Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

marpe

Citat från: Skrytsson skrivet 27 oktober 2012 kl. 01:31
En gång åkte jag på tull+moms på totalt 1.800 kr. Det sved. Det var på en order från Helges, dvs en försändelse från Norge :-(
Tull och moms för Norge?

shiftaltcmd

Norge är inte med i EU.

30 st Grekiska soldater för 10 kr styck på City Gross i Gävle. Tror jag tog alla men är man intresserad av serie 2 så fanns det massor och man behöver inte klämma.

Magnus den store

Citat från: de Gothia skrivet 27 oktober 2012 kl. 00:50
Försökte själv att beräkna på tullens hemsida vad jag ev ska betala i tull. Om jag räknat rätt ska jag betala 500 i tull! För lego till ett värde av 1500.... jag gråter redan! Tänk så mycket Lego jag kunnat köpa för det!!! :'(

Tullsatsen för Lego är på 4,7% om varor, emballage, frakt, försäkring m.m tillsammans är 1.400 sek eller mer. Momsen (25%) och Postens administrativa avgift (100 sek) kan du åka på när som helst. Dvs om någon upptäcker din försändelse. Om du åker på tull lär du även trilla dit på övriga punkter. Berätta fortsättningen.

Även jag har beställt av Plastic Bricks Direct (903 varor, 3 lots och $58).

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

#3243
City Sopbil 119.50 kr
City Månbil 27.50 kr
Kokoriko 64.50 kr
Planet Series 1 Sebulbas Podracer 64.50 kr
Planet Series 1 Tie Interceptor 64.50 kr
Clone Trooper Battle Pack 69.50 kr
Creator Mini Plan 29.50 kr
Creator Mini Grävare 29.50 kr
Creator Mini Sportbil 30 kr
Creator Mini Dumper 29.50 kr
Hero Factory XT4 50 kr
Hero Factory Nex 50 kr

Summa: 632 kr

På City Gross rea. Två kassar med LEGO bar jag iväg med. Mäktig känsla :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

marpe

Citat från: marpe skrivet 27 oktober 2012 kl. 15:01
Citat från: Skrytsson skrivet 27 oktober 2012 kl. 01:31
En gång åkte jag på tull+moms på totalt 1.800 kr. Det sved. Det var på en order från Helges, dvs en försändelse från Norge :-(
Tull och moms för Norge?
Citat från: shiftaltcmd skrivet 27 oktober 2012 kl. 15:09
Norge är inte med i EU.
Självklart. Men väl EFTA,  EES och flera frihandelsavtal. Det var därför jag undrade.  :)
Verkar vara lite snårigt att reda ut vad som gäller. Hittade dock ett bra dokument. Ska lägga upp det när jag  sitter vid riktig dator.

Häromdagen köpte jag nästan en 4x4 crawler. Istället blev det en månbil för några tior.

bileam

Köpte en spårvagn i går... Var tydligen någon exclusive-modell... ;)

bj-brick

Råkade titta in på City Gross igår och de hade allt Lego på 50 procent rabatt. Kul, men i princip inget kvar och utplockat in till sista dammkorn. Men det blev ändå ett paket power functions, ett antal vägplattor av den senaste sorten, slaget vid Väderklint och lite minifigurer.

Stigge72

Jag köpte också den där spårvagnen... ;)
Sedan blev det en del av det Skafte fraktat ända från Gotland.

Det blev lite annat också, men det köpte jag inte. ;)

Skafte

Ja, tack till Stigge och alla andra (Record var väl storkunden) som bidrog till att jag kunde komma hem från Göteborg.  :)

Idag gick jag till Leklust här i Visby och köpte Citykalendern. Vill inte slåss för mycket med fyraåringen om innehållet i SWkalendern...

De hade också utförsäljning av lite gammalt, så jag köpte en Funny Giraffe (50kr) till ettåringen och tre Short Track (25kr/st) till fyraåringen. Jag kör ju inte med tåg.  ::)

Gideon

Beställt lite monster fighters från brittiska Amazon.

:::::::

Det rullar på med inköpen :) Senaste veckorna har det blivit.
tackar Klossbutiken

Amazon UK

Från CityGross
6st
2st





Stigge72

Coop Forum i Häggvik sålde både Friends. och Citykalendrarna för 199 kr styck, så jag köpte en av den rosa sorten... City tänkte jag köpa några kronor billigare på nätet...

janimakaj

blev lite inspirerad nere på eventet så ja köpte mig ett tåg set :P tänkte få ihop en bana :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Wuntin


Stigge72

Citat från: stigge72 skrivet 30 oktober 2012 kl. 18:43
Coop Forum i Häggvik sålde både Friends. och Citykalendrarna för 199 kr styck, så jag köpte en av den rosa sorten... City tänkte jag köpa några kronor billigare på nätet...
Det blev att jag beställde city-kalendern och lite blandade bitar (och tre samarfigurer till bra pris) från Klossbutiken igår kväll. Blev lite tvunget, när min fri-frakt-rabatt gick ut igår. :)

Ska bli spännande att se när de dyker upp...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.