Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

TÄVLING: Min tolkning av Sundsvall

Startat av Emma, 20 december 2023 kl. 14:50

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

#30
Tack för glada tillrop, jag är väldigt glad för vinsten och lovar fota ordentligt och göra en MOC-tråd för bygget.

Det var nästan pirrigt att innan middagen igår gå dit och titta på hotellet live, när jag umgåtts med det nästan dagligen i en månads tid...

IMG_8533.jpeg
Foto eMpTyW

Godtfred

Så... Hade de följt din ritning rätt när de byggde huset?

Skafte

Citat från: Godtfred skrivet 11 mars 2024 kl. 10:24Så... Hade de följt din ritning rätt när de byggde huset?
Hyfsat, tycker jag. Men det var även på plats svårt att se hur taket ser ut i fullskala.

Emma

Citat från: Eriol skrivet 11 mars 2024 kl. 09:36Kommer det någon fullständig resultatlista för denna tävling?

(För er som inte var på plats så var det alltså Skaftes Hotell Knaust som vann och ryktesvägen har jag också hört att Godtfreds gulddrake kom tvåa. Men det fanns ju också många andra intressanta tävlingar i tävlingen, tex miniatyrkampen mellan byStfn och Jemanuelsson, kolossalkampen mellan Hultan och Copmike och kartkampen mellan Gideon och Eriol.)

Tjena!

Jag nöjde mig med att konstatera att Knaust fick 4 röster mer än draken. Resten är preskriberat. Tusen tack för fina och ambitiösa bidrag som gav eventet en lokal touch!

Eriol

Ja ja. Det viktigaste är ju att delta ändå. Ska börja direkt att fundera på ett lite mer genomtänkt och konkurrenskraftigt Göteborgsbygge till nästa år. Även om det inte ens skulle bli någon tävling så är det ju ändå roligt med saker som lokalbefolkningen känner igen.  ;D

byStfn

Citat från: Eriol skrivet 11 mars 2024 kl. 09:36Kommer det någon fullständig resultatlista för denna tävling?

(För er som inte var på plats så var det alltså Skaftes Hotell Knaust som vann och ryktesvägen har jag också hört att Godtfreds gulddrake kom tvåa. Men det fanns ju också många andra intressanta tävlingar i tävlingen, tex miniatyrkampen mellan byStfn och Jemanuelsson, kolossalkampen mellan Hultan och Copmike och kartkampen mellan Gideon och Eriol.)
När jag kollade på eftermiddagen hade jag inte fått en enda röst, så det höll nog i sig 😂

robinnilsson403

Citat från: Eriol skrivet 11 mars 2024 kl. 20:45Ja ja. Det viktigaste är ju att delta ändå. Ska börja direkt att fundera på ett lite mer genomtänkt och konkurrenskraftigt Göteborgsbygge till nästa år. Även om det inte ens skulle bli någon tävling så är det ju ändå roligt med saker som lokalbefolkningen känner igen.  ;D

Av en slump så har jag ett gbg-bygge i min pipeline... Hata slumpen?
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Record

Själv insåg jag inte svagheten i att ha ett bygge som mitt bredvid tex Knaust, att se min tavla på lika nära håll som man skall se detaljer på de andra byggena, får den att likna sull, ju längre ifrån man kommer ju tydligare blir den.
Friskt satsat, hälften vunnet..

robinnilsson403

Citat från: Record skrivet 12 mars 2024 kl. 06:37Själv insåg jag inte svagheten i att ha ett bygge som mitt bredvid tex Knaust, att se min tavla på lika nära håll som man skall se detaljer på de andra byggena, får den att likna sull, ju längre ifrån man kommer ju tydligare blir den.

Den ser jättebra ut härifrån!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Emma

Citat från: byStfn skrivet 12 mars 2024 kl. 00:31När jag kollade på eftermiddagen hade jag inte fått en enda röst, så det höll nog i sig 😂

Alla bidragen hade streck på sig när jag tog hand om lappen.

Skafte

Citat från: Emma skrivet 12 mars 2024 kl. 16:26Alla bidragen hade streck på sig när jag tog hand om lappen.
Horisontella och/eller vertikala..?

byStfn


Emma

Får mig att tänka på mitt förra jobb. Där vi lånade ut badrockar. När de lämnats tillbaka så drog man ett streck över rock-numret som man skrivit upp på ett papper.

Fråga till kollegan: Har du strukit rocken?

Var tvungen att tillägga: På pappret alltså, inte med strykjärn.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.