Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

erik1107

En bra början! Jag känner verkligen igen mig i bitbristen. Försöker själv bygga en borg men bygger blir aldrig mer än halvklart för att nya idéer kräver nya bitar. Men det behöver ju inte bli perfekt direkt

Snyltgäst

Tack för de positiva kommentarerna och ja det blev mycket att gå tillbaka och bygga om lite när man hittade andra bitar som var mer passande, har ju haft allt mitt barndomslego i total oordning fram till några dagar sedan bara då jag orkade sortera det ordentligt för första gången. Nu har jag rivit ner borgen igen, det tog emot att riva ner något man lagt så mycket tid på, men har begränsat utrymme att ha det på och mitt fokus är SW lego.

Detta är förvisso inget legobygge, men det är i alla fall en lego frisyr


mechamike

Snickrade lite på toppen av min mast.(apoca cb). höjden är nu 130 cm från bordet. .
?

ByggareDan

Tjusigt rejält torn, men hur är det med stabiliteten eller kanske det är ett Etzeltorn.

/ByggareDan

mechamike

Stabiliteten är rätt ok. Den är svagast där jag satt hingebricks för att hålla ihop geometrin. Sen måste jag lösa hur jag ska få fast den i bottenplattan. Några förslag?    Lite rädd för att  nått glin ska knuffa bordet hårt för att välta ikull den vid utställning. Tanken är att staga upp den med stag. Kikar på  olika lösningar.
?

AndersI

Citat från: mechamike skrivet 06 oktober 2015 kl. 21:06Sen måste jag lösa hur jag ska få fast den i bottenplattan. Några förslag?

Går det att göra ett matchande hål i bottenplattan att ställa ner den i? Plus en båtvikt längst ner...

Godtfred

Ett snöre i rejält spänn genom hela bygget. I varje ände sätter du något stort/långt som fördelar kraften över en stor yta.

Odidoma


mechamike

?

Magnus den store

Citat från: AndersI skrivet 06 oktober 2015 kl. 22:11
Citat från: mechamike skrivet 06 oktober 2015 kl. 21:06Sen måste jag lösa hur jag ska få fast den i bottenplattan. Några förslag?

Går det att göra ett matchande hål i bottenplattan att ställa ner den i? Plus en båtvikt längst ner...

Det låter som det bästa alternativet men jag kan tänka mig att mastens form gör det besvärligt. Ett annat sätt är att nästa i botten med en Technic, Liftarm 1x15 Thick, 32278, som ett jordankare. Gör ett hål som är 1x1 stud. Liftarmen fästes med pins under marken och i masten.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Stigge72

Även om SHIPtember är slut, så är inte mitt SHIP det... Men jag bygger lite (nästan) varje kväll, och hoppas bli klar före utställningen om halvannan vecka.
Mycket jobb har lagts på att göra ett SHIP som är fraktbart, swoshbart och, den senaste veckan eller så, in-/utfällbara landningställ.

Mest är det ett "skal" kvar, och så tänkte jag att det skulle se lite mindre ut som en rainbow warrior...

Inga bilder just nu, men sist jag mätte, så klarade den 100-gränsen med god marginal. :)

1210bricks

Det där låter ju mycket spännande Stigge72! Bilder bilder bilder! :)
1210bricks på Instagram

Stigge72

Citat från: 1210bricks skrivet 07 oktober 2015 kl. 15:36
Det där låter ju mycket spännande Stigge72! Bilder bilder bilder! :)
När (1) det inte ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig, och (2) jag hittar ett lämpligt ställe att fota där åbäket får plats...

Stigge72

Citat från: Stigge72 skrivet 07 oktober 2015 kl. 16:17
Citat från: 1210bricks skrivet 07 oktober 2015 kl. 15:36
Det där låter ju mycket spännande Stigge72! Bilder bilder bilder! :)
När (1) det inte ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig, och (2) jag hittar ett lämpligt ställe att fota där åbäket får plats...
Jag tror att hon är klar... en liten titt.
Kommer en ny tråd imorgon med fler bilder.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.