[MOC] "den Kvadratiska Colosseum” - Palazzo della Civiltà Italiana - Roma

Startat av ArfMan, 14 januari 2024 kl. 10:11

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike


Bokeslundsparken

Snyggt bygge och likt förlagan, särskilt med belysningen!
( jag som oftast gillar byggen utan så många synliga pluppar hade nog föredragit tiles i alla valv men det är en smaksak )

ArfMan

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 01 februari 2024 kl. 10:21Snyggt bygge och likt förlagan, särskilt med belysningen!
( jag som oftast gillar byggen utan så många synliga pluppar hade nog föredragit tiles i alla valv men det är en smaksak )

ja... studs i alla valv är störande, håller med, men det var proportioner som hade mer vikt i den här fall och kunde inte ha ett extra lager på plate för att täcka studsen

Bokeslundsparken

Citat från: ArfMan skrivet 01 februari 2024 kl. 10:49ja... studs i alla valv är störande, håller med, men det var proportioner som hade mer vikt i den här fall och kunde inte ha ett extra lager på plate för att täcka studsen
Jo det har du nog rätt i.

o0ger

Mycket vacker byggnad! Både originalet och din skapelse.

Apropå synliga studs så tänker jag att man kanske kunde få bort en stor del av dem om man använder 33909.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.