Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

Återuppbyggde min medeltida stad som ska till Skaerbek. Hade klarat alla turer rätt bra så det blev ett snabbt jobb.

Anders67

Citat från: dalle skrivet 03 augusti 2014 kl. 21:18
Återuppbyggde min medeltida stad som ska till Skaerbek. Hade klarat alla turer rätt bra så det blev ett snabbt jobb.
+1

swestar

#2357
Börjat bygga en "Sludge Puppy" https://www.flickr.com/photos/legohaulic/989769683/" mest för att se hur styrningen är konstruerad. Alltid lär man sig något. :) Beskrivning finns i "the lego adventure book vol. 2".
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Magnus den store

Citat från: swestar skrivet 04 augusti 2014 kl. 00:40
Börjat bygga en "Sludge Puppy" https://www.flickr.com/photos/legohaulic/989769683/" mest för att se hur styrningen är konstruerad. Alltid lär man sig något. :) Beskrivning finns i "the lego adventure book vol. 2".
Oj, många notes i den bilden.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Teabox


The Enforcer by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

Försöker lära mig bygga mechs men det råkade bli en polis-robot istället :)

swestar

Citat från: Teabox skrivet 04 augusti 2014 kl. 08:56

The Enforcer by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

Försöker lära mig bygga mechs men det råkade bli en polis-robot istället :)
Snyggt klossat :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Illuwatar

Första vägmodulen enligt moduverse är byggd. Det ska bli fyra till. Gäller att komma igång inför Uppsala...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Anders67

Citat från: Illuwatar skrivet 13 augusti 2014 kl. 08:22
Första vägmodulen enligt moduverse är byggd. Det ska bli fyra till. Gäller att komma igång inför Uppsala...
+1

Stigge72

Ett SMS från en kompis, vars telefon hade idéer för sig, gav mig idén att bygga en ostfabrik, eller egentligen två: en till micropolis och en till city-cb.

Jag är inte helt säker på hur en sådan är beskaffad, men mjölk in - ost ut och en mjölktank känns som en logisk start iaf.

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

stej123

LDD:ar ett fiktivt belgiskt slott som jag skulle vilja bygga i verkligheten. 4700 bitar and counting....

o0ger

Inspirerad av Jalex så sitter jag och bygger lite hus i mindre skala i LDD. Inte Microskala, och inte minifig, utan något mitt emellan.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

ByggareDan

Citat från: stej123 skrivet 25 augusti 2014 kl. 01:17
LDD:ar ett fiktivt belgiskt slott som jag skulle vilja bygga i verkligheten. 4700 bitar and counting....

Detta slott vill vi ju gärna se ihopbyggt på en framtida utställning, så det är ju "bara" att sätta igång och bygga  ;)
Jag gillar den enkla rena designen med få färger dessutom, kommer att bli snyggt.

/ByggareDan

stej123

Citat från: ByggareDan skrivet 25 augusti 2014 kl. 09:55
Citat från: stej123 skrivet 25 augusti 2014 kl. 01:17
LDD:ar ett fiktivt belgiskt slott som jag skulle vilja bygga i verkligheten. 4700 bitar and counting....

Detta slott vill vi ju gärna se ihopbyggt på en framtida utställning, så det är ju "bara" att sätta igång och bygga  ;)
Jag gillar den enkla rena designen med få färger dessutom, kommer att bli snyggt.

/ByggareDan

Jag hoppas att jag slutför det här i verkligheten. Om det inte stod klart så är det alltså Slottet Moulinsart från Tintin. Jag sitter just nu och försöker bricklinka hem lite karaktärer. Kapten Haddock, Bianca Castafiore och General Alcazars fru inhandlade jag på Lego Center i Skellefteå alldeles nyss. Tintin borde vara lätt att fixa, det stora problemet blir nog att hitta en Karl Kalkyl...

ByggareDan

Citat från: stej123 skrivet 25 augusti 2014 kl. 17:00
Citat från: ByggareDan skrivet 25 augusti 2014 kl. 09:55
Citat från: stej123 skrivet 25 augusti 2014 kl. 01:17
LDD:ar ett fiktivt belgiskt slott som jag skulle vilja bygga i verkligheten. 4700 bitar and counting....

Detta slott vill vi ju gärna se ihopbyggt på en framtida utställning, så det är ju "bara" att sätta igång och bygga  ;)
Jag gillar den enkla rena designen med få färger dessutom, kommer att bli snyggt.

/ByggareDan

Jag hoppas att jag slutför det här i verkligheten. Om det inte stod klart så är det alltså Slottet Moulinsart från Tintin. Jag sitter just nu och försöker bricklinka hem lite karaktärer. Kapten Haddock, Bianca Castafiore och General Alcazars fru inhandlade jag på Lego Center i Skellefteå alldeles nyss. Tintin borde vara lätt att fixa, det stora problemet blir nog att hitta en Karl Kalkyl...

Hoppas att det blir slutfört, blir ju helt klart maffigt.
Sen efterhand är det ju enkelt att rita/bygga dit flyglarna och på så sett få originalbyggnade som stått mall åt Moulinsart.

/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.