Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

insurrection

La en BL-order på . "Lustigt" nog precis efter att jag hade kollat på min lego-budget uträkning och konstaterat att jag överskridit den med ca 30% för i år... It's an addiction.

Men det var ett bra pris och jag måste ju passa på då jag ändå redan bestämt mig för att någon gång komplettera serien...

Aqualize

Aj bricklink är farligt. Fixade igen wanted list och skrapade på så vis ihop 3 st kompletta av varje:



Spyrius ska man väl också bli klar med så jag beställa skeppet och annat trans-neon yellow. Bråkade med lite andra BL listor och pysslade med saker. Sen beställde jag skeppet och lite trans-neon yellow.
..exakt... Jag har lagt två ordrar hos olika butiker som båda innehåller 1 skepp och gula lösa bitar! Får väl stå mitt kast då.

AndersI

Ibland när jag läser den här tråden blir jag mörkrädd över hur mycket ni spenderar på Lego...

Jag försöker begränsa mina inköp till lite begagnat då och då, med hopp om att få igen kostnaden genom att sälja av (mer eller mindre) kompletta set, och få lite Lego kvar. Plus något enstaka nytt set om året, och några samlarfigurer, och ...

Aqualize

Citat från: AndersI skrivet 20 augusti 2012 kl. 22:02
Ibland när jag läser den här tråden blir jag mörkrädd över hur mycket ni spenderar på Lego...

Jag försöker begränsa mina inköp till lite begagnat då och då, med hopp om att få igen kostnaden genom att sälja av (mer eller mindre) kompletta set, och få lite Lego kvar. Plus något enstaka nytt set om året, och några samlarfigurer, och ...
Jag tog och räknade lite på vad alla BL ordrar som jag gjort de senaste dagarna gått på/går på.
Ja då blev jag rädd också. Men det var ju lego som ändå skulle köpas in :) Har länge vetat att jag en dag kommer ha kompletta M:tron, Blacktron 2, Space Police 2, Ice Planet 2002 och Spyrius.

marpe

Citat från: AndersI skrivet 20 augusti 2012 kl. 22:02
Ibland när jag läser den här tråden blir jag mörkrädd över hur mycket ni spenderar på Lego...
Jag är också orolig. Det vore tråkigt om hobbyn spårar ur. Ska man hålla i gång en hobby länge så krävs väl måttfullhet?

Jag hoppas att ni hänger kvar här på forumet, länge. :)

Carl T

Citat från: marpe skrivet 21 augusti 2012 kl. 10:12
Citat från: AndersI skrivet 20 augusti 2012 kl. 22:02
Ibland när jag läser den här tråden blir jag mörkrädd över hur mycket ni spenderar på Lego...
Jag är också orolig. Det vore tråkigt om hobbyn spårar ur. Ska man hålla i gång en hobby länge så krävs väl måttfullhet?

När jag är sugen på att köpa något försöker jag tänka att det nog kommer att gå att köpa det till bättre pris om jag väntar ett tag, eller att det kommer att komma annat som jag hellre vill spendera pengarna på. På det hela taget fungerar det, och på sistone har det nästan enbart blivit småköp på BL för ett specifikt projekt.

Annars skulle jag gärna ha Dino och Monster Fighters och resten av Friends och Kingdoms och fler tåg... Det är nog tur ändå att jag känner att jag har för lite plats till allt det. :P
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

:::::::


MartinAberg

Fick mitt efterlängtade Conrad-paket idag.

2 stycken
1 styck
1 styck

de Gothia

Blev ett tornerspel på pixmania! 1099 kr. valet stod mellan det och helms deep på hiko för samma peng. kände att helms deep hänger nog kvar ett tag till så det kan jag köpa nästa vecka lite senare  ;D


Gravyking

Köpte ett 7906 brandbåt på tradera idag men missade en 7993 bensinstation.
Före detta Callahan!

de Gothia

Citat från: de Gothia skrivet 23 augusti 2012 kl. 21:47
Blev ett tornerspel på pixmania! 1099 kr. valet stod mellan det och helms deep på hiko för samma peng. kände att helms deep hänger nog kvar ett tag till så det kan jag köpa nästa vecka lite senare  ;D

oj det blev visst tidigare än vad jag själv tänkt! en beställning på helms deep från hiko är nu lagd! ::) :)

Brickchaser

En BL-order, ska se om jag får ihop så småningom  :)

AndersI

Heroica, Waldurk - halva priset, blir nästan överkomligt då....

MartinAberg

Lite sent postat eftersom jag tekniskt sett köpte den i Fredags förra veckan men betalning och postning sker först nu.
Sprang på en komplett för 200:- på Blocket så den norpade jag allt.
Blev visserligen 150:- frakt men billigare än BL iaf :)
Kommer göra sig fint mellan mina Star Wars-boxar i bokhyllan!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.