Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Huvudfoting

Citat från: Pekblom skrivet 04 juni 2012 kl. 19:32
Citat från: Anna skrivet 09 mars 2012 kl. 21:48
....Annars ligger mina mosade Town Hall i karantän eller vad jag skall kalla det. Efter att ha skickat ett mail till DHL, så fick jag ett gäng mail tillbaka för att slutgiltigen få ett mail där det stod att man inte fick röra godset innan skadereglering. Så jag tänkte mig att de skulle höra av sig idag. De gjorde de inte, så nu vete katten hur jag skall göra. Får väll skylla på att jag egentligen inte har tid, så får kartongerna stå i ett hörn och se nedtryckta ut.
/Anna
nyfiken.. hur har det gått?
Jag har kört några matcher mot Posten men förlorat totalt varje gång (Använder om möjligt inte Posten längre)
/P

Intressant, köpte precis ett rejält paket som hölls kvar för "further investigation" pga skada. Ringde Posten och dom sa att dom noterat skada, lappat ihop paketet och skickat det vidare. Ska bli kul att se vad som återstår. Det var begagnat LEGO så det blir nog jäkligt svårt att bevisa vad som är borta. Svårt för Posten att förklara vad ex en Batman-minifig är värd om den skulle saknas. Vad jag läser i din kommentar så har jag inga förhoppningar om ersättning :( Hämtar ut det idag

Ancona

Inte idag - men för ett par dagar sedan så införskaffade jag
Taj Mahal
Cafe Corner
Green Grocer
Andra gången i mitt liv jag köper lego för 5-siffrigt belopp...

marpe

Välkommen till forumet!
Grattis till Taj Mahal.  :)

Anna

Citat från: Huvudfoting skrivet 05 juni 2012 kl. 07:59
Citat från: Pekblom skrivet 04 juni 2012 kl. 19:32
Citat från: Anna skrivet 09 mars 2012 kl. 21:48
....Annars ligger mina mosade Town Hall i karantän eller vad jag skall kalla det. Efter att ha skickat ett mail till DHL, så fick jag ett gäng mail tillbaka för att slutgiltigen få ett mail där det stod att man inte fick röra godset innan skadereglering. Så jag tänkte mig att de skulle höra av sig idag. De gjorde de inte, så nu vete katten hur jag skall göra. Får väll skylla på att jag egentligen inte har tid, så får kartongerna stå i ett hörn och se nedtryckta ut.
/Anna
nyfiken.. hur har det gått?
Jag har kört några matcher mot Posten men förlorat totalt varje gång (Använder om möjligt inte Posten längre)
/P

Intressant, köpte precis ett rejält paket som hölls kvar för "further investigation" pga skada. Ringde Posten och dom sa att dom noterat skada, lappat ihop paketet och skickat det vidare. Ska bli kul att se vad som återstår. Det var begagnat LEGO så det blir nog jäkligt svårt att bevisa vad som är borta. Svårt för Posten att förklara vad ex en Batman-minifig är värd om den skulle saknas. Vad jag läser i din kommentar så har jag inga förhoppningar om ersättning :( Hämtar ut det idag

Hade mailkonversation med Schenker som inte ledde någon vart. Det slutade med att jag byggde ihop legot. Nu i måndags då jag hämtat en försändelse ifrån Studbringer så hade det hänt igen med Schenker. Noterade inget direkt på paket när jag hämtade ut det då det var tejpat. Sen när jag öppnar inser jag att tejpen täcker den trasiga kartongen och innanför är det en verkligen mosad R2D2 kartong, det verkar också som en av Star Wars planeterna saknas. När jag lyfter upp den stora kartongen väller alla påsarna bara ut, har ingen aning om allt är med. Det var precis övertäckt på samma sätt som förra gången så jag misstänker att det är samma person som förstör och rotar igenom kartongerna. Så jag får väll ta en runda till med Schenker. Ett av det där tråkiga är att när man men andakt öppnar upp ett större sett och tittar lite i instruktionsbok och påsar innan man kör igång försvinner. Nu känns det mest som om jag får bygga ihop R2D2 för att se att alla påsarna är med. Funderar allvarligt på att bojkotta Schenker i framtiden, men hur skall jag då kunna få en del lego som använder detta företag?

/Anna

micke

Låter jättetråkigt
Åkt dit och be att få prata med en chef och inte bara folk som har som uppgift att säga nej
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Svartkrut

#2915
Idag kom jag hem med HP Chamber of Secrets 0 och Hogwarts expressen, som jag fick möjlighet att köpa av Erik och som levererades av scholm.  :) Tacksam för det! Nu ska här byggas!  :D ...och eftersom jag ändå var i Örebro kunde jag inte låta bli ett besök på Brixit och där blev det en Gandalf Arrives, mitt första LOTR-set men definitivt inte det sista.  ;D

styrbjörn

#2916
Idag köpte jag och :)

Johan J

Lyckades känna mig fram till en kanin, en vikingatjej och något jag inte kunde komma på (Neptun var det) från CMF på ICA Maxi. Bra att kunna vara anonym i stor affär....
LEGO är skoj.

de Gothia

Citat från: styrbjörn skrivet 09 juni 2012 kl. 20:51
Idag köpte jag och :)

på brixit? du får slänga upp lite bildr på dem när du fått hem dem!  ;) :)

styrbjörn

Citat från: de Gothia skrivet 09 juni 2012 kl. 22:53
Citat från: styrbjörn skrivet 09 juni 2012 kl. 20:51
Idag köpte jag och :)

på brixit? du får slänga upp lite bildr på dem när du fått hem dem!  ;) :)

Kanske blir nån recension om ingen hinner före :)

insurrection

Skulle lägga en bricklink-beställning på lite komplementerande bitar till bulken så jag kan bygga riktiga MMV-träd sen, och självklart sprang beställningen iväg.

Men, hur kan man avhålla sig från en så här fantastisk minifig?


Magnus den store

Citat från: insurrection skrivet 11 juni 2012 kl. 19:06
Skulle lägga en bricklink-beställning på lite komplementerande bitar till bulken så jag kan bygga riktiga MMV-träd sen, och självklart sprang beställningen iväg.

Men, hur kan man avhålla sig från en så här fantastisk minifig?

Bild

Det är inte för inte vissa kallar BL för Cracklink. Du är inte den första att ta en överdos.

Jag gjorde en beställning på den figuren i samma stund som jag såg den på BL. Oemotståndlig! Fast för mig var det enbart huvudet som lockade. Numera utan tryck.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

lindyhep

Citat från: insurrection skrivet 11 juni 2012 kl. 19:06
Skulle lägga en bricklink-beställning på lite komplementerande bitar till bulken så jag kan bygga riktiga MMV-träd sen, och självklart sprang beställningen iväg.

Men, hur kan man avhålla sig från en så här fantastisk minifig?



Och här står nästan-8-åringen bredvid och utropar genast "oh, det är flygande holländaren från Svampbob!". Själv hade jag inte en aning.

insurrection

Citat från: Magnus den store skrivet 11 juni 2012 kl. 19:23
Citat från: insurrection skrivet 11 juni 2012 kl. 19:06
Skulle lägga en bricklink-beställning på lite komplementerande bitar till bulken så jag kan bygga riktiga MMV-träd sen, och självklart sprang beställningen iväg.

Men, hur kan man avhålla sig från en så här fantastisk minifig?

Bild

Det är inte för inte vissa kallar BL för Cracklink. Du är inte den första att ta en överdos.

Jag gjorde en beställning på den figuren i samma stund som jag såg den på BL. Oemotståndlig! Fast för mig var det enbart huvudet som lockade. Numera utan tryck.
Haha, va?! Har du avlägsnat trycket? Hur? Och varför?
Samlar du på monokroma figs eller nått?

lindyhep

Citat från: insurrection skrivet 11 juni 2012 kl. 20:03
Haha, va?! Har du avlägsnat trycket? Hur? Och varför?
Samlar du på monokroma figs eller nått?

Jag gissar att den står i en 'Ribba' tillsammans med några till figurer
http://www.swebrick.se/index.php?topic=980.msg53982#msg53982

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.