när man ska ha dem, finns de inte alls, definitivt inte i den mängd man skulle önska iallafall...

swestar

WIP
Ett litet Ma.K inspirerat diorama  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram



LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.