Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

marpe

Citat från: ByggareDan skrivet 14 december 2012 kl. 15:46
-Vad det är för hjältar som jobbar där?  :o  ;) (kanske nån med aktier i förpackningsindustrin)
En maskin, tror jag. Skäl: Arbetsmiljö, effektivitet och arbetstider.
Produkter som behöver mänsklig assistans för att packas finns nog i separat utrymme.

Record

Blev tvungen att beställa ett par citykalendrar från CDON :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

Gideon

Citat från: marpe skrivet 14 december 2012 kl. 15:55
Citat från: ByggareDan skrivet 14 december 2012 kl. 15:46
-Vad det är för hjältar som jobbar där?  :o  ;) (kanske nån med aktier i förpackningsindustrin)
En maskin, tror jag. Skäl: Arbetsmiljö, effektivitet och arbetstider.
Produkter som behöver mänsklig assistans för att packas finns nog i separat utrymme.
Ja, det verkar så. Eller åtminstone väldigt automatiserad hantering när det verkar vara billigare att skicka flera kollin än att plocka ihop leveransen till lagom stora lådor. Fast det kan ju också förklara deras höga fraktavgifter jämfört med t ex Amazon.

Ontopic: Råkade köpa ett par Uruk-Hai-arméer till idag när det var så billigt på Amazon...men nu får det vara färdighandlat i år :P

Record

Citat från: Gideon skrivet 14 december 2012 kl. 16:47
Ontopic: Råkade köpa ett par Uruk-Hai-arméer till idag när det var så billigt på Amazon...men nu får det vara färdighandlat i år :P
[/quote]

Det kan du ju försöka intala dig själv, oss biter det föga på ;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

ByggareDan

Köpte Orc Forge imorse/natt sen blev det ett set Uruk-haier för min del också bägge på Amazon,
Men nu är det i princip köpstopp fram till typ påsk, men med min "moral" spricker det nog snart  :-[

TrickBrick

City Gross sålde StarWars kalendern för 50:- plocka på mig så många jag orkade bära  :D

lindyhep

 :o
Senast jag såg den på CG här var det 20% på ett från början ganska högt pris. Det var tidigare i veckan. Kanske skulle ringa och höra imorgon hur det ligger till nu.

ByggareDan

Citat från: ByggareDan skrivet 14 december 2012 kl. 18:25
Köpte Orc Forge imorse/natt sen blev det ett set Uruk-haier för min del också bägge på Amazon,
Men nu är det i princip köpstopp fram till typ påsk, men med min "moral" spricker det nog snart  :-[

Så mycket för den köpstoppsmoralen  :D sprack inom 17 timmar stod klockan 11.14 på kvittot, (men det var ju för ett gott ändamål) blev visst lite till LOTR 399:- för striden vid Väderklint så nu blir det köpstopp till midsommar (Prisa Gud då kommer ju skatteåterbäringen)

TrickBrick

Beställde 12st mest för tegelstensbitarnas skull
98:- / på cdon

mechamike

12 st!! Lönar det verkligen sig gentemot BL? Själv är jag tacksam att jag köpte på mig dom via Lugbulk förra året..
Själv köpte jag efter tips i Amazon tråden!

?

Illuwatar

Var förbi på City Gross där det blev impulsköp av och . Det är fortfarande 20% på Lego (dock höga priser, så det blir inte så extremt bra på slutet). Friends-setet fångade intresset hos mig just för karate-temat. Friends meets Ninjago... Ett sätt att "återanvända" bitar från tidiga Ninjago kanske? Hjälmen ser dock lite skum ut på en Friends-figur...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

42Hz

Såg först nu att man kunde köpa julkalender billigt på CDON, tyvärr var SW kalendern slut så det blev två City för 48kr st. :)
//Harri

Record

Beställde 2 st city 48kr st har dock bara fått en av dom hitills, har inte orkat forska mer i det nu, få se om den andara  dycker upp.

Hur har det gått för er andra, fått allt ni beställde??
Friskt satsat, hälften vunnet..

Jonsson

Har fått mina kalendrar, om ni har några outnyttjade koder kvar så pallra er in och köp Citykalendrarna för endast 19:- nu..:D

lindyhep

Citat från: Record skrivet 19 december 2012 kl. 17:30
Beställde 2 st city 48kr st har dock bara fått en av dom hitills, har inte orkat forska mer i det nu, få se om den andara  dycker upp.

Hur har det gått för er andra, fått allt ni beställde??

3 kom samtidigt förra veckan och en kom igår tror jag.
Nu funderar jag på att beställa några åt sambon :P

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.