Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Citat från: sweMezza skrivet 28 juli 2010 kl. 13:34
Så går det... Jag beställde ingen låda från Hikmet igår utan tänkte ta det idag. Fanns 3 kvar i lager. Tror ni inte att de är slut nu...!  >:(

Och nu är även figurerna som säljs löst slutsålda. Har för mig det fanns 90 st kvar i eftermiddags...

sweMezza

Ja. Serie två verkar gå åt snabbare än den första. Nu gäller det att börja jaga för att vara säker på en hel serie!

devva

15 minifigs i Serie2.

Någon icke namngiven person här hade vart och länsat ut alla (utom 1) Spartan på Barnens Hus i Sisjön (stod 4 lådor framme, alla nästan fulla.. :)) så fick snällt bege mig till Toys Hobby och Leksaker på Frölunda torg för att få ihop till dom 4 jag ville ha :P
Tjejen i Kassan på Barnens Hus såg undrande på mig, undrade om jag var "som dom andra som ställer sig med en fusklapp och letar" och jag fick väl snällt ge med mig och erkänna. Då blev hon lite intresserad istället så jag fick visa hur streckkods-saken funkade :)

tellblom

#168
Var på Barnens Hus i GBG idag å märkte att Peewit varit där  INGA rommare kvar. Fick 1 av varje av resten (+2 extra Karatekid med lilla microfiggen)

Åsså råkade de ha grävskopan 8043 där för ynka 1499:- så det blev en sådan med.....

Tyvärr inget bygge ikväll, riktigt så förstående fru har inte jag, att jag får bygga på vår 5-åriga bröllopsdag. Dock är hon lika förstående som pekbloms övriga dagar på året

/Martin
PS
Jag vet var jag skall få tag i mina rommare
DS

jvettefors

Mitt juliinköp av Lego anlände från Hikmet idag:

Tre Atlantisset:
8059
8075
8060

Två Creatorset:
5866
5867

och ett Cityset:
3222

sweMezza

Inte jag men nästan... Fru och barn har fortfarande semester och tycker synd om mig som jobbar. Som tröst har de köpt:

1 låda minifig serie 2 (i Gamleby, just öppnad för det saknades en påse)

Sen var de inne en snabbis på Gekås i Ullared, det blev en
8095: General Grievous' Starfighter för 489 kronor. Bra pris. Brukar bara köpa Classic Star Wars men gillar den nya Grievous minifigen.


knalltoss

Var förbi München på semestern. Var inne på att Legobutiken men trodde den skulle vara större och ha lite mer på display. Men klart kul att ha sett en på riktigt. :)
Där blev det:
10213, Shuttle Adventure 89.99euro
3841, Minitaurus. 24.99euro

Sen inne i München var jag på ett stort varuhus som hade bra priser på lite.
Där köpte jag:
7633, Construction Site. 49,99euro
3221, Lego Truck. 19.99euro.

Såhär i efterhand ångrar jag att jag inte köpte mer men med annan shopping kändes det som det gick mycket pengar ändå. :)

Det jag blev förvånad över var att Minifig serie 2 inte fanns någonstans.
Så nu blir det att jaga rätt på de här hemma så fort jag skrivit ut fusklappen.
/Rikard

rocketboy

Fick precis besked från Play.com att denna är skickad: http://www.play.com/Books/Books/4-/14538150/Lego-The-Official-Annual-2011/Product.html. Hade helt glömt av att jag hade beställt den till grabben...

Vet inte om det räknas till Lego men jag chansar   ;)
//Rocketboy//

Superkalle

Citat från: rocketboy skrivet 02 augusti 2010 kl. 19:43
Fick precis besked från Play.com att denna är skickad: http://www.play.com/Books/Books/4-/14538150/Lego-The-Official-Annual-2011/Product.html. Hade helt glömt av att jag hade beställt den till grabben...
Intressant. Berätta gärna hur den var när du får den!

Stigge72

Jag hittade en ställning med några gula påsar, så jag kände på ett par stycken...

Den första jag kände på hittade jag en konstig bit som jag försökte identifiera, medans jag funderade på vilken figur som hade en sådan bit. Sedan insåg jag att jag hittat ett par byxor (väldigt givande...), lite närmare undersökning gav vid handen att det var en krockdocka, och en sån hade jag redan.... Nästa var också en krockdocka...

Då sa jag åt nallen att hämta minifig-hittar-appen medans jag handlade resten, varefter jag ganska snart kunde hitta en sjuk sköterska...
Nä förresten.. det var ett gammalt huvud.. en sjuksköterska var det ju :)

devva

3 minifigs i serie2 på Barnens Hus i Göteborg. Ny tjej, men hon var fascinerad av att det hade vart en kille där med en scanner i mobilen och kollat upp alla gubbar, fick stå där lite skamset och säga att min papperslapp var minst lika sofistikerad, bara att man inte kan ringa med den :(

Carl T

Fyra 7778 Millennium Falcon och en 8038 Battle of Endor. Halva priset på Tesco, så jag kunde inte låta bli. Vet inte om jag skall behålla någon av 7778:orna.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Pekblom

Citat från: Carl T skrivet 04 augusti 2010 kl. 19:24
Fyra 7778 Millennium Falcon och en 8038 Battle of Endor. Halva priset på Tesco, så jag kunde inte låta bli. Vet inte om jag skall behålla någon av 7778:orna.

Du är inte snäll..Tesco är ju inte riktigt runt hörnet för oss här :-(
Var gärna ännu elakare och tala om vad det kostade i Skr..  ;)

Carl T

Citat från: Pekblom skrivet 04 augusti 2010 kl. 21:15
Citat från: Carl T skrivet 04 augusti 2010 kl. 19:24
Fyra 7778 Millennium Falcon och en 8038 Battle of Endor. Halva priset på Tesco, så jag kunde inte låta bli. Vet inte om jag skall behålla någon av 7778:orna.
Du är inte snäll..Tesco är ju inte riktigt runt hörnet för oss här :-(
Var gärna ännu elakare och tala om vad det kostade i Skr..  ;)
Nä, snäll brukar inte vara ett av de adjektiv folk använder om mig. (Förutom då min mamma, förstås.)
7778 kostar £14.98 så länge de finns att få. Det blir väl... runt 170 kr. 8038 kostade £37.48 / 425 kr och tog visst slut inom en timme efter att jag beställde min (jag får hämta ut dem först på fredag). 7778 skulle visst bara kosta runt 60 kr att skicka till Sverige, och önskas en/flera så kan det nog ordnas. Några tior får jag nog lägga på för emballage, arbete och bussbiljetter (på gott och ont ligger närmaste Tesco några kilometer härifrån).
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Stamnosskire

Köpte en technic grävskopa till en kompis i 30årspresent och 5 minifigs till mig själv. Det blev mexxaren, polisen, crash test, svarta ninjan och rymd resaren. Tre av de med fusklapp. Klarade däremot bara av att pricka in 1/3 rätt pga att de hade figurerna i kassan vilket gjorde mig stressad. Bättre lycka nästa gång.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.