Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[CB] Blue Harvest - City of Mos Legos

Startat av Anders67, 01 maj 2023 kl. 18:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Boathill

Haha, cool!

Får man föreslå lite högre jordvall framför skeppet och lägre bakom, så det blir mer en effekt av att den "plogat" en bit?

ColA

Citat från: Boathill skrivet 04 augusti 2023 kl. 19:07Haha, cool!

Får man föreslå lite högre jordvall framför skeppet och lägre bakom, så det blir mer en effekt av att den "plogat" en bit?
Tack men den fick precis den vinkeln jag tänkte mig 😊 

Klas Almqvist

Citat från: Teabox skrivet 05 maj 2023 kl. 17:17Väldigt coolt och imponerande att se live :)

Tog ett smygfoto ovanifrån :P

20230428_205035.jpg

Måste ju vara superlätt att göra en sådan moc finns ju bygg beskrivning till den ser jag... ;D  ;D  ;D

CopMike

Citat från: ColA skrivet 04 augusti 2023 kl. 19:02Blue Harvest växer, har filat på en ny modul.
Riktigt bra 👍! Jag kan se Rey leta bra delar där!

Skönt att vårt testbygge vi ställde ut nu kan bli lite större, jag ökar med runt 12 st 48x48:or jämfört med Örebro/Växjö!

ColA

4 nya plattor växer fram 😊

This is the way!

ColA

Lite fin lir kvar men det tar sig. 

CopMike


Daylight

Jävligt häftigt o maffigt bygge. Bra jobbat av er och skoj att se att den växer ännu mer.
Hatten av o hoppas vi syns på något event snart👍

Jesper_Lundgren

Vad använder ni för lådor att transportera 48x48 modulerna i? Eller bygger ni i 32x32?

Tunnan

Kan svara på att det är, de är lådor från Packoplock artnr 795056. Har nämligen köpt ett gäng till att transportera min framtida Castonien CB i :) 

CopMike

En liten del av oss, typ 25%, överjobbar det hela totalt och bygger Imperiets transportlådor i plywood 🤪!

andreas E

Citat från: CopMike skrivet 01 september 2023 kl. 10:16En liten del av oss, typ 25%, överjobbar det hela totalt och bygger Imperiets transportlådor i plywood 🤪!
Snyggt
Du kan få ett nytt jobb hos mig som lådbyggare ;D

Jesper_Lundgren


ColA

Citat från: Jesper_Lundgren skrivet 01 september 2023 kl. 11:52Snyggt, då ska jag kolla på det,

Papp lådorna är helt perfekta, bygger man högt får man inte göra som jag gjorde en gång och glömma att bygga överdelen löstagbar 😂  



LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.