Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Hotell. (Modulhus dubbelhörn)

Startat av theCroc, 28 januari 2019 kl. 17:48

Föregående ämne - Nästa ämne

theCroc

Så var det dags igen!

Mitt senaste projekt är ett modulhus i klassisk sekelskiftesstil.

Det kommer stå på 2 st 32x32 basplattor och ha två gathörn.

Innuti kommer det vara ett hotell med restaurang, festlokal och andra faciliteter.

Än så länge är bottenvåningens fasad mer eller mindre klar (är öppen för förändringar dock) och delar av första våningen börjar skymta fram.

Byggnaden komemr även att ha ett genomgående hisschakt som når alla plan.







Jag har justerat undervåningens fönster en aning för att göra dem högre och har byggt upp mer av andravåningens väggar, men inväntar en bricklink leverans för att kunna fortsätta.

EDIT: Och i bilderna får ni en liten inblick i min byggprocess. Fullständigt kaos som föder något vackert i slutändan.

Joacim


theCroc


Nybohov Creation Ltd.

Det ser bra ut!

En tanke: Blir det inte väldigt mycket hörn och lite vägg vid fönstren på andra våningen? Kanske skulle du testa tiles i storlekarna 1 x 2 och 1 x 1 istället för 1 x 3 och 1 x 2?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

theCroc

CitatEn tanke: Blir det inte väldigt mycket hörn och lite vägg vid fönstren på andra våningen? Kanske skulle du testa tiles i storlekarna 1 x 2 och 1 x 1 istället för 1 x 3 och 1 x 2?

Jo jag hade lite samma reflektion. Jag behöver dock skaffa lite fler hörn-snot bitar innan jag kan testa det ordentligt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.