Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Linus Damberg

Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Record

Itressant att dom minifigs har kommit fram igen, när vi var dit på dalaminimeet 4/2, fanns inte en enda figur i butiken, men helgen för det när jag var dit fanns hur mycket som helst.

Dom kanske har fått vila sig på lagret en stund..
Friskt satsat, hälften vunnet..

shiftaltcmd

Var med Lilleman till Barnens Hus i Borlänge. Han var sugen på en skogspolis.
Köpte också ett Friends-set, den med verkstad och robot. Och några minifigurer, för att jämna ut könsfördelningen lite.

Vid utgången hade de en låda som det stod varsågod på. Några promo-påsar för Duplo och en massa påsar med lego speltärningar (den "guldiga"). Tog fem stycken så man kan spela Yatzy. Men det finns massor kvar för Dala-gänget.
Fanns i och för sig en hel del annat i gratis-lådan men inget som jag direkt kände igen. Sjuåringen har bättre koll på det.

Jesperallen

Blev ca 700 BLEY 1x1 och 1x2 på BL idag. Börjar bli lite svåra att hitta i större mängd till bra pris nu.... Är det EB guilds som suger upp alla kanske?

micke

Köpte idag 5 st olika Friends set till mina döttrar, skall bli intressant att se vad dem tycker
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

AndersI

10 st. minifig serie 4 - 9:90 styck på ICA Maxi i Eskilstuna

Anna

Idag kom pick-a-bricken jag beställde från legoshop och kom då på att jag gjort en blunder. Jag beställde blandannat ett antal lasersvärdshållare som jag tänkte att de skulle bli justa som staket och räcken, blundern låg i att jag inte tänkt på att de är smalare än att en vanlig stud kan bära upp dessa. Min son bara skrattade åt mig och tyckte jag var korkad som inte tänkt på detta och kommentaren blev "Jag är bättre än dig mamma på lego".

Fast, äh, låt det bli en utmaning, tänkte jag och försök klura ut hur du kan göra intressenata dekorationer istället. Man kan ju göra lite intressanta snotbyggen då ljussabelhållaren passar undertill på en annan bit, vilket kan vara spännande att utveckla .

Annars ligger mina mosade Town Hall i karantän eller vad jag skall kalla det. Efter att ha skickat ett mail till DHL, så fick jag ett gäng mail tillbaka för att slutgiltigen få ett mail där det stod att man inte fick röra godset innan skadereglering. Så jag tänkte mig att de skulle höra av sig idag. De gjorde de inte, så nu vete katten hur jag skall göra. Får väll skylla på att jag egentligen inte har tid, så får kartongerna stå i ett hörn och se nedtryckta ut.

/Anna

GeekJoan

Idag och idag, men hittills i Mars.

ca 30 minifigs
Några satser Friends till dottern

och så lite Technic:






Gray

Var förbi TRU i Sundsvall där dom hade Star Wars-festival.. Såg i en korg där det låg några LEGO polybags. Pratade med en som jobbade där och frågade om de var gratis eller så, och han sa att egentligen skulle man då vara barn och rita en teckning för att få en, men jag kunde få en ändå. Så det blev en sådan här, helt gratis (plus en massa annat Star Wars-relaterat krimskrams):



Inget spektakulärt eller så, men gratis är ju gratis.

Mikael Sol

Igår köpte jag två Friends-set (Skönhetssalongen och bilen) samt fyra minifigurer ur serie... Ja, den med vita påsar (har dålig koll på numreringen).

Gideon

Inte LEGO men väl nödvändig kringutrustning; passade på när Jula hade extrapris på sina fina sortimentskåp :)
Blev två st med 34 lådor (http://www.jula.se/sortimentskap-34-fack-660004) och två st med 18 lådor (http://www.jula.se/sortimentskap-18-fack-660005)

Harry Coma

Mer eBay fynd..

Samlar på mig för att kunna leva ut mina LDD MOC's irl..  :P


mechamike

Inlägg i denna tråden som har för avsikt att göra reklam för inköp ni tänkt avyttra/eller förtäckta annonser  kommer flyttas (eller raderas om ni bryter mot regeln mer än en gång).  Ni som har butiker Bricklink/fysiska/webbutiker får hålla er till er respektive butikstråd.
Övriga använd er av köp och sälj delen.
Mvh Swebrick Moderator Team
?

Erik

Idag hämtade jag 3-4 kg löslego som bland annat innehöll ett komplett Black Falcons Fortress i fint skick med beskrivning. Bland alla bitar fanns också en del Forestmen och andra hittills oidentifierade riddarset från 80-talet (inte nödvändigtvis kompletta). Extra kul att en katalog från 1989 följde med!

Priset? 70 spänn  :o

Efter att ha kollat igenom påsen har jag dåligt samvete. Går det inte över får jag höra av mig till säljaren...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.