Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

AntonYmer

22 påsar minifigs serie 2.

16 till mig och 3 var till barnen. :)

Måns.S


AntonYmer

Nästan, jag såg fel på streckkoden och köpte troligen två cirkusdirektörer istf en häxa.

Jag ska komplettera under veckan. Det blir fler av andra också.

Måns.S


micke

Hämtade idag ut leveransen från hikmet:
En låda serie 2 minifigs samt den nya stationen från City serien

Fick lite andra minifigs på posten från BL också samt två SW mini set
7200 Final Duell II
4476 Jabba´s Prize
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

sweMezza

Fyra påsar minifigs serie två från NKs leksaksavdelning. Kollade bara att det var fyra olika streckkoder men inte vilka. En var till alla familjemedlemmar!

Det blev (med reservation för officiella namn):
1 Cirkusdirektör
1 MC-polis
1 Karategubbe
1 Farao


Skrytsson

#156
Har nu öppnat och inventerat den låda med serie 2-figurer jag beställde från Hikmet.

3 st av:
Sångerskan, Surfaren, Utforskaren, Farao, Romerska soldaten, Skidåkaren och Disco-killen.

4 st av:
Vampyren, Mexikanen, Häxan, Mimaren, Badvaktar-tjejen och Tyngdlyftaren.

5 st av:
Karatemästaren (tro det eller ej!), Lejontämjaren samt Motorvägspolisen.

I förra serien kändes det som att Lego gjort de bästa (mest eftertraktade) figurerna sällsynta. Verkar ungefär likadant här, bortsett då karatemästaren som det ju finns fem av.

sweMezza

Tack för info om lådans innehåll. Man får alltså totalt 10st små guldfigurer! Känns bra men jag har ingen aning om varför... En Oscars-gala MOC?

insurrection

Men vafan, man vill ju ha många Spartaner ju!

Aja, köpte en låda från serie 2 på Hikmet nu iaf.

Skrytsson

Oops. Kollade igenom lådan nu igen på morgonen. Det är fem st av Motorvägspolisen och fyra av tyngdlyftaren, inte tvärtom! Har ändrat det nu i inlägget ovan.

sweMezza

Så går det... Jag beställde ingen låda från Hikmet igår utan tänkte ta det idag. Fanns 3 kvar i lager. Tror ni inte att de är slut nu...!  >:(

Stigge72

Såja.. äntligen får man skriva själv i den här tråden. :)

Just hemkommen från Coop Forum, som hade 50% på ett antal set, varav jag slog till på en 7971 (står "Farlig Kampanj" på kvittot :) ).

Pekblom

#162
Men så tokigt det kan bli. :o
Skulle bara kolla på de nya modellerna som lanserats å så var det en 8043 (grävskopa) som absolut ville följa med hem. Den bara tog mitt kort och gick till kassan och sen sa den att nu går vi hem. Åtminstone var det så jag la fram det för frun när hon suckade och frågade mig var jag tänker göra av den, du har ju redan LEGO på varenda hylla i vårat hem. Jag påpekade att det fortfarande finns en hylla med skjortor i sovrummet och jag använder ju inte så många skjortor och där borde man kunna få in minst tre grävmaskiner. Det har du rätt i sa hon. Jag gissar att du sitter upp en stund i kväll frågade hon sedan?
Jag älska min fru, hon är så förstående. Jag tror jag skall köpa en egen grävskopa till henne också. :D

Superkalle

Underbar story Pekblom  :D
Hög igenkänningsfaktor!

CopMike

Instämmer med superkalle, obetalbar story!

Citat från: Pekblom skrivet 28 juli 2010 kl. 20:32Jag älska min fru, hon är så förstående. Jag tror jag skall köpa en egen grävskopa till henne också. :D
Smart, du känner verkligen till en kvinnas tankesätt

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.