Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Roger Brickjet

Årets första set blev en , bara för att den fanns där när jag råkade passera.

Anders67

Har gjort mitt första köp någonsin på BL idag gick till "jimmyspekerod" - butik "technic fan" för att få några bitar som saknas på mitt Townhall!

Tie Fighter

Citat från: de Gothia skrivet 05 januari 2013 kl. 23:21
Två BL orders från två svenska butiker! :) Både av folk på swebrick! Hoppas jag kan kan bygga klart min stora moc snart! :)
Nu blev jag nyfiken.

styrbjörn

Citat från: Tie Fighter skrivet 06 januari 2013 kl. 06:41
Citat från: de Gothia skrivet 05 januari 2013 kl. 23:21
Två BL orders från två svenska butiker! :) Både av folk på swebrick! Hoppas jag kan kan bygga klart min stora moc snart! :)
Nu blev jag nyfiken.
Hur kan man INTE bli nyfiken? ;) längtar! Själv håller jag på med en stor moc också :)

haberg

Köpte för 699:- på Toys'r'us i Linköping idag.

På hyllan är de märkta med ordinariepris 1199:- men sedan dras 500:- i rabatt i kassan. Hel ok pris tycker jag! :)

Gideon

Citat från: de Gothia skrivet 05 januari 2013 kl. 23:21
Två BL orders från två svenska butiker! :) Både av folk på swebrick! Hoppas jag kan kan bygga klart min stora moc snart! :)
Tycker det varit ovanligt tyst från dig, så förväntningarna stiger ;)

Själv har jag gått igenom en BL-beställning med mest "used" för första gången, var en ganska lyckad satsning där mycket var i helt okej skick. En del behöver dock tvättas ordentligt...
Bland annat köpte jag en rejäl mängd blåa plates att ha under genomskinligt vatten i CBn :)

Aqualize

Ja då var det premiär för 1H2013 technicset. Rev hem följande tre från skavileka.se (får se hur den butiken är)
Lego Technic 42002 Svävare
Lego Technic 42004 Minigrävlastare
Lego Technic 42006 Grävmaskin

Pekblom

#3442
Man skall inte handla mat när man är hungrig för då impulsköper man bara godis och annat ätbart man inte behöver.
Jag gör likadant med LEGO. När jag är bygg-nödig impulsköper jag bra-att-ha sett.

I dag missade klossbutikens meddelande vid lunch och i ren depression tröstköpte jag två 9497 Republic Striker på ICA när jag skulle handla mat.  :o  :o
Bra pris 350:-/st men vad skall jag ha dem till?  ??? Lämnar tillbaks dem i morgon. :D
Va knäpp man är ibland *skrattar åt mig själv*

Lämna tillbaka två 9497 Republic Striker i dag :-) gick sedan på Åhlens och la ner dubbelt så mycke där men fick avsevärt mycke fler bitar :-)

b0D3N

Passade på att Köpa igår på rea för att ev vara med i SW CBt nån gång i framtiden...

Pekblom

Citat från: b0D3N skrivet 10 januari 2013 kl. 16:59
Passade på att Köpa igår på rea för att ev vara med i SW CBt nån gång i framtiden...
Vad gav du för den och var?

b0D3N

299:- för sista exemplaret på Coop Forum i Piteå... Ganska bra deal tyckte jag  :)

Anders67

Är i köpenhamn och shoppade två "muggar" med lösbitar i legobutiken på ströget, fanns inte så mycket att välja på men en mugg med clear transparanta 1x1 runda plates perekt till vattenfall etc., 129 DKR för en "mugg", vet inte om det är billigt, men kunde inte gå därifrån tomhänt

Carl T

Citat från: Anders67 skrivet 10 januari 2013 kl. 20:25
Är i köpenhamn och shoppade två "muggar" med lösbitar i legobutiken på ströget, fanns inte så mycket att välja på men en mugg med clear transparanta 1x1 runda plates perekt till vattenfall etc., 129 DKR för en "mugg", vet inte om det är billigt, men kunde inte gå därifrån tomhänt

Om muggens innehåll väger runt 100 gram så var det jämförbart med de billigaste på BrickLink.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Pekblom

Citat från: b0D3N skrivet 10 januari 2013 kl. 20:19
299:- för sista exemplaret på Coop Forum i Piteå... Ganska bra deal tyckte jag  :)
MYCKET bra pris

Anders67

Citat från: Carl T skrivet 10 januari 2013 kl. 20:45
Om muggens innehåll väger runt 100 gram så var det jämförbart med de billigaste på BrickLink.

500gr eller nåt sånt, mugg stor som en stor cola på McD

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.