Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Sockerbit

Citat från: Sollan skrivet Idag kl. 10:28
Tiden rusade iväg och jag är nu full av inspiration. Jag måste t ex prova Sockerbits "tapetvägg" av 32064
Jag vill gärna se en bild på väggen.

Här kommer en liten bild  :)

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Sockerbit skrivet 12 april 2015 kl. 16:02
Citat från: Sollan skrivet Idag kl. 10:28
Tiden rusade iväg och jag är nu full av inspiration. Jag måste t ex prova Sockerbits "tapetvägg" av 32064
Jag vill gärna se en bild på väggen.

Här kommer en liten bild  :)
Det skulle var snyggt att peta in 43093 i hålen, men då måste väggen bli dubbelt så tjock om det inte ska sticka ut en massa stift på baksidan.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Sockerbit

Jo, det kom upp som förslag i går också. Det går också att ha dem halvvägs igenom en bit, kan bli snyggt.

Nybohov Creation Ltd.

Jag knåpade ihop min första Micropolis-bit. Ganska befriande i begränsningarna som formatet har när jag mest pysslat med modulhus tidigare.

Tankbilen var svår att få till - nu glimmar det av guld nertill, vilket kanske inte passar på ett sådant fordon.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

ByggareDan

Tjusigt litet industriområde, gillar tankbilens smarta lösning med dom runda olje/bensin tankarna.
Även om formatet är begränsande så kan det ju också krångla till det.


/ByggareDan

Odidoma

Citat från: ByggareDan skrivet 12 april 2015 kl. 22:38
Tjusigt litet industriområde, gillar tankbilens smarta lösning med dom runda olje/bensin tankarna.
Även om formatet är begränsande så kan det ju också krångla till det.


/ByggareDan
+1

swestar

[WIP]Klossat lite på min Spacegate/Teleport idag.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

humlan

Citat från: humlan skrivet 12 april 2015 kl. 02:21
Inte microskala, utan upp-skala....

Eller... Iallafall ett försök att skala upp den fighter som jag byggt i microskala till Bortom Sol. Nu ska den få vila en stund, innan jag tweakar vidare. Är några detaljer som behöver finslipas.

Byggt klart denna, osäker på om den blev nog lik microscalan, men det skiter jag i. Byget i sig blev rätt najs, men utnyttjande av byggtekniker jag inte använt förut. Kul och lärorikt! :D

Imorgon ska jag ta en riktig foto-session i "studion" och göra en officiell byggpost.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 12 april 2015 kl. 16:55
Citat från: Sockerbit skrivet 12 april 2015 kl. 16:02
Citat från: Sollan skrivet Idag kl. 10:28
Tiden rusade iväg och jag är nu full av inspiration. Jag måste t ex prova Sockerbits "tapetvägg" av 32064
Jag vill gärna se en bild på väggen.

Här kommer en liten bild  :)
Det skulle var snyggt att peta in 43093 i hålen, men då måste väggen bli dubbelt så tjock om det inte ska sticka ut en massa stift på baksidan.
Citat från: Sockerbit skrivet 12 april 2015 kl. 17:33
Jo, det kom upp som förslag i går också. Det går också att ha dem halvvägs igenom en bit, kan bli snyggt.

Det borde bli fint om man ställer bitarna på högkant och lägger in ränder i avvikande färg. Annars låter man de behålla riktningen och lägger till några 1x2 plates i annan färg. Ska kolla vilka 32064 som finns överkomliga på BL.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

humlan

Mera micro-skala-testbyggande.

Är överlag nöjd med utnyttjande av byggtekniker, har låtit min stud-allergi få flöda fullt. Men det finns flera detaljer som inte blev som jag egentligen tänkte mig det hela. Den ska få vila medans jag gör klart mitt Zonen-bygge, sen blir det nog massiv ombyggnad :P
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

swestar

Citat från: humlan skrivet 17 april 2015 kl. 13:05
Mera micro-skala-testbyggande.

Är överlag nöjd med utnyttjande av byggtekniker, har låtit min stud-allergi få flöda fullt. Men det finns flera detaljer som inte blev som jag egentligen tänkte mig det hela. Den ska få vila medans jag gör klart mitt Zonen-bygge, sen blir det nog massiv ombyggnad :P
Gillar formerna på skeppet. Bra klossat!  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

malmen

Jag provade att bygga en liten display för ett par orcher, blev dock väldigt liten  :-X
OBS! Vill varna känsliga byggare att det finns spår av icke-LEGO i form av en chest armor från BrickWarriors och en skära från BrickForge i bilden.

EpsilonEta

Citat från: humlan skrivet 17 april 2015 kl. 13:05
Mera micro-skala-testbyggande.

Är överlag nöjd med utnyttjande av byggtekniker, har låtit min stud-allergi få flöda fullt. Men det finns flera detaljer som inte blev som jag egentligen tänkte mig det hela. Den ska få vila medans jag gör klart mitt Zonen-bygge, sen blir det nog massiv ombyggnad :P
skynda dig! inlämningstiden går ut söndag kväll :) (några timmar in på måndagen går nog också bra)
bra rymdskepp också
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

pehter aka ibbe

Plockade ihop en hållare till mobilen, svårt att filma med mobilen samtidigt som man försöker styra  8)


Resultatet:


Planerade att ha en surfplatta ståendes vid modellerna i Visby och visa denna.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Nybohov Creation Ltd.

#2789
Har fortsatt med mitt lilla Micropolis:


Det som ser ut som vatten var först tänkt att bli en badsjö, men det blev mer som ett gruvhål med smutsigt vatten och gamla bilvrak.

Micropolis by jrgenfagerlund, on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.