Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Skypade precis med svågern bosatt i USA som gör en liten räd åt mig på en Lego Store inför resan hem till Sverige i jul. Ett par Hobbit-set och ett par koppar PaB-gott och blandat (grått och grönt var instruktionerna ;) ) verkar rymmas i resväskorna :D

tonni219

Kunde inte motstå, köpte en city kalender igår kväll för 19 kr:-), från CD on

Skafte

Citat från: tonni219 skrivet 20 december 2012 kl. 07:47
Kunde inte motstå, köpte en city kalender igår kväll för 19 kr:-), från CD on

Jag med, men sedan slutade det fungera med rabattkoder. Antar att jag gjort sex beställningar då.  ::)

Vibora

Citat från: Skafte skrivet 20 december 2012 kl. 07:51
Citat från: tonni219 skrivet 20 december 2012 kl. 07:47
Kunde inte motstå, köpte en city kalender igår kväll för 19 kr:-), från CD on

Jag med, men sedan slutade det fungera med rabattkoder. Antar att jag gjort sex beställningar då.  ::)

Jag lyckades beställa 4, och frun ytterligare 6 innan rabattkoderna var slut. Billiga bitar. ;D

lindyhep

Jag beställde bara en ;D

Men på nåt konstigt sätt har sambon visst beställt 5 ::) med sms-avisering till mig 8)

marpe

Citat från: Vibora skrivet 20 december 2012 kl. 07:54
Citat från: Skafte skrivet 20 december 2012 kl. 07:51
Citat från: tonni219 skrivet 20 december 2012 kl. 07:47
Kunde inte motstå, köpte en city kalender igår kväll för 19 kr:-), från CD on

Jag med, men sedan slutade det fungera med rabattkoder. Antar att jag gjort sex beställningar då.  ::)

Jag lyckades beställa 4, och frun ytterligare 6 innan rabattkoderna var slut. Billiga bitar. ;D
Jag tror att CDON satte in åtgärder igår kväll. Ingen legokalender går att köpa längre. (20/12 kl 08:37) Igår fanns alla tre tillgängliga, om jag minns rätt.

lindyhep

Citat från: marpe skrivet 20 december 2012 kl. 08:39

Jag tror att CDON satte in åtgärder igår kväll. Ingen legokalender går att köpa längre. (20/12 kl 08:37) Igår fanns alla tre tillgängliga, om jag minns rätt.

Det var bara City tillgänglig så länge jag försökte igår och det lät så även på första postare som tipsade. Friendskalendern fanns inte tillgänglig ens 'första' omgången och utifrån vad jag ser nu på CDON tror jag inte de haft Friends tillgänglig på länge om än alls. Den som syns när man söker ligger hos Lekmer och det sortimentet var det inte fri frakt på.

Mirandir

Köpte en och betalade 199 spänn...   8)




...Hade presentkort på en tusenlapp...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Swe_mckvack

Citat från: Mirandir skrivet 21 december 2012 kl. 23:10
Köpte en och betalade 199 spänn...   8)

;)
Skulle precis skriva grattis till fyndet men ändrade mig när jag lärde mig läsa

Majkel

Fyra city-kalendrar från cdon i förrgår, med någon timmes mellanrum då jag inte vet vad jag ska göra med dom. Tre har skickats idag!

Skafte

Har på sistone fått hem (förutom örton adventskalendrar  ::)) alla 8 icke-exklusiva vinterSW-set. 75000-75005 samt 75012 och 7513. Från Lego.com skulle det kostat 3392 kr, men tack vare att jag dels fick lite från leksaksaffären jag ställt ut i och dels hade 1000 i vinst hos Klossbutiken (som dessutom hade nedsatt på de flesta) har jag bara betalat en dryg tusing. God jul till mig!  :)

Illuwatar

Min stad har vuxit till sig... ett Stadshus () har tillkommit min samling. Samt en extra TIE för det kommande CB-bygget.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

ByggareDan

#3372
Köpte 3 st serie 5 minifig. blev
2st boxare
och en clown


/ByggareDan

marpe

Jag saknar fortfarande 11 citykalendrar från andra beställningsomgången på cdon. Är det fler än jag som inte fått alla?

lindyhep

Jag har 2 av 6 liggande på utlämningsställe. De andra 4 vet jag inget mer om......
De kommer väl så småningom skulle jag tro. Förra vändan kom inte heller alla samtidigt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.