Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

malmen

Citat från: KizzE skrivet 26 mars 2013 kl. 17:05Köpte även en påse med gubbar, vafan det nu är för något "Serie 9).. Kostade 25kr.
Det är en serie med samlarfigurer typ, serie 10 är väl på väg att släppas nu, så det finns 1 till 9 sedan tidigare. 16 figurer i varje serie, 1 figur i varje påse.
Du kan få mer info här http://minifigures.lego.com/en-us/Bios/8804%20LEGO%20Minifigures.aspx


Själv köpte jag 25st sådana där påsar, varierat från serie 2 till 9. Sedan körde jag gissa figuren med mig själv, efter en dryg halvtimmes klämmande, vridande och gissande kan jag konstatera att jag är så där på att gissa rätt, 13 rätt och 12 fel :P

Brickchaser

Det blev en , The Bat Vs Bane Tumbler Chase.
£29.99 på Brittiska Amazon var ett ok pris.

Tufs

Jag köpte 1581 blandade bitar från pick a brick på LEGO.com.

Lews

Jag köpte en An Unexpected Gathering. Nu måste jag bara köpa en ny hylla för att få plats med den..

Skafte

Citat från: Lews skrivet 29 mars 2013 kl. 22:04
Jag köpte en An Unexpected Gathering. Nu måste jag bara köpa en ny hylla för att få plats med den..

Var? Vill ha den också, men efter att ha köpt Goblin King Battle för 50£ på Amazon vill man ju inte betala mer än så för Baggershus, liksom...

Lews

Citat från: Skafte skrivet 29 mars 2013 kl. 22:36
Var? Vill ha den också, men efter att ha köpt Goblin King Battle för 50£ på Amazon vill man ju inte betala mer än så för Baggershus, liksom...

Jag köpte den på Hiko, men den går säkert att få billigare på tyska Amazon.

Pekblom

I dag köpte jag LEGO-spelet 3866 The Battle of Hoth.
Jag köpte det till fullt pris på BR och det gjorde ont. Men det händer väll alla att man betalar fullt pris någon gång? Spelet är kul men 400 är alldeles för dyrt.

Skafte

Av olika anledningar var jag på södra Gotland idag. En av anledningarna var att öns enda Lego-försäljare utanför Visby, med det fantastiska namnet Hemse krut- och pappershandel, hade 25% på allt Lego hela veckan till och med idag.

Ramlade in med andan i halsen en kvart innan stängning och hittade en Rise of the Sphinx för 299 (halva priset). Tyvärr gällde inte 25% på redan nedsatt, men ändå.

Sorken fick en och tösen . Frun ville inte ha något Lego.

Majkel

Råkade precis spontan/fyndhandla lite på BL, många bra bitar till väldigt bra pris, känns bra men jag måste nog upprätta en budget. Måste ju ha råd med frön och plantor när våren väl tittar fram.

Stigge72

Citat från: Skafte skrivet 30 mars 2013 kl. 21:37
Ramlade in med andan i halsen en kvart innan stängning och hittade en Rise of the Sphinx för 299 (halva priset). Tyvärr gällde inte 25% på redan nedsatt, men ändå.
Trist, men rätt bra pris ändå.
Citat
Sorken fick en och tösen . Frun ville inte ha något Lego.
Konstig fru du har. ;)

swestar

Ett par BL- ordrar + 1st , 1st via Klossbutiken.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Pekblom

I dag hämtade jag ut ett paket med några 9493 från amazon.co.uk.
Paketer hade fåt exakt den behandling jag skrivit om förut. Alltså skador som uppkommer när människor som inte gillar sitt jobb låter sin ångest gå ut över döda ting.
Först tänkte jag att "jag tar f.a i mig inte emot ett till sånt här paket igen" men kön av medmänniskor som ville ha med sig lite smör och bröd hem innan ungarna somnade fick mig att välja att inte vara en jobbig kund.
Döm om min förvåning när jag öppnar lådan och packar-proffsen på amazon  lagt ca en cm knöligt papper runt allt. LEGOT var absolut MISB trots att försändelsen fåt vara slagpåse under sin väg.

Kwagge

Var på den Outleten i Malmö..igen..

Första gången jag var där så stod jag och klämde på Hoth Wampa Cave för 499 minus 25% enligt prisetiketten o skyltarna om 25% rabatt. Efter lite tveksamheter så köpte jag ingen..

Pratade ied min bror ang min son som snart fyller år. Då tipsade jag han om den. Självklart fick jag uppdraget att inhandla den..

Fick tid över igår.. I kassan.. går in till 349kr sen drar kassören av 25% dvs 87,25kr.. 261,75kr betalade jag för den.  ;D

Ingen koll verkar de ha, men jag blev glad!

KizzE

Citat från: Kwagge skrivet 10 april 2013 kl. 13:09
Var på den Outleten i Malmö..igen..

Första gången jag var där så stod jag och klämde på Hoth Wampa Cave för 499 minus 25% enligt prisetiketten o skyltarna om 25% rabatt. Efter lite tveksamheter så köpte jag ingen..

Pratade ied min bror ang min son som snart fyller år. Då tipsade jag han om den. Självklart fick jag uppdraget att inhandla den..

Fick tid över igår.. I kassan.. går in till 349kr sen drar kassören av 25% dvs 87,25kr.. 261,75kr betalade jag för den.  ;D

Ingen koll verkar de ha, men jag blev glad!


Schysst pris ju =) Blev det ingen till dig själv då också?

Vilken butik är det vi pratar om? Länk?

Brickchaser

Idag fick jag hem Bilbo Baggins, .

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.