Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Idiom

Startat av Svartkrut, 15 oktober 2023 kl. 10:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Svartkrut

Enligt synonymordboken är idiom "ett fast uttryck vars innebörd inte framgår av de ingående ordens betydelser". Som barn hade jag väldigt svårt att förstå dessa uttryck då jag ofta tolkade dem bokstavligt. Nu tycker jag de är väldigt roliga.

På senaste Swebrick Nerike träffen hade vi ordlek, talesätt och ordspråk som byggutmaning. Det blev ju himla svårt att välja så det slutade med att  jag gjorde 6 st småbyggen och fler planeras.


Emma

Fasiken så roligt!

Bokeslundsparken

Roligt! Känns som det finns mycket material till fler!

Svartkrut

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 15 oktober 2023 kl. 11:33Roligt! Känns som det finns mycket material till fler!
Det finns ju hur många som helst. 😃
Citat från: Emma skrivet 15 oktober 2023 kl. 11:30Fasiken så roligt!
Jaa! Sjukt kul. Fick en kommentar på fb som ledde till ett 2 min bygge. Borde egentligen fokusera på tomteverkstan just nu men detta tema pockar på uppmärksamhet.

andreaseldh

Denna senaste förstår jag inte.

TexGordon

Otroligt kul och klockrent 😊 Finns ju så enormt mycket att välja på också så det är väl ingen större risk att idiomen tar slut. Blev lite sugen också nu.

andreaseldh

Tack @TexGordon nu förstår jag!

embe

Vilket kul tema,

danielbrrssn

Väldigt fina. Blir sugen på att bygga en själv. 

Svartkrut

Citat från: embe skrivet 15 oktober 2023 kl. 14:39Vilket kul tema,
Ja! Så kul! ☺️
Citat från: danielbrrssn skrivet 15 oktober 2023 kl. 23:49Väldigt fina. Blir sugen på att bygga en själv.
Tackar! Gör det! 😃

AndersI

Härliga byggen! Känns som om det här kunde bli den nya vinjett-tråden?


Svartkrut

Citat från: AndersI skrivet 16 oktober 2023 kl. 10:56Härliga byggen! Känns som om det här kunde bli den nya vinjett-tråden?


Det låter som en rolig idé. På senaste träffen pratade vi om ett CB på temat. Fast isf något större format, liknande disney-CB. 

Gideon

Citat från: Svartkrut skrivet 16 oktober 2023 kl. 16:57På senaste träffen pratade vi om ett CB på temat. Fast isf något större format, liknande disney-CB.
Det låter fantastiskt roligt, kan bli ett riktigt "besökarna stannar upp"-CB :)

TexGordon

Citat från: Gideon skrivet 16 oktober 2023 kl. 19:10Det låter fantastiskt roligt, kan bli ett riktigt "besökarna stannar upp"-CB :)
Väldigt bra idé!  :)

Svartkrut

Citat från: TexGordon skrivet 20 oktober 2023 kl. 09:50Väldigt bra idé!  :)
Citat från: Gideon skrivet 16 oktober 2023 kl. 19:10Det låter fantastiskt roligt, kan bli ett riktigt "besökarna stannar upp"-CB :)
Jag kan tänka mig att styra upp något i CB-delen av forumet efter FoP. Just nu behöver jag bygga klart Santa's Workshop och fokusera på FoP. 

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.