Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Tie Fighter

Citat från: Illuwatar skrivet 18 november 2013 kl. 13:27
Håller med - ska bli intressant att se resultatet :).

Själv har jag börjat på något stort - håller på att beta av "måste"-byggen, så nu när Vipern är klar är det dags för nästa projekt, denna gång bra mycket större... ;)
Det låter spännande!

MicroByggare

Citat från: Tie Fighter skrivet 18 november 2013 kl. 13:57
Citat från: Illuwatar skrivet 18 november 2013 kl. 13:27
Håller med - ska bli intressant att se resultatet :).

Själv har jag börjat på något stort - håller på att beta av "måste"-byggen, så nu när Vipern är klar är det dags för nästa projekt, denna gång bra mycket större... ;)
Det låter spännande!
JAA!
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

minus

Lyckas äntligen få vävstolen att röra på alla delar i rätt sekvens (ibland i alla fall).
Snart ska det vävas mattor...

*hmmm* Finns legotråd i flera färger?
Annars blir en puristmattan svart  8)

swestar

Citat från: minus skrivet 18 november 2013 kl. 22:00
Lyckas äntligen få vävstolen att röra på alla delar i rätt sekvens (ibland i alla fall).
Snart ska det vävas mattor...
Härligt :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Citat från: swestar skrivet 02 november 2013 kl. 18:41
WIP
Bottenplatta sektion till mitt Neo Classic Space inspirerande diorama. Denna teknik valdes p.g.a att jag vill fylla i golvet med div saker. Blir minst två sådana sektioner.
Hann bygga lite ikväll efter 10 timmar plugg för en C-uppsats. Dörrens färg ändrades till vit. Får se om jag öppnar dörren lite  så det ser ut som att någon är på väg in eller ut ur rummet. Nästa steg är att bygga en liten plattform framför väggen.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Roger Brickjet

Citat från: minus skrivet 18 november 2013 kl. 22:00
Lyckas äntligen få vävstolen att röra på alla delar i rätt sekvens (ibland i alla fall).
Snart ska det vävas mattor...

*hmmm* Finns legotråd i flera färger?
Annars blir en puristmattan svart  8)
Ska bli kul att se! Vit tråd finns i alla fall i :)

Roger Brickjet

Citat från: swestar skrivet 19 november 2013 kl. 00:58
Citat från: swestar skrivet 02 november 2013 kl. 18:41
WIP
Bottenplatta sektion till mitt Neo Classic Space inspirerande diorama. Denna teknik valdes p.g.a att jag vill fylla i golvet med div saker. Blir minst två sådana sektioner.
Hann bygga lite ikväll efter 10 timmar plugg för en C-uppsats. Dörrens färg ändrades till vit. Får se om jag öppnar dörren lite  så det ser ut som att någon är på väg in eller ut ur rummet. Nästa steg är att bygga en liten plattform framför väggen.  :)
Ser väldigt lovande ut! Kul idé med CS torsos + mantlar :)

Tie Fighter

Citat från: swestar skrivet 19 november 2013 kl. 00:58
Citat från: swestar skrivet 02 november 2013 kl. 18:41
WIP
Bottenplatta sektion till mitt Neo Classic Space inspirerande diorama. Denna teknik valdes p.g.a att jag vill fylla i golvet med div saker. Blir minst två sådana sektioner.
Hann bygga lite ikväll efter 10 timmar plugg för en C-uppsats. Dörrens färg ändrades till vit. Får se om jag öppnar dörren lite  så det ser ut som att någon är på väg in eller ut ur rummet. Nästa steg är att bygga en liten plattform framför väggen.  :)
Ser ut som om din Mech har krossat något i smulor.  :)

mordatre

Sitter med LDD och LDDmanager efter Superkalles rekommendationer. Börjar inse potentialen i att kunna räkna ihop vad man ska köpa hem för delar till nya mocs. Fick byggt grunden till en FriendsMOC, över 2000 klossar (2x3, 2x4) i lime och blått verkar det behövas till att få en snottad grund. Tur jag inte bygger i sand red eller chima-gult.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Illuwatar

Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Illuwatar

Stämmer bra - mitt första försök med detta... :-) Kommer gå åt en hel del vitt denna gång.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

beguiristain

Gillar storleken på detta bygge. Mäktigt. Till och med textningen på TV:n har du fått till  :)

mechamike

Trevligt med fler som bygger SHIP.. är bra sugen.. men har lite för mycket byggen och projekt som ligger före.

?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.