Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

KizzE

köpte jag i Söndags! Lär väl komma på posten idag =)

MartinAberg

Var inne på Toys-R-us tidigare idag för att köpa ett pussel till min mor, kom därifrån med en minifig från serie 9 med... :)
Det är de små sakerna som gör det ;)

kentox

Fick hem min http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?M=lor057 idag.
Glad att jag köpte den i tidigt skedd, priset har skjutit från 8$ till 30$ nu :O

ByggareDan

#3633
Köpte och + 1 Serie1 gubbe (för 15:- max 1 per kund) på klossbutiken.

/ByggareDan




ändrat från Buzz till strutsloppet.

kentox

Jag lyckades riktigt bra på Ebay US.

, , , och

Egentligen skulle jag bara köpa gubben men den auktionen avslutades efter alla dessa andra, så när jag satt där och kolla på hur billigt alla dessa låg så eskalera de hela!
Juste vann även en som jag fick för utropspriset 5$!

Vad gick hela kalaset på? 180$ plus 78$ frakt, dock utan lådorna. Runt 1700 sek!

När jag köpte detta så glömde jag bort att man måste betala moms + eventuell tull!, så jag tänkte att mitt super köp skulle vill bara bli ett bra köp! Idag kom paket, trilla igenom tullen utan att beläggas utan tull eller moms så jag är glad som loppan!

Dock kan tilläggas att hur billigt det än blev så ser frugan inte detta som någon vinst;P utan bara massa lego IGEN! ;P

KizzE

Citat från: kentox skrivet 17 april 2013 kl. 21:52
Jag lyckades riktigt bra på Ebay US.

, , , och

Egentligen skulle jag bara köpa gubben men den auktionen avslutades efter alla dessa andra, så när jag satt där och kolla på hur billigt alla dessa låg så eskalera de hela!
Juste vann även en som jag fick för utropspriset 5$!

Vad gick hela kalaset på? 180$ plus 78$ frakt, dock utan lådorna. Runt 1700 sek!

När jag köpte detta så glömde jag bort att man måste betala moms + eventuell tull!, så jag tänkte att mitt super köp skulle vill bara bli ett bra köp! Idag kom paket, trilla igenom tullen utan att beläggas utan tull eller moms så jag är glad som loppan!

Dock kan tilläggas att hur billigt det än blev så ser frugan inte detta som någon vinst;P utan bara massa lego IGEN! ;P


Ut med käringen så får du mer plats till LEGO :D:D:D

Pekblom

Citat från: kentox skrivet 17 april 2013 kl. 21:52
Jag lyckades riktigt bra på Ebay US.

Dock kan tilläggas att hur billigt det än blev så ser frugan inte detta som någon vinst;P utan bara massa lego IGEN! ;P
Hmm.. kolla ebay.. kanske har en ny fru där och du är ju bra på budgivning..
Fult och plumpt skämt men det låg där som en boll för volley.
Alla kan ju inte förstå tjusningen med att köpa ännu mer lego jätte billigt  ;)

kentox

;D Vem behöver en ny fru när det finns lego? tror starkt på att det finns en korrekt mängd lego som om man äger gör att man blir evigt lycklig! eller i allafall till det att lord of the rings 2013 sommar seten släpps, då behöver man dom innan man blir lycklig igen! Världsfred med lego!

ByggareDan

Beställde från Klossbutiken igår vid 12snåret kom fram idag vid 12snåret gick ju riktigt snabbt dessutom skickade dom med en muta iform av fri frakt kod (för nästa beställning) + en serie 2 gubbe   ;D


/Byggaredan

MicroByggare

Citat från: ByggareDan skrivet 18 april 2013 kl. 14:16
en serie 2 gubbe   ;D

Då vet man att man ska sälja till dig  :P
(Man får små godis :o )
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

ByggareDan

Citat från: MicroByggare skrivet 18 april 2013 kl. 22:31
Citat från: ByggareDan skrivet 18 april 2013 kl. 14:16
en serie 2 gubbe   ;D

Då vet man att man ska sälja till dig  :P
(Man får små godis :o )

Mmm är nog lättmutad  :)

"Råkade" visst beställa lite citylego som en uppvägning/tröst för att glömma mina utslag jag fått på armarna kliar utav bara...den.
Började att bygga strutsracet men gör så ont i utslagen att den får stå och mogna lite.


/ByggareDan

Stigge72

Citat från: ByggareDan skrivet 19 april 2013 kl. 08:13
"Råkade" visst beställa lite citylego som en uppvägning/tröst för att glömma mina utslag jag fått på armarna kliar utav bara...den.
Började att bygga strutsracet men gör så ont i utslagen att den får stå och mogna lite.
Du får se det från den ljusa sidan - Bygget räcker längre då. :)

För att bli lite allvarligare hoppas jag att dina utslag snart går över.

ByggareDan

Citat från: stigge72 skrivet 19 april 2013 kl. 12:10
Citat från: ByggareDan skrivet 19 april 2013 kl. 08:13
"Råkade" visst beställa lite citylego som en uppvägning/tröst för att glömma mina utslag jag fått på armarna kliar utav bara...den.
Började att bygga strutsracet men gör så ont i utslagen att den får stå och mogna lite.
Du får se det från den ljusa sidan - Bygget räcker längre då. :)

För att bli lite allvarligare hoppas jag att dina utslag snart går över.

Får tacka och bocka för att det finns människor med empati.
Hoppas ju också att utslagen går över, minskar ju iallafall så är ju på väg åt rätt håll.
Klart att byggena räcker längre om man måste ta "värkpaus" som nån annan kommunal verkmästare.  :) ( ber om ursäkt om jag förolämpade någon ofrivilligt nu )

Sen vad är lite citylego 3 set, 5 set eller kanske 9 set  :o som det visst blev, men då var ju ett set Lord of the rings av dom så "bara" 8 cityset och det är väl lite  ::)

/ByggareDan

malmen

Gjorde min första beställning någonsin från Amazon idag, det blev följande

2st , en till mig och en som lillsyrran ska få i studentpresent  ;D
och sen blev det 1st eftersom jag behövde motivera mig själv för att bygga en del av Tie Hangaren  8)

de Gothia

Beställde lite av Wuntin på BL så jag kunde slutföra min senaste moc. Mycket tiles nuförtiden! :)

sen köpte jag lite dvärgar av bizzy i veckan men nu kan jag inte logga in på tradera för att ge omdöme... nu ska man ange mail istället för nickname på tradera...?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.