Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

CitatHej!

Tack för att ni nyligen placerade en order via oss på LEGO Shop at Home!

Det verkar som om det blev lite fel med den LEGO Hulken som annonserades på vår hemsida, så den kom inte med i ordern. Men oroa er inte, vi skickar ut en sådan figur till er i en separat försändelse. Det är på gång just nu, så ni borde ha den om omkring en veckas tid. Om ni redan har varit i kontakt med oss rörande detta så kan ni bortse från detta mejl, för då har Hulken redan skickats ut till er.

Fick detta idag, utan påtryckning från min sida.

TrickBrick

Hade tur och råkade snubbla över en orörd låda serie 6. Lyckades snoka fram 3st Roman soldier  :) Alltid något

Brickchaser

Fick hem min igår, alltid något  :D

Sirre

Lyckades hitta två st 7573 Battle of Alamut och en 7683 Fight of the Flying Wing, så det blev ett solklart köp. ;D

Record

Fick min Hulk idag, jag ringde 2 gånger till Lego, och fick tala med en trevlig tjej, så det kom en till slut, tror dom började rota i det, efter första samtalet, dom var inte bekanta med problemet vid första samtalet.
Friskt satsat, hälften vunnet..

JohanW

Fick hem en komplett uppsättning Olympiska Minifigs oöppnade. Med i paketet var även ett dot sheet med bra beskrivning vad man ska känna efter. Inte mycket nytta i Sverige, men ändå.

micke

Köpte idag


samt två stycken på Toys R Us för 329 kr/st
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Jesperallen

Fick hem en beställning från Hamburger bricks idag över 2200 bitar i 22 lots. Allt i två stora zipbags >:(

Blandar själv lots om de är små i samma påse när jag säljer. Men att lägga 1000 ruound 1x1 plate med 400 1x1 plate tillsammans med ca 400 andra blandade bitar i en och samma påse är väl lite väl snålt kan jag tycka.... Hade gladligen betalat en femma för de extra påsarna.

Magnus den store

Citat från: Jesperallen skrivet 17 augusti 2012 kl. 19:53
Fick hem en beställning från Hamburger bricks idag över 2200 bitar i 22 lots. Allt i två stora zipbags >:(
Mycket störande att man ska behöva lägga massa tid på sortering. S@h beter sig på samma sätt. För mig är det ett skäl att endast använda butiken i undantagsfall.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skrytsson

Citat från: Jesperallen skrivet 17 augusti 2012 kl. 19:53
Fick hem en beställning från Hamburger bricks idag över 2200 bitar i 22 lots. Allt i två stora zipbags >:(

Jag antar att du missade min varning för Hamburger Bricks;)

Jesperallen

Citat från: Skrytsson skrivet 17 augusti 2012 kl. 20:04
Citat från: Jesperallen skrivet 17 augusti 2012 kl. 19:53
Fick hem en beställning från Hamburger bricks idag över 2200 bitar i 22 lots. Allt i två stora zipbags >:(

Jag antar att du missade min varning för Hamburger Bricks;)

Ja, jag gav ju till och med en käck kommentar till ditt inlägg  :-[ men billigt var det ju!

marpe

Citat från: Skrytsson skrivet 17 augusti 2012 kl. 20:04
Citat från: Jesperallen skrivet 17 augusti 2012 kl. 19:53
Fick hem en beställning från Hamburger bricks idag över 2200 bitar i 22 lots. Allt i två stora zipbags >:(

Jag antar att du missade min varning för Hamburger Bricks;)
Är det ingen som har uppmärksammat dem på problemet? Det är dyrt att vara så snål.

AndersI

Köpte de sista resterna (två rejäla kartonger) av hustruns systersons dammiga Lego. Nu väntar någon form av rengöring (damm!), följt av genomgång av kvarvarande byggbeskrivningar, plus identifiering av sådant som inte har någon beskrivning. Star Wars, Indiana Jones, Castle, Space Police, etc.

Aqualize

#3088
Varit sjuk några dagar så man har bara suttit hemma och rullat tummarna. Och gått lös på bricklink...
Det kostar att vara hemma från jobbet sägs det...

Mest M:tron, Blacktron 2, Spyrius, Ice Planet 2002



















Nöjd över att ha fått tag i en Deep Freeze Defender billigt, incomplete. Kompletterade med det som fattades, nu är det typ bara huvudet på en ice planet babe som fattas (får köpa en hel minifig för det vid tillfälle).



Och den här Ice planet farkosten fanns det ingen som sålde (förutom några combipack i USA). Men bricklink wantedlist gjorde att jag fick ihop nästan alla delar från en och samma butik.


Sen har det väl beställts typ 20 minifigs ur dessa space-serier. Och lite annat löst trans-yellow och trans-blue.


Söt liten sak, åkte med i varukorgen när jag var i farten.
En man minns från legokatalogen i ungdomen, slängde med den



Kanske rymdfeber jag fått?

Aqualize

Och i andra tipstråden om bricksets amazonövervakare lurade det in mig på så blev det detta från tyska amazon. Tyvärr bara helikoptern som amazon hade bra rabatt på, de andra priserna var för andra försäljare (som inte skickade till Sverige). Men Amazons eget pris var inte fy skam ändå (lägre än hiko som var billigaste svenska med alla tre set).
Tractor
Helicopter
4x4 Crawler

Ja då var höstens technic-set inköpta då... Hade tänkt vänta lite men icke så.


Och jag kommer absolut inte räkna samman vad legokostnaden varit denna månad. Ignorance is bliss :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.