Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

lindyhep

Citat från: Eigenbrötler skrivet 24 december 2013 kl. 13:42
En liten julgrupp som ska pryda uteplatsen framför bageriet.

Krukan är en Technic/Model Team fälg, som i just den färgen används i några SW set.



Liten. Enkel. Snygg.
Gillas :)

humlan

Köpte för en tid sedan en inte helt komplett TiE Interceptor (), som jag har försökt modda lite. HATAR verkligen de blåa detaljerna på denna årgång.

Jag har nu mest bytt blått mot grått, men jag saknar nog mycket långa släta bitar för att göra bit-för-bit ersättning, så lite ombyggnad har skett.

Är inte helt nöjd, men den ska få stå och vila sådär en stund.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Majkel

Nu i kväll efter "på spåret" så har jag varit inne i ett byggflow! En underbar känsla när jag kommer in i det där lite trance liknande stadiet när tid och rum liksom försvinner och jag är helt uppslukad av det jag gör, och allt flyter på och blir bra. Efter att ha byggt klart stadshuset så började jag på berget och ån som jag tänker mig som avslutning på mitt kommande sädesfält. Använde mig av någon slags moduverse-liknande standard, men byggt på en baseplate för att få ån så långt ner som möjligt, men det var nog onödigt, jag hade helt klart kommit tillräckligt långt ner med en modifierad moduverseplatta med större plates i botten.

swestar

Lite mecha och inredningsbygge till kommande space-diorama blev det i ett par timmar idag  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Provbyggt lite för ett större kommande mech bygge. Vill få till justerbara stabila leder. Har använt 61927c01 för detta, funkar alldeles utmärkt. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Skafte

Jag ägnar mellandagarna åt att flytta mina Star Warsgubbar. Nu ska de stå i ordning efter utgivningsår, inte deras namn.

Hoppas någon annan känner för att ta över samlander fr o m 2014 så att vi med gemensamma krafter kan ställa ut alla SW-gubbar på våra event!

ByggareDan

Har precis byggt mig en vägsnutt efter Anders67's byggbeskrivning (men det kanske räknas som ett officiellt set  :D ) var ju inga problem att bygga, till och med jag fixade ju det, då kan alla lyckas.
Vart grå vägbana med inslag av rosa, brunt, rött, svart, gult och lite lime, då jag inte har så mycket grå bricks (men det finns ju BL) .

/ByggareDan


Illuwatar

Första CC-huset konverterat till den nya standarden med Moduverse-basplatta...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Wineyard

Bredvid mig står ett till 95% färdigt mastodontbygge (nåja, allt är relativt) som stått orört i snart en månad. Tänkt till CCCXI, men Lego maskade med mina bitar, så dessvärre hinner jag inte slutföra bygget i tid.
Idag/inatt påbörjade jag ett CC-hus i ldd för att komma ur byggtorkan.

Hur gör ni andra för att hålla bygglusten uppe vid större byggen?

mechamike

Citat från: Wineyard skrivet 30 december 2013 kl. 15:44
Hur gör ni andra för att hålla bygglusten uppe vid större byggen?

Bygger lite mindre viggar eller nått helt annat tema än storbygget!
?

pacc


swestar

Citat från: swestar skrivet 05 december 2013 kl. 23:19
WIP
Neo Classic Space/futuron/mm inspirerat diorama

Byggt en liten container och lekt lite med ljusklossar  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Tie Fighter


Anders67



LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.