Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

Uppskattar verkligen att ni gillade detta. Som sagt, har aldrig byggt växtlighet tidigare men studerat en hel del på bilder. Timmarna på EB har tydligen gjort nytta. Dessutom så har intresset för modulars vaknat efter jag har sett sådana IRL. Så det är fler hus och moduler på gång. Däremot lär jag inte delta i EB's tävling - modulen uppfyller inte villkoren (planerad för att kunna bli 32 x 64, tävlingsgräns 32 x 32).

Angående mur-biten så trodde jag inte på den heller när jag såg den först. Och den har sina brister. Men på rätt ställen fungerar den bra, och tegelmönstret blir mer skalenligt mot figurerna (tile-tegel blir lite stort skalamässigt sett). Hoppas på att fler typer av tegelbitar kommer framöver (framförallt en 1x1 och en 2x2 hörnbit).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

de Gothia

väldigt tjusig park! muren var verkligen klockren!

Skafte

Jag jobbar febrilt med att iordningställa boende till Sven som skall komma till Gotland som nästa anhalt. Hoppas han gillar ost.

insurrection

Suttit och byggt minifigs i en timme eller två nu, byta runt och prova matchningen mellan olika kroppsdelar och tillbehör är nog en av de saker jag tycker bäst om att göra med mitt lego, lite klippdocks-grejen över det hela.

de Gothia

Citat från: insurrection skrivet 22 juni 2012 kl. 01:11
Suttit och byggt minifigs i en timme eller två nu, byta runt och prova matchningen mellan olika kroppsdelar och tillbehör är nog en av de saker jag tycker bäst om att göra med mitt lego, lite klippdocks-grejen över det hela.

känner igen det där! :) kul när man hittat en snygg kombo!

Magnus den store

Citat från: insurrection skrivet 22 juni 2012 kl. 01:11
Suttit och byggt minifigs i en timme eller två nu, byta runt och prova matchningen mellan olika kroppsdelar och tillbehör är nog en av de saker jag tycker bäst om att göra med mitt lego, lite klippdocks-grejen över det hela.

Sitter med samma sak för stunden. Jag vidgar mina vyer och skapar en stereotyp italiensk maffia och ett gäng irländska mobsters. Det blir lite pusslande innan man hittar rätt kombination av torso, huvud, hatt, hår och vapen. BrickArms och BrickWarriors har några passande tillbehör. Bör komma upp i 16-18 gangsters. De flesta i kostym men även några få hantlangare.

Vill även ha en poliskår men hittar ingen lämplig förbudsera-uniform. Får nöja mig med två kriminalare så länge.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Svartkrut

I onsdags var vi i Örebro och handlade lite LEGO i vanlig ordning. I Vågengallerian hade de ett erbjudande så om man handlade LEGO för 500 så fick man ett legospel på köpet. Man kunde välja mellan Lego Champion och Heroica Fortaan. Vi kom hem med den sistnämnda (3860) och sedan har vi spelat spelet säkert 20 gånger och modifierat det ungefär lika många gånger. Jag och barnen har tillsammans lagt till monster, hinder och ändrat reglerna så sista gången vi körde spelet imorse tog det drygt en och en halv timme istället för ca 10-15 min som ursprungsidén tog att spela. Bifogar en bild från den senaste spelomgången.  :D

shutter

Min favoritkompisbyggare André 11 år har byggt en egen Heroicavariant. Denna onda varelse kan skjuta pilbåge upp till 5 studs omkrets...

krakfot

Byggde mig en ny profilbild, blev lite stökig (och kanske skrytig) nu när jag skall försöka ta med andra färger än rött...

bellis

Kom delar från lego shoppen idag till min minifig ställning.


DSCN1511 by bellis6, on Flickr

de Gothia

snygg!! hur håller du ställningen dammfri?

Godtfred

Kanske är dskuterat i andra trådar, men min favorit till at hålla elektronik, högtalare och LEGO rent är en dammvippa av strutsfjädrar.

bellis

Det blir ett senare problem. Ha bara stått en dag så än så länge går det bra :D

Lews

Citat från: de Gothia skrivet 29 juni 2012 kl. 19:28
snygg!! hur håller du ställningen dammfri?

Citat från: bellis skrivet 29 juni 2012 kl. 21:03
Det blir ett senare problem. Ha bara stått en dag så än så länge går det bra :D

Bygga monterglas av 60581 i trans-clear kanske?  ;)

Skafte

Snygg färgkodad hylla! Jag har en annan (väldigt ranglig och ettåringsovänlig) lösning. Postar en bild nån gång...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.