Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

styrbjörn

Ja du illuwatar inget är omöjligt- det omöjliga tar bara mer tid som du säger ;)

Stigge72

Citat från: Tufs skrivet 12 maj 2012 kl. 19:28

Tyvärr så fattades det en skylt så som jag har förstått det. Det ska vara sexton stycken.
På bilden på lådan verkar det finnas en väjningspliktsskylt, som jag inte ser bland dina, iaf.

Tufs

Citat från: stigge72 skrivet 13 maj 2012 kl. 09:06
Citat från: Tufs skrivet 12 maj 2012 kl. 19:28

Tyvärr så fattades det en skylt så som jag har förstått det. Det ska vara sexton stycken.
På bilden på lådan verkar det finnas en väjningspliktsskylt, som jag inte ser bland dina, iaf.

Det är den som fattas. Annars så är dem alla i fint skick.

Larry Lars

Äntligen en åtråvärd samlar-minifig som är enkel att identifiera med snabb klämteknik. Tre st. "Space Marines" på Ica Maxi.
En mycket trevlig figur där alla bitar har stor potential att bli användbara även i andra sammanhang.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Teabox

Citat från: Larry Lars skrivet 13 maj 2012 kl. 16:29
Äntligen en åtråvärd samlar-minifig som är enkel att identifiera med snabb klämteknik. Tre st. "Space Marines" på Ica Maxi.
En mycket trevlig figur där alla bitar har stor potential att bli användbara även i andra sammanhang.

Köpte själv fyra till idag :)

Svartkrut

Idag köpte jag några minifigs serie 7, Hogwarts Expressen och Quidditchmatchen, vilket innebär att jag nu har alla tio set från Harry Potter som kommit ut 2010 och 2011. Nu saknas "bara" de andra 40...  ;) Fast jag lär nog köpa dubletter av såväl Hogwarts Castle som Hogwarts Expressen, då jag tycker att de borde modifieras och bli lite maffigare hehe.

Jag gillar delar av Hogwarts tåget, men det är en hel del jag vill ändra på. För det första: bara 1 vagn, snacka lamt. Minst 3-4 st borde det vara... Sedan så tycker ju jag att den borde motoriseras, så planen är att jag köper ett annat tåg, förhoppningsvis ej alltför dyrt (typ passagerartåget) och snor motor med tillbehör och bygger om Hogwartsloket lite...  :)

Och bortsett från det så har jag planer på att bygga ett rejälare slott, Hogsmeade stationen, Privet drive nr 4 mm mm mm.

:o ...hmm tror jag skulle behöva lite större inkomster hehe  ;D

Gray

Köpte två stycken (till) Kalle Anka-tidningar med Hawkeye-polybags. Har redan ett byte på gång (mot en Batman Jetski-polybag) med en person så det känns som att det inte skadar att ha några till i lager.

Silence101

Jag köpte 3137c02 och 3137c01 . Röda.
Nu är den komplett igen :)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

lindyhep


Illuwatar

Två st 8404 från Toys R Us i Barkarby. Det var en resa för en söderboende att ta sig dit med SL, men skam den som ger sig, speciellt med Lego som väntar... På Pressbyrån på vägen hem nöp jag åt mig ett nummer Kalle Anka för att få denna Avenger-figur.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

micke

Blev idag två stycken samt
en styck

Bägge nedsatta på Toys R Us

Sedan blev det en från BL
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

lindyhep

Jag borde också köpt igår men istället tog jag ......som jag redan hade hemma. Fick lite hjärnsläpp och tänkte fel. Så nu måste jag åka och byta och tyvärr hann jag inte på väg hem från jobbet.

Linus Damberg

var hittar jag 7065 i götet till nedsattpris?
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

lindyhep

Citat från: Lindam1115 skrivet 16 maj 2012 kl. 17:48
var hittar jag 7065 i götet till nedsattpris?

Toys R Us kanske. Vet inte om det är samma erbjudande i alla butiker.
(Ingen koll men tycker det borde finnas en sån nånstans där.)

Hade visst TrU-sidan uppe:
Backaplan/Hisingen, 417 05 Göteborg
Telefon: 0757283202

Hantverksvägen 10, 436 33 Askim
Telefon: 0757283212

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.