Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

V.L.flower

Jag byggde ihop en CHIMAminifig (Furty). De med svans e så söta. Sen rev jag mitt gamla bygge, efter att ha gjort en hackig youtube film på den ;). Så nu sitter jag och glor på mina (inte så många ännu) minifigs, som jag ställt på en platta (29st, 30 med nyckelringen jag fick i går, efter att ha deltagit i min första legotävling på skoj). Jag tycker inte att de måste se ut som när man köper dem. Det är roligt att byta delar på minifigs, precis som med alla legoset och blanda friskt ;).
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

mechamike

Instämmer helt, jag ägnade gårdagskvällen åt att titta ifatt på Walking dead samtidigt som jag satt och byggde minfigs till både en Sw moc som behöver "civila" och till min "Armé"  Satt sen  i LDD och snurrade klossar till en helikopter..
?

V.L.flower

Jag har inte varit med så länge här på sidan och spanar runt lite. Ooohh, nu har man j unästan ångest ;) allt fint som alla gör. Jag har mycket att ta igen från när jag byggde sist som tonåring. Tydligen är det "inne" med släta bitar. Så var det inte när jag höll på som "barn". Jag kanske är lite gammeldax, men gillar att man kan sätta figurer här och var, det går ju inte med släta bitar. Sen har det kommit nya funktionsbitar. Gör man slätt golv brukar jag göra en "gång" med ploppar, där gubben ska gå. Jag har oxå sett att många bygger efter teman eller som saker "ska se ut i verkligheten". Jag har gjort Dexter i.f.s. ;). Men jag lockas mycket av att hitta på nya saker ;).
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

Skafte

Jag och Krakfot satte idag upp våra delar av TIE-hangaren i leksaksaffärens (Lekstugan, Visby) skyltfönster. Vi har båda råkat bygga lite mer sedan Norrköping, så bygget mäter 2x7 st 32x32-plattor. Som ni ser på pilarna är det dock en mindre hangar som avbildas här, den är bara tre basplattor bred.

I mitten har Vader kommit på inspektion.

Tack till Ras 74 för ritning på hangaröppningen! Eftersom den inte hålls upp i ena änden har jag byggt överliggaren en bit tunnare för att det inte skall rasa.

Det kommer förstås upp lite tyger och Legolådor runtomkring.

Tie Fighter

#2074
Nu vet man att det snart är jul, Skaftes och i år Krakfots årliga Skyltfönsterdisplay är här!

Anders67


Magnus den store

Jag är mäkta imponerad av den där hangaren och jag får mer och mer lust att bygga en egen liten hangar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

robban

I dag blev några samurajer skapligt färdiga.. kommer bli en del byte av bitar/färger framöver..

Sorry för dåligt foto :D..dom e snyggare i verkligheten  ::)
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

mechamike

Idag började jag försiktig nosa på nått nytt bygge.. här kommer en liten sneak peek på kvällens resultat.

?

marpe

Citat från: mechamike skrivet 29 november 2013 kl. 01:25
Idag började jag försiktig nosa på nått nytt bygge.. här kommer en liten sneak peek på kvällens resultat.
Wow.
Ett ambitiöst försiktigt nosande.  :)

Tie Fighter

La dom första klossarna på mitt nya Lotr/Hobbit projekt.
Och ja det blir moduler den här gången. :)

dalle

Citat från: Tie Fighter skrivet 01 december 2013 kl. 13:31
La dom första klossarna på mitt nya Lotr/Hobbit projekt.
Och ja det blir moduler den här gången. :)

Det låter spännande. Vi låter oss väl följa. Jag hoppas modulerna är smalare än dörröppningen.

Själv började jag idag på ett hus i cc-klassen.

Silence101

Min behöver ett släp. Så nu är det nästan färdigt. Ska bara hitta en snygg koppling.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Svartkrut

Idag har jag byggt klart ett tåg med jultema. Har länge varit sugen på Holiday train men kom på att jag kunde bygga en egen variant istället. Bilder kommer senare. Ska göra fler byggen med jultema som kan passa ihop med tåget. Vore kul med en hel julby...  ;D

knalltoss

Citat från: Silence101 skrivet 02 december 2013 kl. 08:15
Min behöver ett släp. Så nu är det nästan färdigt. Ska bara hitta en snygg koppling.

Är väldigt nyfiken på hur detta blir!
/Rikard

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.