Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

La märke till att 3045 nu finns i reddish brown, och det har jag länge velat ha till... ja jag vet inte riktigt vad, men något slags tak antar jag. Kyrktorn kanske. Tyvärr finns den än så länge bara i spelet Kokoriko, gear nr 3863, går inte att länka till. Schysst tänkte jag och skulle se varifrån man kunde köpa ett dussin. Det verkar dock inte som att det börjat partas ut i någon större utsträckning, då de kostar drygt 20 kr styck... Köpte därför fyra hela spel från brittiska Amazon för drygt sex pund styck. Hade jag beställt de 12 bitarna från BL hade det med frakt blivit dyrare... Oj, det följde med ett Star Wars Battle of Hoth-spel och ett cityspel också. Och nu har Jabba's Palace dykt upp på Hiko igen. Man kanske skulle skaffa ett jobb.  ::)

lindyhep

3863  ;)


[url=http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?G=3863]3863[/url]

(Ja, jag vet....borde gå och lägga mig istället....)

lindyhep

Köpte gjorde jag inte men jag var inne på lokala BR-affären och frågade om de också skulle få in nyheter imorgon, iaf Friends ingår i deras sortiment ju. Fick syn på en korg bakom kassan med påsar som såg Friendsaktiga ut så jag frågade vad det var och fick en påse :)
30100 var det och så blev jag lite nöjdare med min lunchstund idag som annars blev mer irriterande än jag tänkt.

Skafte

Gandalf Arrives var jag tvungen att köpa idag. Typ. Gick in i lokala Leklustbutiken och drägglade på allt nytt som kommit in. Har just läst ut The Hobbit för örtonde gången också, och kunde inte vänta tills de kommer in på Hiko. Därifrån kom dessutom igår en låda med Desert Skiff, Jabba's Palace, en låda Duplo till en doppresent samt Emma's Fashion Design Studio, eftersom jag upptäckte att det i den fanns en 3001 i en ny färg: Medium Azure.

Funderar på att börja samla frimärken istället.  ::)

styrbjörn

Köpte helms deep, shelob attacks, attack on weathertop och mines of moria ;D helms deep är klar medans resten följer med på båten ;D

Svartkrut

Var in till Örebro idag och kollade in de nya LOTR seten på brixit, men ekonomin tillät inga inköp av de större mer intressanta seten, Gandalf arrives har jag sedan tidigare, så jag kom hem med en 4429 istället, som jag planerar att bygga om till något mer rejält. Sonen köpte det nya Heroicaspelet, som vi redan spelat. På vägen hem stannade vi till på coop forum där de hade rea på legospel och en del city. Där följde det med ett spel till Minotaurus labyrint för 149:-.

Pekblom

Citat från: Skafte skrivet 26 juli 2012 kl. 17:47
Funderar på att börja samla frimärken istället.  ::)
Jag har en gammal frimärkssamling.. hur många märken vill du ha för lite LEGO ;)

oakeey

Eftersom jag försöker samla det mesta i Star Wars-väg och är helt såld på R2-D2 så steg glädjefaktorn ytterligare idag när 10225 landade på posten för uthämtning. :)
Älskar att bygg-manualen är på tre böcker!

Filbunken

#3038
Passade på att köpa några Kingdoms chess 853373 när dom finns för ca 411 kr i Lego shop.
Mellan 1a och 10e Augusti så får man dessutom en exklusiv Hulken igen (om man handlar för mer än 275kr)

de Gothia

Oj vad billigt med schacken!  :o Nu blev ju jag med sugen på att beställa några! :-[ Jag som redan har tillräckligt med minifigs från de två fraktionerna...  :-\

Illuwatar

Ett par Blocket-fynd kom hem igår. En och en - båda i nyskick om än dammiga. Den förstnämnda köptes enbart för alla bitarna i Dark Blue, speciellt 3308 som det finns fyra av. Utöver detta så väntar jag på en order från Hiko med , , , och en grön basplatta så jag kan fortsätta på min park.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Lews

Idag köpte jag 10 påsar serie 5 och lika många påsar av serie 7.
Utdelningen av serie 5 var riktigt usel men serie 7 var mycket bättre.
Dubbletterna ligger i bytestråden.

Illuwatar

Lite mer Sagan om Ringen, denna gång från Klossbutiken. (slut för tillfället hos Hiko, sänkt pris hos Klossbutiken) och (verkar vara något unikt set som inte finns i vanliga butiker).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Kwagge

Bla ett Town Plan för 800kr på blocket, 95% komplett. saknar bensin pumparna.

Tyvärr var CC, Market och GG bokad av en annan köpare.. :'( Hoppas det var någon här!

micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.