Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

LeifSpangberg

Tjuvstartade litegranna inför Uppsala-eventet och bostäderna utmed min egen tunnelbana, ty jag har hört sägas att en tunnelbana kräver visst trafikantunderlag, något som tyvärr ej framkom under planerandet...

I sedvanlig ordning felaktiga leveranser till bygget från Cementfabriken, Dörrverkstaden och Fläktleverantören, varför arbetet får ligga nere tills efter helgerna. Den magnifika julgranen i toppen på byggkranen tyvärr bortblåst på förmiddagen idag, liksom kranen, under den senaste stormen, dock hann den (granen alltså) firas rejält under gårdagen...



/Leif

Anders67

Citat från: LeifSpangberg skrivet 14 december 2013 kl. 16:25
Tjuvstartade litegranna inför Uppsala-eventet och bostäderna utmed min egen tunnelbana, ty jag har hört sägas att en tunnelbana kräver visst trafikantunderlag, något som tyvärr ej framkom under planerandet...

Supersnyggt, rå betong innan den färgade putsen är på plats :)

humlan

Gjort ett litet försök att bygga lite Micro Trek, en Klingon D7 för att vara specifik.

Lite miffo pga begränsat med bitar, julfint har dödat min arbetsplats för stunden :P

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Teabox

Citat från: LeifSpangberg skrivet 14 december 2013 kl. 16:25
Tjuvstartade litegranna inför Uppsala-eventet och bostäderna utmed min egen tunnelbana, ty jag har hört sägas att en tunnelbana kräver visst trafikantunderlag, något som tyvärr ej framkom under planerandet...

Snyggt. Kul att någon redan är igång att bygga. Planera du att testa om de sitter bra på diagonalen också?

Anders67

Citat från: humlan skrivet 14 december 2013 kl. 16:55
Gjort ett litet försök att bygga lite Micro Trek, en Klingon D7 för att vara specifik.
Lite miffo pga begränsat med bitar, julfint har dödat min arbetsplats för stunden :P

Den platsar i nanobyggtävlingen - fint klingon skepp
http://www.swebrick.se/index.php?topic=6112.msg109405#msg109405

humlan

Citat från: Anders67 skrivet 14 december 2013 kl. 17:19
Den platsar i nanobyggtävlingen - fint klingon skepp
http://www.swebrick.se/index.php?topic=6112.msg109405#msg109405

Har tänkt tanken, men tycker den är lite för stor.. Ska låta den vila en stund innan jag kollar om jag kan bygga en nano-variant alternativt optimera delar lite ...
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

swestar

Citat från: swestar skrivet 05 december 2013 kl. 23:19
WIP
Neo Classic Space/futuron/mm inspirerat diorama

Försöker få en liten illusion av djup genom att dörren öppnas och en liten minifigur är på väg ut.  :)


Mina Egna Byggen flickr
Instagram

mechamike

Oj oj.. det där är ingen dörr..

Det är en MÄNNISKOÄTANDE VÄGG!!!  ;)
?

swestar

Citat från: mechamike skrivet 16 december 2013 kl. 20:30
Oj oj.. det där är ingen dörr..

Det är en MÄNNISKOÄTANDE VÄGG!!!  ;)
Tanken slog mig också. Bara för det så blir den kvar ;D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LeifSpangberg

... en del godsvagnar enligt ritningarna/instruktionerna i Railbricks. Finaste blev nog de svenskliknande bruna flakvagnarna, en del byggde jag lite högre.



-



-



-



Någon som vet en bra bild eller instruktion på en täckt godsvagn, typ G, brun som rullade hos SJ fram tills nyligen ??

/Leif

Eigenbrötler

Jag blev sugen på att bygga en simpel liten traktor såhär när man inte är trött fast det är alldeles för sent.

Såååå, en traktor blev det.


Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

AndersI

#2126
Inte bara idag, men jag håller på och komponerar ett hus med bl.a bitar från . På granntomten ska det broderas med .

Sangela

Så börjar jag improvisera lite, efter att ha byggt mitt första offeciella set ville ju pojken i setet ha en vattenskoter så det var bara att bygga. Kravet från min sida var att det skulle vara bitar från setet.  Här är resultatet...
Lev i nuet! Då du slippet säga:
Alla dagar som kom och gick inte visste jag att det var livet!

Sangela

Igår byggde jag också lite. Jag moddade taket på ett officiellt set. Om du kollar ordentligt finns även en stege att ta sig upp på taket. Ville ha in mer grönska och sittplatser...
Lev i nuet! Då du slippet säga:
Alla dagar som kom och gick inte visste jag att det var livet!

Eigenbrötler

En liten julgrupp som ska pryda uteplatsen framför bageriet.

Krukan är en Technic/Model Team fälg, som i just den färgen används i några SW set.

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.