Kvartalstävling 2023:2 - Tänk större - bygg med Duplo

Startat av krakfot, 14 maj 2023 kl. 13:33

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

#15
Kan inte hitta någonstans i reglerna att det måste vara nya byggen. Ska bli spännande att se hur länge dessa tre bidrag förblir giltiga?

Bidrag 1: En omöjlig figur.
Tidigare visad 3 december 2020.


PC031084-beskuren by Andreas Eldh, on Flickr

Bidrag 2: En möjlig figur.
Tidigare visad 4 december 2020.



Bidrag 3: En Dagobertmacka.
Tidigare visad 12 december 2020.


robinnilsson403

Äntligen fick man låna dotterns klossar! Låt mig presentera: ett lastfartyg!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

CopMike

Citat från: robinnilsson403 skrivet 17 juni 2023 kl. 19:44Äntligen fick man låna dotterns klossar! Låt mig presentera: ett lastfartyg!
Maersk Duplo, ett av deras större skepp 😁!

janho

Nu kommer Duplo Mario och Yoshi. Jag försökte bygga Mario i Brickheadz-anda men man är ganska begränsad med Duplo. Yoshi är även mer avlägsen från Brickheadz.

Jag använde även några System bitar (till ögonen och knapparna) och en Quatro bit på köpet.

Duplo Mario & Yoshi

Hannamalia

Jo, men inte konstigt att man blir lite rädd (Elon Mask) när man träffar på en såååå stooor kyckling!  :o

3FF477E6-DCDA-4CEA-B6C5-F4C57720E5A4.jpeg

AlbinHansson

Här kommer Cyberpunk i Duplo. Ett försök på greebling och snottande.

IMG_20230528_192937.jpg
IMG_20230528_192955.jpg
IMG_20230528_193202.jpg

Peter.Rohr

Om ej gamla byggen tillåts får admin stryka mig ur tävlingen  :) (bygget har iaf inte varit med i någon tävling tidigare) byggdes på hotell i Legoland förra året (tror den överlevde i ca 10 minuter ;D )
Instagram: rohr_bricks

Skafte

Tornerspel på Medeltidsveckan!

Framför den gula borgen har prinsessan Gummigutta (spelad av  kommunstyrelsens ordförande) ställt till med ett pampigt tornerspel! Publiken jublar när riddarna brakar samman. I närheten kan man också få beskåda en fullskalig kastmaskin och klappa djur som den lokala djurparken bistår med.

IMG_8790.jpegIMG_8782.jpegIMG_8784.jpegIMG_8789.jpeg

Stort tack till flera medlemmar i Swebrick Gotland för benäget utlånande av basplattor...

Memmla


iConloc

En färgglad borg där farmor och farfar bor. Med fiskar och Långben i vallgraven ;).
01 Mitt hem min borg.jpg02 Mitt hem min borg.jpg03 Mitt hem min borg.jpg04 Mitt hem min borg.jpg

Itinloc

#25
IMG_7754.jpegMonsters ink Skrämma barn är riktigt kul.


IMG_7755.jpegMen rädda barn kastar det de har i handen.
IMG_7756.jpegAlarm i Monsters ink fabriken Monster träffad av leksak behöver rakas och tvättas.

AlbinHansson

Här är också ett av mina gama byggen som jag aldrig postat innan. En klaffbro helt byggt med duplo "Basic" bricks (Bricks, Plates och Slopes).


V.L.flower

Nej! Men vad kul att se! Att så många tagit Duplo till en ny nivå och använt faktiskt majoriteten av de bitarna i sina byggen. Vi var lite osäkra på hur det skulle gå, när vi lade ut denna tävlingen. Nu håller vi på med bedömningen. Det är jättemånga roliga och snygga byggen. Lycka till och håll ut, för resultatet.
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

V.L.flower

#28
Grattis vinnare!
Priser fördelas som följer;
1-a Pris går till mrlind, med monstret, som reser sig ur djupet.
2-a Pris går till Hannamalia, för hennes kyckling-promenad.
3-e Pris går till janho, för hans Mario och Yoshi i big-brick-head-size.


Lottningen vinner danielbrrssn, med sin Noaks Ark.


Fysiska Lego-Priser delas ut under nästa Swebrick årliga event våren 2024.
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

danielbrrssn

Stort grattis till vinnarna!
Det var många mycket fina byggen med mycket kreativitet och betydligt mer snottande än jag trodde var möjligt. 

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.