Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Linus Damberg

Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Harry Coma

Citat från: mordatre skrivet 15 mars 2012 kl. 20:36
Köper aldrig utan att klämma. När man står där och svettas i vinterjacka och klämmer och klämmer känns det som om en väktare närsomhelst kommer gripa tag i en.  :-[

Det kan dom inte göra om du inte har passerat sista betalningsmöjligheten.. ;)

insurrection

Citat från: mordatre skrivet 15 mars 2012 kl. 20:36
Citat från: Gray skrivet 15 mars 2012 kl. 20:29
Är det bara jag som har tvångsneuroser om att jag måste veta vilken samlarfigur det är i påsen innan jag köper den?

Inte ens nu när ICA har sålt serie 3 & 4 för 10 kr styck har jag mäktat med att bara ta en bunt.. Nej då, måste klämma och känna efter så att det är en som jag faktiskt vill ha. Att man sedan går runt bland leksakerna i typ 30 minuter och klämmer på massa påsar verkar inte störa mig alls, trots att man lär se ut som en skummis.

Köper aldrig utan att klämma. När man står där och svettas i vinterjacka och klämmer och klämmer känns det som om en väktare närsomhelst kommer gripa tag i en.  :-[
Haha, vet exakt vilken känsla du pratar om.
Klämde mig igenom samtliga 3/4-påsar på ICA Västra Hamnen (malmö) i tisdags (alla alver är slut nu om ngn undrar...).
Tror jag stog där i säkert 2H, många konstiga blickar från föräldrar som försökte släpa sina barn från leksaksavdelningen :P Då kände man sig ganska off...
Tillslut kom det fram en tjej i personalen och frågade lite, men bara nyfiket och vi hade ett trevligt litet samtal och hon bad mig lägga undan en mumie åt henne om jag hittade någon, vilket jag såklart gjorde.
Blev iaf närmare 50 påsar så jag är nöjd.

...

Idag har jag inte köpt något lego än (sitter och plockar med en ev. BL-order dock) men dock 2 st "Do-it" sortimentsboxar på ÖoB för legoförvar.

AndersI

Citat från: Gray skrivet 15 mars 2012 kl. 20:29
Är det bara jag som har tvångsneuroser om att jag måste veta vilken samlarfigur det är i påsen innan jag köper den?

Jag har aldrig haft tålamodet att försöka klämma mig till vad det är i påsen, jag tar en bunt. Sen kan det hända att jag försöker klämma hemma innan jag öppnar, men jag har så mycket fel, så jag inser att det bara vore slöseri med tiden att hålla på i affären...

lindyhep

Jag gjorde ett försök att klämma i butiken men kände mig så osäker så jag gjorde ett försök att få spridda påsar genom att kolla prickarna istället. (Erkänner dock att det tog ett tag innan jag verkligen fattade var de där prickarna satt...) Det gick ändå ganska bra. Min tid i butiken förkortades av att jag handlade på väg till jobbet.

bjomark77

Köpte 10 från 3:an & 10 från 4:an. Totalt 5 gubbar som jag inte hade tidigare. Så nu fattas det bara någon i varje serie.

Magnus den store

Kanske inte Lego men tredjepartstillbehör från Custom Crazy, i färgerna pearl dark grey, flat silver och coated silver. Egentligen är det bara pearl dark grey som ligger nära Legos motsvarande färg.

Tycker lite synd om Custom Crazy för butiken verkar inte sälja så bra, fast produkterna är bra. Jag står hittills för 4% av deras ordrar. Jag skulle vilja ha handtagen i bruna nyanser men det lär inte ske.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

styrbjörn

Köpte serie 6, blev en Skottland krigare fast jag hade bara 30 kronor så jag fick välja bort pysslingen :'(

Brickchaser

Igår fick jag hem från Amazon UK.
Tycker 430kr var helt ok...  :D

mryxmannen

5x Starwars Elite clone trooper & commando Droid Battle pack
3x Starwars Endor Rebel Trooper & Imperial trooper battle pack

Allt detta för 80 kr :D
Min affär på Bricklink heter "When dreams come true".

SuperMario

Star wars Lego är inte min grej, men för de priserna skulle jag inte tveka att köpa.

micke

Citat från: mryxmannen skrivet 17 mars 2012 kl. 13:39
5x Starwars Elite clone trooper & commando Droid Battle pack
3x Starwars Endor Rebel Trooper & Imperial trooper battle pack

Allt detta för 80 kr :D

WoW vilket kap, var fann du det?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mryxmannen

Citat från: micke skrivet 17 mars 2012 kl. 13:45
Citat från: mryxmannen skrivet 17 mars 2012 kl. 13:39
5x Starwars Elite clone trooper & commando Droid Battle pack
3x Starwars Endor Rebel Trooper & Imperial trooper battle pack

Allt detta för 80 kr :D

WoW vilket kap, var fann du det?

I Lekplaneten i Mörby centrum. Dock så var det Guld Lördag erbjudande för 10 kr st och de är troligtvis slut :/  (http://guldlordag.se)
Min affär på Bricklink heter "When dreams come true".

styrbjörn

Köpte två serie tre och en serie 4: två alver ;D och en trädgårdstomte ;D

Harry Coma

Drygt 9 Kg blandat Lego för 500:-
Allt i snorbra skick..

Bra deal?


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.