Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Andra försöket att bygga en lite större och stabil mech har inletts. Får se om man kommer i mål denna gång. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

humlan

Knopade ihop första varianten av en brygga till rymdskeppet HMR Valkyria, för Bortom Sol.

Finns utrymme för förbättringar, men nu ska den få stå och mogna ett tag. Ska försöka bygga den utifrån nu.. :P
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

EpsilonEta

Snyggt bygge.
Ska bli kul att se/läsa mer.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

hknssn

Blev nyligen klar med ett av mina mindstorm projekt, nu återstår endast filmning och redigering.
Vad denna maskinen gör återstår att se :).
Lägger förhoppningsvis upp rörliga bilder inom några veckor.


(det som står i bakgrunden tillhör inte maskinen)

/Hknssn

humlan

Citat från: EpsilonEta skrivet 22 juni 2014 kl. 22:11
Snyggt bygge.
Ska bli kul att se/läsa mer.

Tack! Har en hel del roliga idéer, härnäst tänkte jag försöka bygga HMR Valkyria sett utifrån. Efter det kanske jag försöker få till Slaget om Riglus III, alternativt bygger mera interiörer typ maskinrum, sovhallar, kanontorn, kaptenshytten o.s.v.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

humlan

Utkast ett av H.M.R Valkyria till Bortom Sol.

Finns några detaljer jag inte är riktigt nöjd med, men den blev ganska nära vad jag tänkte mig. Är ovan att bygga så pass stora delar med SNOT, och i denna snottar jag åt 4 olika håll :P
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Pekblom

Hemma och jäkligt förkyld. För sjuk för att göra något vettigt men man kan ju inte sova i en vecka så inget ont som inte har något gott med sig. Rev mitt "rådhus" och började om.

Bygget är löst baserat på 10224 men stark inspirerad av Anders67 "Town Hall Stand Alone Modular"

Recept i korta drag. Köper två 10224. Kastar allt orange efter som det är fult. Ersätter det så gott det går med Darkred från BL. Höjer huset två stenar (=helt ny grund). Gör det större = 6x 32x32. Lägger till en källare under som skall dölja något i stil med ett bortglömt fängelse. Kommer sno (låta mig inspireras av ;)) piedestalerna och hela ingången rakt av. Behåller hissen från 10224 och tar rumsindelningen i stort från Anders67.

Just nu har budgeten troligen passerat 5tkr efter som det är enklare och roligare att beställa nya bitar än att åka till shurgard och gräva.

Troligen blir det aldrig helt klart efter som jag till skillnad från många andra här är mer road av byggandet än att det skall bli klart. Brukar tappa intresset när bygget är klart till 70-80 procent. Någon gång kan det hända att frun eller sonen fastnar för det jag bygger och då gör vi klart det tillsammans. Dock skall jag denna gång fotografera och lägga ut bilderna innan jag river det.

AndersI

Citat från: Pekblom skrivet 26 juni 2014 kl. 10:00
Troligen blir det aldrig helt klart efter som jag till skillnad från många andra här är mer road av byggandet än att det skall bli klart. Brukar tappa intresset när bygget är klart till 70-80 procent.

Jag känner igen det där - jag tycker problemlösningen i början/mitten är roligast, slutfasen blir oftast bara repetition av sånt jag gjort förut (eller kräver en massa bitar jag inte har).

Krya på dig!

swestar

Citat från: swestar skrivet 19 juni 2014 kl. 21:01
Andra försöket att bygga en lite större och stabil mech har inletts. Får se om man kommer i mål denna gång. :)
Uppdatering!
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Citat från: humlan skrivet 26 juni 2014 kl. 01:04
Utkast ett av H.M.R Valkyria till Bortom Sol.

Finns några detaljer jag inte är riktigt nöjd med, men den blev ganska nära vad jag tänkte mig. Är ovan att bygga så pass stora delar med SNOT, och i denna snottar jag åt 4 olika håll :P
Riktigt stiligt bygge  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

humlan

Försöker lära mig att bygga i microscala, just nu främst till Bortom Sol, men även för att kunna bygga micropolis i framtiden.

Är inte så bra på det här, men jag blir bättre  8)

Detta försök föreställer en omlastare som flyttar lastcontainrar från interplanetära rymdskepp till skyttlar för vidare transport ned till planetens yta.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

ByggareDan

Har själv provat att bygga lite i microskala för mikropolis, är ju inte direkt lätt, men övning ger ju färdighet. Tycker att det ser bra ut, har du tänkt på ungefär hur lång (hur många pluppar) den skulle bli i minifigskala, enligt namnskalan i Bortom Sol.
Ser att du jobbar med det klassiska organiserade kaoset som medbyggare.


/ByggareDan

humlan

Citat från: ByggareDan skrivet 01 juli 2014 kl. 17:01
Tycker att det ser bra ut, har du tänkt på ungefär hur lång (hur många pluppar) den skulle bli i minifigskala, enligt namnskalan i Bortom Sol.
Just nu har jag bara fribyggt och ignorerat skala, fått mera ideer och ska bygga vidare.. Sen...

Citat från: ByggareDan skrivet 01 juli 2014 kl. 17:01
Ser att du jobbar med det klassiska organiserade kaoset som medbyggare.
Mjo, har svårt att bestämma mig för hur jag ska sortera. Har en del sorterat, men inte allt. Framförallt har jag problem med vilken sorts förvaring jag ska ha. Ska jag ha det portabelt med bärbara askar, eller större sortimentskåp som är svårare att flytta.

Anyways, inspirerad av kommande exo-suit och Giant Death Robot från Civ V. Och givetvis minnen från Mech Warrior 2 till pc, så har jag börjat bygga en mech, började runt minifiggen.

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

swestar

Citat från: swestar skrivet 19 juni 2014 kl. 21:01
Andra försöket att bygga en lite större och stabil mech har inletts. Får se om man kommer i mål denna gång. :)
WIP
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

robban

Citat från: swestar skrivet 09 juli 2014 kl. 01:16
Citat från: swestar skrivet 19 juni 2014 kl. 21:01
Andra försöket att bygga en lite större och stabil mech har inletts. Får se om man kommer i mål denna gång. :)
WIP

Men jisses vad FET

Väntar på fortsättningen.. :)
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.