Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

sweMezza

En MOC  från  Chima-bordet på LEGO world...  Inte helt optimal tillgång på bitar  ;)


Magnus den store

Öööh, en pippi och en varg som angriper från vattnet samt en krokodil som tar sin tillflykt på land? Ok!
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

AndersI

Inte ett dugg! Sviterna efter en influensa(?)vecka gör att jag inte orkar någonting :-(
Hade storvulna planer om landskapsmodul för tåg, och här ligger bara två spår på bordet...

Tommy_la

Själv börjar jag piggna till från min influensa(?)vecka och har därför spenderat ett antal timmar under helgen på att bygga på den nya Östhamnsskolan.

Igår blev det dessutom några granar till en landskapsmodul.
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

robban

Började bygga på något industri/fabriksaktigt.. detta är baksidan på själva kontors byggnaden. Den ska naturligtvis moddas med dörr ut mot fabriks området samt lite luftpumpar under/över endel fönster
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

ByggareDan

Finfin fabrik/industri blir nog riktigt bra när du fått till det sista.
Själv har jag byggt en liten scen ur en TV-serie till gissningstävlingen.
Funderar som bäst vad jag ska bygga till 1:1 tävlingen.

/ByggareDan

stegu

De lagom stora färgvariationerna på fasaden, är det bara TLG:s "naturliga" variationer
i färgen på bitarna, eller är det gammalbrunt och nybrunt, eller är det mer avancerat än så
fast det inte syns på bilden? Färgerna i digitalfoton är svåra att tolka även om man inte har
att göra med okända kameror med okända inställningar under okänd belysning...

robban

Citat från: stegu skrivet 17 februari 2013 kl. 19:12
De lagom stora färgvariationerna på fasaden, är det bara TLG:s "naturliga" variationer
i färgen på bitarna, eller är det gammalbrunt och nybrunt?

Det är gammal brunt och ny brunt, jag gillar blanda dom färgerna.

Ska se hur långt jag hinner bygga innan Eskilstuna träffen den 16/3
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Anders67

Citat från: robban skrivet 17 februari 2013 kl. 17:15
Började bygga på något industri/fabriksaktigt.. detta är baksidan på själva kontors byggnaden. Den ska naturligtvis moddas med dörr ut mot fabriks området samt lite luftpumpar under/över endel fönster

Va snyggt, ser ut som huset jag jobbar i, Husqvarna verken!

Tommy_la

Idag har jag byggt två toaletter, två kontor, ett grupprum och ett klassrum.  :)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

insurrection

Har försökt bygga ett lite större träd, vill ha en rund stam och det är ju lite knepigt, men hittade en lösning med roundbrick och 1x2 mod log. På plussidan hamnar att stammen blir ihålig och minifigs får plats i den...

Majkel

Jag har rivit och återuppbyggt mitt gula hus, såg dock två saker jag vill ändra så det blir till att riva igen, ser redan fram emot det! Annars är tankarna inne på ett svart hus och tommy-la's toaletter. Jag upphör aldrig att förundras över hur så få bitar kan skapa ett så starkt intryck.

Sisilisko

#1782
Igår kväll byggde jag en slottsport men hängbrygga och är vansinnigt stolt att jag fick maskineriet till kedjan som drar upp bryggan/porten att fungera.
I övrigt sorterades legobitar igår.
Jag kan meddela att vad som kan vara negativt med att sortera bitar i gamla godislådor är att även om man diskat ordentligt så kan doften ligga kvar.
Mina svarta bitar luktar skumbanan och bergsbitarna jordgubbs Ferraribilar... Konstigt når färg och doft inte är i samklang.

God morgon!

Edit: tillägg att byggandet ägde rum i går kväll. Åsså det där med skum banan... *skämskudde*

Mirandir

Den första modulen till "Lego Äventyr 2 - Den förhäxade ön"närmar sig sitt färdigställande med stormsteg. Väntar bara på två BL-ordrar med ett par bitar som saknas. :)
Legobloggen: http://legobloggen.com

stej123

Jimmie har fått is att stå på och en sarg att luta sig mot, samt en plats i skyltfönstret

by stej123, on Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.