Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

#3555
Låter som det är en ganska stor vinterby om det går åt 328 st 3008 (ioförsig är det en bra basdel men låter ändå som ganska så många)

Själv köpte jag mig Friendssetet på Webhallen, var in och titta på annat och blev visst Lego istället.

Blir och bygga ihop till fotbollen på tv:n ikväll och sen Swoscha runt här hemma  ;D

/ByggareDan

Lews

Citat från: ByggareDan skrivet 12 februari 2013 kl. 19:03
Låter som det är en ganska stor vinterby om det går åt 328 st 3008 (ioförsig är det en bra basdel men låter ändå som ganska så många)

Själv köpte jag mig Friendssetet på Webhallen, var in och titta på annat och blev visst Lego istället.

Blir och bygga ihop till fotbollen på tv:n ikväll och sen Swoscha runt här hemma  ;D

/ByggareDan

Jo den är rätt stor. Byn är för nuvarande fyra basplattor (32x32) lång och 3008:orna är placerade så att det ska bli så lite flex som möjligt i plattorna över.

Brickchaser

Har precis beställt , Palace Cinema.
Går bra om man är vip, gratis frakt var det också.
Får se när den dyker upp....riktigt kul.

bjomark77

Citat från: Brickchaser skrivet 14 februari 2013 kl. 20:28
Har precis beställt , Palace Cinema.
Går bra om man är vip, gratis frakt var det också.
Får se när den dyker upp....riktigt kul.

Jag har också beställt en biosalong idag.

TheFritz

Citat från: bjomark77 skrivet 14 februari 2013 kl. 22:58
Citat från: Brickchaser skrivet 14 februari 2013 kl. 20:28
Har precis beställt , Palace Cinema.
Går bra om man är vip, gratis frakt var det också.
Får se när den dyker upp....riktigt kul.

Jag har också beställt en biosalong idag.
Var köpte ni den och vad kostade den? Hittar den på Lego.se om man är VIP är ni det kanske?

Lews

Idag har även jag beställt en biograf.  :)

Citat från: TheFritz skrivet 15 februari 2013 kl. 19:27
Var köpte ni den och vad kostade den? Hittar den på Lego.se om man är VIP är ni det kanske?

Om man är VIP-medlem på S@H så kan man mellan 14-28/2 köpa den för 1299kr med gratis frakt.

mordatre

Fick hem en technic motorcross (andra technic setet sedan 2008) och Spiderman spidercycle spiderchase  ::) samt tre minifigs serie 9 från klossbutiken. Typiskt nog var det 2 domare och 1 cyklop. De åker till bytestråden då jag nyss köpte dessa av Lews.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

ByggareDan

Köpte 3 gubbar ur serie 7, Rödluvan och Hippien var ju ganska så lätta att känna sig fram till sen vart det en chansning på det jag trodde var simmerskan och det var det.

/ByggareDan

ByggareDan

"Råkade" visst köpa Morias gruvor på Amazon, kostar 45£ (~480kr), så nu blir det makaroner fram till åtminstonde midsommar  :-\
Har satt köpstopp också, men det lär nog spricka inom en snar framtid.

/ByggareDan

Sirre

Lyckades idag ramla över ett par helt orörda för en bråkdel av BL-priset. Japan är ju en guldgruva när det gäller gamla grejer i mint condition. ;D


mechamike

Igår blev det några Shave a sheep :-)  som så många andra på Lego world
?

sjerdna

Har beställt 4206 till "åkeriet" (3180, 4434, 7733, 7991, 60016...)

#Andreas

ByggareDan

Köpte Kalle Anka tidningen med Chimagubbe   "på köpet"

/ByggareDan

Stigge72

Citat från: ByggareDan skrivet 18 februari 2013 kl. 17:40
Köpte Kalle Anka tidningen med Chimagubbe   "på köpet"

/ByggareDan
Är du säker på att det inte var tvärtom? ;) :P

ByggareDan

Är klart om sanningen ska fram så köpte jag gubben och fick tidningen på köpet, men en vuxen människa som både "leker" med Lego och dessutom läser Kalle Anka, det är ju långt utanför "svennenormen".  ;D
Men  man får väl "skylla" på barnen (om man haft några).

För övrigt tyckte jag att setet var ett litet trevligt set, kan tänka mig att Chima kommer sälja rätt bra till "kidsen" men även en och annan vuxen  ::) 

/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.