Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

SuperMario

Tidigare ikväll blev det 35 st. collectible minifigs, 25 serie 2 och 10 serie 3 varav 5 st alver.
9,90 kr/st på ICA Maxi Borlänge.

Carl T

Jag har lagt en beställning på ett halvdussin Friends-figurer plus ett par paket skruvöglor. Dessutom har jag köpt ett paket små borr. Fortsättning följer om ett par veckor.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

lindyhep

Citat från: Carl T skrivet 20 juli 2012 kl. 09:57
Jag har lagt en beställning på ett halvdussin Friends-figurer plus ett par paket skruvöglor. Dessutom har jag köpt ett paket små borr. Fortsättning följer om ett par veckor.

Köpt lim också? Låter som det skulle kunna ingå i det kitet.

Och tack för lite nya idéer.

bjomark77

När jag vaknade idag konstaterade jag att vid 2:45 inatt så hade jag lagt en bricklink order.

Så kan det gå när man är trötter. Visserligen verkar det vara bitar jag behöver, men inte i den ordningen jag behövde dem.

Carl T

Citat från: lindyhep skrivet 20 juli 2012 kl. 10:31
Citat från: Carl T skrivet 20 juli 2012 kl. 09:57
Jag har lagt en beställning på ett halvdussin Friends-figurer plus ett par paket skruvöglor. Dessutom har jag köpt ett paket små borr. Fortsättning följer om ett par veckor.

Köpt lim också? Låter som det skulle kunna ingå i det kitet.

Och tack för lite nya idéer.

Jag har lim som jag tror är lämpligt. Om jag limmar något så blir det nog bara håret - det är ju kul att kunna byta kläder. :-)
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

lindyhep

Egentligen hade jag ju inte tänkt att köpa Ninjago, det är inte riktigt min grej, men boosterpacksen för 14.50 kunde jag inte hoppa.... Om inte jag vill ha dem själv är jag alldeles säker på att det finns andra i familjen som vill. Och så blev det några större Ninjagopaket med snurror för 35 kr styck men åtminstone en av de två får sonen i födelsedagspresent.

, , och var de olika.

Mattias

var inne på maxi högskolan i Halmstad och hittade för halva priset

Stigge72

köpte 3 serie 3-figurer på Maxi för 9.90 styck.
De hade även rea på röda ninjagosnurror med skelett och (tror jag) hero-factory.

Brickchaser

Hämtade ut idag.
Har byggt ett tag nu, sparar lite till imorgon också  ;D

Erik

Köpte och köpte... Fick på köpet idag när jag köpte en årgång hederlig Fantomen från 1981. Komplett i blänkande nyskick med manual, extrabitar och låda :-)

Pekblom


Magnus den store

Beställde lite bitar av en viss bjomark77. Inte ofta jag hittar 4 loter av något jag verkligen behöver hos en enda handlare. Sen är det en ren bonus att man kan dryga ut hela ordern med massa andra användbara bitar.

Köpte även en för 285 sek, efter tips från Wuntin. Tack!
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

En kompis har köpt 20 olympiska gubbar till mig i London. Hoppas det är en av varje i alla fall!

Kwagge

Även jag fyndade ett till halva priset på TrU i Malmö. Så nu var första julklappen inhandlad.. Bara 5 månader kvar..

Hämtade även ut ett tåg som jag ropade hem på Tradera.  Köpte extra 9v spår till bra pris av han med...

Silence101

Idag kunde jag inte motstå en och en .
Kanonskick med kartong, beskrivning och original reklamkatalog.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.