Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Duchessa

Citat från: Anna skrivet 01 mars 2012 kl. 12:20
Jag kan tipsa om att webhallen säljer GE för 1349, frakten borde väll bli billigare än Pixmania.

/Anna

Tack för tipset! De hade ju riktigt bra priser på Lego prestige (som de tydligen kallas där). Men vad frakten går loss på verkar inte gå att se. Det står fraktklasser, men inte vad fraktklasserna är för något. Har du - eller någon annan - handlat där? Funkar det bra?

Gray

Citat från: Duchessa skrivet 01 mars 2012 kl. 12:50
Citat från: Anna skrivet 01 mars 2012 kl. 12:20
Jag kan tipsa om att webhallen säljer GE för 1349, frakten borde väll bli billigare än Pixmania.

/Anna

Tack för tipset! De hade ju riktigt bra priser på Lego prestige (som de tydligen kallas där). Men vad frakten går loss på verkar inte gå att se. Det står fraktklasser, men inte vad fraktklasserna är för något. Har du - eller någon annan - handlat där? Funkar det bra?

Klicka på fraktklassen så står det vad priserna är. Klass 2 är 49:- om du betalar med kort, så frakten kan man inte klaga på jämförelsevis.

Jag la faktiskt nyss en order på ett av deras "prestige"-set, 10223 Kingdoms Joust. Eftersom dom inte har några av dessa exklusiva set är i lager tänkte jag testa och se om dom faktiskt kan få fram dessa varor som utlovat. Risken är ju att det är väldigt lång leveranstid (alternativt att man får ett mail om ett antal veckor som säger att dom inte kan få tag på varan).

Wineyard

Har handlat rätt mycket av Webhallen, dock alltid hämtat ut i butik. Jag har aldrig haft några problem med dem och rekommenderar dem starkt. Dock kan det kanske ta tid...

Skrytsson

Town Hall. En åt mig/LilaToster och en åt Dalle. Men... brukar man inte få ett bekräftelsemail kort efter ordern lagts? Beställde för 2-3 h sen och har fortfarande inte fått något..  ???

SuperMario

#2614
Jag beställde i natt (mer än 12 timmar sedan) och har fortfarande inte fått någon bekräftelse per e-post.
Skumt...
Det har kommit! Hurra!

Anna

Jag fick bekräftelse, typ på direkten. Antar att det går att logga in på sitt konto, så ser ni att ordern gått igenom.

Ser att andra har kommentera Webhallen också, har fungert bra när jag har handlat saker i ett annat intresse, dator och konsollspel.

/Anna

Skrytsson


Carl T

Jag blev glad när jag kollade min mail på morgonen och såg att 10224 redan packats och lämnat lagret. Min gissning är att S@H har extra personal kring lanseringsdatum för att minimera kön före och efter släppet. Hur som helst gick det väldigt kvickt. Sedan återstår det att se hur det fungerar när min beställning också inkluderade lite från PaB.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Teabox

Citat från: Carl T skrivet 01 mars 2012 kl. 16:55
Jag blev glad när jag kollade min mail på morgonen och såg att 10224 redan packats och lämnat lagret. Min gissning är att S@H har extra personal kring lanseringsdatum för att minimera kön före och efter släppet. Hur som helst gick det väldigt kvickt. Sedan återstår det att se hur det fungerar när min beställning också inkluderade lite från PaB.

Set och PAB bitar har alltid skickats separat för mig. Bitarna brukar komma märkbart senare (en till två veckor).

Illuwatar

Inte direkt Lego, men förvaringslådor på ÖB. Min Lego-samling börjar bli en logistisk mardröm som blir bara värre för varje set och BL-order jag får hem...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Sirre

Tja, jag kan välkomna mig själv till klubben:

Blev en Town Hall + lite PaB för mig med...
Där sprack den spar-planen. ::)

bj-brick

PAB och Town Hall. Idag är man som alla andra.

knalltoss

Jag bryter trenden lite. Fick idag hem Pet Shop som jag beställde från italienska Amazon.
Från order till leverans tog det 5arbetsdagar!
/Rikard

Carl T

Citat från: Teabox skrivet 01 mars 2012 kl. 16:58
Set och PAB bitar har alltid skickats separat för mig. Bitarna brukar komma märkbart senare (en till två veckor).

Så har det nog varit för mig också nu när jag tänker på det. Jag har dock bara beställt från S@H en gång sedan jag flyttade tillbaka till Sverige - frakten är ju hutlöst dyr och det har blivit allt lättare att köpa "exklusiva" set från annat håll (och till bättre priser).

På tal om att köpa saker har jag fått hem två avier. Får se om det blir julafton i morgon. :)
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

micke

Beställde också Town Hall o lite annat. Fick nu "reda på att det blev "gratis ;D
Skulle flyga hem ikväll o dem hade strulat med min biljett så det blev hotell, middag, frukost samt €300 i cash ;D ;D
Så ngt dåligt blev ganska bra, fast jag kom inte hem ikväll >:(
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.