Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd

Citat från: Anna skrivet 13 augusti 2010 kl. 22:28
Citat från: Skrytsson skrivet 13 augusti 2010 kl. 21:48

Det låter som fint pris. Vad har säljaren för användarnamn? Verkar bara finnas sådana som endast skickar till Italien...


mangiobricks är användarnamnet. Nu har jag inte fått hem grejerna ännu, men de är skickade redan enligt mail och beställdes idag. Ebayshopen har följande adress http://stores.ebay.com/ManGioBricks, karusellen finns dock inte inne just nu då jag beställde den sista.

Har handlat ett par gånger av honom/henne på Bricklink. Har fungerat perfekt alla gånger.
http://www.bricklink.com/store.asp?p=ManGioBricks

Erik

Citat från: Skrytsson skrivet 13 augusti 2010 kl. 21:44Åh fy helvete vad billigt! Var ägde den loppisen rum någonstans?

Det är en permanent Second hand/loppis i Skurup, bredvid Systemet och Coop. De har sällan Lego men ibland kan man ha tur.

Jag samlar inte på modeller från Clone Wars så jag tänkte modda den till en klassisk Star Destroyer vad det lider. Det blir ett roligt projekt!

micke

Fick idag hem lite roliga saker:
En hel del lösa delar från BL
4480 Jabbas Place
7264 Imperial Inspection
7121 Naboo Swamp
8085 Freeco Speeder
4500 Rebel Snowspeeder
samt en Blå Jango Fett

Bygga klart min 6211 idag också med bitar från BL, mkt nöjd
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Erik

Citat från: micke skrivet 16 augusti 2010 kl. 19:51
Fick idag hem lite roliga saker:
En hel del lösa delar från BL
4480 Jabbas Place
7264 Imperial Inspection
7121 Naboo Swamp
8085 Freeco Speeder
4500 Rebel Snowspeeder
samt en Blå Jango Fett

Bygga klart min 6211 idag också med bitar från BL, mkt nöjd


Wow, det där var några riktigt fina set. Får man fråga var du hittade 4480, 7264 och 4500 och vad de kostade?

micke

Citat från: Erik skrivet 16 augusti 2010 kl. 21:56
Citat från: micke skrivet 16 augusti 2010 kl. 19:51
Fick idag hem lite roliga saker:
En hel del lösa delar från BL
4480 Jabbas Place
7264 Imperial Inspection
7121 Naboo Swamp
8085 Freeco Speeder
4500 Rebel Snowspeeder
samt en Blå Jango Fett

Bygga klart min 6211 idag också med bitar från BL, mkt nöjd


Wow, det där var några riktigt fina set. Får man fråga var du hittade 4480, 7264 och 4500 och vad de kostade?

4480 i Frankrike, 4500 Australien och 7264 i USA
Tror jag betalade 78 Euro, 35 dollar samt 49 dollar men då saknades två vapen och Dv:s Cape, men dem hade jag
Så jag är nöjd
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skrytsson

Citat från: micke skrivet 16 augusti 2010 kl. 22:31
4480 i Frankrike,
Tror jag betalade 78 Euro,

Wow. Inkl frakt?
Var det BL, Ebay..?

micke

Citat från: Skrytsson skrivet 16 augusti 2010 kl. 22:39
Citat från: micke skrivet 16 augusti 2010 kl. 22:31
4480 i Frankrike,
Tror jag betalade 78 Euro,

Wow. Inkl frakt?
Var det BL, Ebay..?

Det var utan frakt på 4480, frakten blev Euro 19

Tror det var BL
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Pekblom

Det råkade bli en 7848 (Toys R Us City Truck). Hoppas grabben går och lägger sig snart så man får bygga ifred  ;)

Nextuz

Citat från: Pekblom skrivet 17 augusti 2010 kl. 18:23
Det råkade bli en 7848 (Toys R Us City Truck). Hoppas grabben går och lägger sig snart så man får bygga ifred  ;)

Finns dom på toysrus nu? =)

Ferdik

Citat från: Nextuz skrivet 17 augusti 2010 kl. 18:36
Citat från: Pekblom skrivet 17 augusti 2010 kl. 18:23
Det råkade bli en 7848 (Toys R Us City Truck). Hoppas grabben går och lägger sig snart så man får bygga ifred  ;)

Finns dom på toysrus nu? =)

Yes, kom förra veckan! Jag har en också. Väldigt snygg shop och kul med en lastbil i annan kulör.  :)

Skrytsson

En leverans från BL kom idag - har nu äntligen fått packa upp min egen Cad Bane =)
Även delar så att jag kan bygga en egen replika av pingisbordet i Fire Brigade - det är ju så coolt!

Sirre

Det blev en Toys R Us-lastbil för min del också i helgen. :)

Dreadcore

Varken byggt eller köpt idag, men hittade bilden idag och kom på att jag tog den för att lägga upp här, så nu kommer den :)

Hittade förra året denna modell på Brickshelf som min sambo tyckte var jättesöt. Så i år satte jag mig med bilderna och gjorde en instruktionsbok till den och köpte alla bitarna som behövdes på BL och gav den till henne i 22-års present :) Hon fick såklart bygga den själv ;)

Såhär blev den:

Anna

Citat från: Dreadcore skrivet 18 augusti 2010 kl. 19:52
Varken byggt eller köpt idag, men hittade bilden idag och kom på att jag tog den för att lägga upp här, så nu kommer den :)

Hittade förra året denna modell på Brickshelf som min sambo tyckte var jättesöt. Så i år satte jag mig med bilderna och gjorde en instruktionsbok till den och köpte alla bitarna som behövdes på BL och gav den till henne i 22-års present :) Hon fick såklart bygga den själv ;)

Såhär blev den:

Söt och omtänksam present.

Pekblom

Citat från: Dreadcore skrivet 18 augusti 2010 kl. 19:52
Varken byggt eller köpt idag, men hittade bilden idag och kom på att jag tog den för att lägga upp här, så nu kommer den :)

Hittade förra året denna modell på Brickshelf som min sambo tyckte var jättesöt. Så i år satte jag mig med bilderna och gjorde en instruktionsbok till den och köpte alla bitarna som behövdes på BL och gav den till henne i 22-års present :) Hon fick såklart bygga den själv ;)

Såhär blev den:

Har du lust att dela med dig av ritningen?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.