Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Jonsson

#2100
Som en total sucker för Fallout-serien och Mad Maxfilmerna håller jag just nu på och bygger lite post-apocalypsprylar.

Det senaste är detta:

mechamike

Citat från: Jonsson skrivet 05 december 2013 kl. 15:51
Som en total sucker för Fallet-serien och Mad Maxfilmerne håller jag just nu på och bygger lite post-apocalypsprylar.

Snygga bössor, skulle kunna vara ifrån "Metro 2033" (bra bok)  eller (last light)..
Fallet-serien? Har nog missat den är det postapokalyps?
?

Jonsson

#2102
Citat från: mechamike skrivet 05 december 2013 kl. 16:21
Citat från: Jonsson skrivet 05 december 2013 kl. 15:51
Som en total sucker för Fallet-serien och Mad Maxfilmerne håller jag just nu på och bygger lite post-apocalypsprylar.




Snygga bössor, skulle kunna vara ifrån "Metro 2033" (bra bok)  eller (last light)..
Fallet-serien? Har nog missat den är det postapokalyps?


My bad - "Fallout-serien" skulle det vara. :)

swestar

Citat från: mechamike skrivet 05 december 2013 kl. 10:14
Citat från: swestar skrivet 03 december 2013 kl. 22:07
Citat från: swestar skrivet 02 november 2013 kl. 18:41
WIP
Bottenplatta sektion till mitt Neo Classic Space inspirerande diorama. Denna teknik valdes p.g.a att jag vill fylla i golvet med div saker. Blir minst två sådana sektioner.
Det blev en st S.T.A.M.P.E till mitt Neo Classic Space inspirerande diorama. ;)

Hmm.. nu har jag stirrat på den här ett tag, tänkt säga något men inte vetat vad.
.. Jag gillar den, MEN (jag måste ju komma med konstruktiv feedbacksom fellow mechbyggare)

Jag är inte säker på att de gula, svarta trecken åstakommer det du vill mitt inuti axlarna. och frågan är om det inte vore bättre med helvita axeltoppar (skippa randen). Ha någon annan bit som svartgul varningsdetalj på annan plats kanske en tryckt svartgul varning tile 1x4 på armarnas sidor?. alt klistermärke på "vingarna"

Fötterna är bra,spännande och avancerade men armarna känns lite för "plain". Lite mer greebling skulle vara på plats för att skapa balans. +1 för val av frontruta kanske skulle du kunna använda 1x1round plate i samma transclear som detaljer på axlarna?

Den är bra men du kan bättre!
Bytt gulsvarta strecken i ena axeln mot trans blå 1x1 runda plates (får se om det blir på bägge). Angående färgskalan på axlarna så måste jag se hur den ser ut mot bakgrunden först (form och färg på axlarna har ändrats 2-3 gånger). Helt rätt om mer greebling för armarna. Hade redan byggt om höger slutarm(puffarn) en gång efter bilden tagits, mer för att passa färgschemat på axlarna. Kände ändå en obalans någonstans. Lite grabbling justerade denna obalans helt åt rätt håll. Mycket bra konstruktiv kritik du kom med. Hjälper mig att utvecklas som byggare. Tack  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

WIP
Neo Classic Space/futuron/mm inspirerat diorama

Bottenplatta justerad För S.T.A.M.P.E
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Eigenbrötler

#2105
Jag byggde färdigt mina container vagnar till mitt tåg.

Jag är ingen fotograf, eller direkt tågentusiast. så bilderna är dåliga och det finns ingen verklig förlaga på vagnarna, men jag blev chockad över hur lika de är maersk tåget (jag hade ärligt inte ens tittat så noga på de vagnarna då jag inte gillade färgen på tåget), men men undermedvetet inspirerad? hursom helst så hade jag redan köpt massa bitar när designen bestämdes, så ni får väl se dessa vagnar som en fulversion av mearsk...


Jag har byggt 5 st med gemensam boggi X 2 så totalt har jag tio vagnar med plats för 20 containrar, allt är väldigt basic byggt inte så mycket snot osv, jag är ju rätt färsk på vuxenbyggande av lego...

Nu till de halvarslade bilderna:







bilderna bör var moderna klickbara varianter.

Kom gärna med kritik, positiv som negativ, och jag vet att rälsen är smutsig... ::)
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Anders67

Det ser ju riktigt bra ut, mearsk blå eller ej, tycker det är mer normalt vid andra färger!
Bra jobbat! Sedan var ju hyllan fin som display för tåg!

swestar

Citat från: swestar skrivet 05 december 2013 kl. 23:19
WIP
Neo Classic Space/futuron/mm inspirerat diorama
Får lite bygghjälp med platta2 ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

mechamike

Ser bra ut.... frågan är om du inte skulle byta ut allt vitt till blått på S.T.A.M.P.E...
Så den knyter an i färgschemat lite mer till övrigt... allt de andra andas verkligen classic space, han står ut. Armarna blev dock mycket bättre nu.
?

Eigenbrötler

#2109
Officiellt eller inte, en modifiering av ett set... Jag snyggade till min skändade 3677 som saknade rätt batterilåda, så nu har den dubbla 9v motorer istället och massor av tiles lite snajsiga fläktutblås och en röd sida "igen"...


Bilden är som alltid: SKIT   ;D jag har varken utrustning, ork, lust eller kunskap att ta bättre bilder, jag har 60w i taket och en mobilkamera. så resultatet får ni helt enkelt leva lida med.


Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

AndersI

Om du bara har något att stödja telefonen på när du knäpper blir det genast bättre (en kaffemugg t.ex. för att få upp den från bordet lite).

Och om du har en Androidtelefon så kan du prova appen Night Camera (glöm inte stödja telefonen på något).

- Säger jag, med många halvbra, handhållna telefonbilder i bagaget - lev som jag lär, inte som jag lever ;)


Snyggt lok, förresten!

EpsilonEta

Nu har jag äntligen kommit igång och byggt igen :)
Det blev en hel del gjort på min Lamborghini Diablo. En motorhuv och en bricklink beställning så är utsidan klar, bara insidan kvar sedan.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

shutter

Byggt första modulen till berget i LEGO-staden.

Myko

Citat från: EpsilonEta skrivet 11 december 2013 kl. 20:56
Nu har jag äntligen kommit igång och byggt igen :)
Det blev en hel del gjort på min Lamborghini Diablo. En motorhuv och en bricklink beställning så är utsidan klar, bara insidan kvar sedan.

Så vem blir det:

Neo-Wheel / Universe Hot Spot
Firecracker / G1 Optimus Prime (Go-Bot) / G1 Sideswipe (Go-Bot) / R.E.V.
Flash / Spin Road
RID Prowl / Universe Inferno / G1 Sideswipe (Universe) / Sunstreaker (Universe)
Armada Sparkplug / Drop-Test / Atlas

EpsilonEta

Citat från: Myko skrivet 11 december 2013 kl. 23:46
Citat från: EpsilonEta skrivet 11 december 2013 kl. 20:56
Nu har jag äntligen kommit igång och byggt igen :)
Det blev en hel del gjort på min Lamborghini Diablo. En motorhuv och en bricklink beställning så är utsidan klar, bara insidan kvar sedan.

Så vem blir det:

Neo-Wheel / Universe Hot Spot
Firecracker / G1 Optimus Prime (Go-Bot) / G1 Sideswipe (Go-Bot) / R.E.V.
Flash / Spin Road
RID Prowl / Universe Inferno / G1 Sideswipe (Universe) / Sunstreaker (Universe)
Armada Sparkplug / Drop-Test / Atlas

Nu förstår jag inte riktigt vad du pratar om, ::) det är ju (för tillfället) bara en bil (med onödigt komplicerad insida).
Den kan inte transformeras till en robot (än)

Oj vad många transformers som blir en Lamborghini.
Själv är jag ju G1 fan (och framför allt IDWs relanch) så en gul Lamborghini är för mig Sunstreaker.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.