Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Huvudfoting

Citat från: Woodpicker skrivet 06 februari 2012 kl. 21:43
Idag var det rena rama JULAFTON hemma i Logsjö! Har under en veckas tid handlat på blocket och tradera. När jag kom hem trött som en gris (efter 14t jobb) låg det 5st paket och ett sexpack med folköl i mitt hobbyrum!! Min käraste hustru hade vart iväg och hämtat alla mina paket åt mig. Nu blir det svårt att sova... TECHNIC O MASSOR!! ;D ;D

Kärlek!!!

Woodpicker

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 07 februari 2012 kl. 09:18
Låter som en bra hustru - ta hand om henne (eller så ville hon bara ha ännu mer tid för sig själv).

Hon är kanon! Men förövrigt är hon nog mest glad att slippa allt se ALLT LEGO i vardagsrummet :)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Jesperallen

Jag kanske också ska ta och bygga lite LEGO i vardagsrummet så jag också blir serverad lite öl i LEGO-rummet. Min fru har helt en del kvar att lära....

Svartkrut

Citat från: Woodpicker skrivet 06 februari 2012 kl. 21:38
Citat från: Svartkrut skrivet 06 februari 2012 kl. 14:58
Fick också lite hjälp på Brixit att hitta skatetjejen i serie 6.  :D

Var det världens bästa Daniel som hjälpte dig?? ;)
Han tog fram olika påsar till mig iaf :) Nu hoppas jag att han fixat min BL-order lika bra som vanligt!

Stämmer bra!  :D Det går ju inte att ta en tur till Örebro utan att göra ett besök på Brixit.

RedGiant

Köpte och på tradera för några dagar sedan, för totalt 115 kr + blygsam frakt. Fick hem dom idag och blev otroligt positivt överraskad av skicket på bitarna! Absolut nästintill nyskick på 215, och där var också alla bitar i "original"! Att alla bitar var i "original" stod det också i objektbeskrivningen för 256, men så var tyvärr inte fallet... :(
Mycket bra skick på hela alltet dock, och jag orkar inte mail-tjafsa vidare om att jag bl.a. vill ha 3 st 3062a istället för 3 st 3062b... :-\

Både bra och lite dåligt alltså, men huvudobjektet var ändå 215...


Jag älskar't! Det är så otroligt "corny"! ;D :P

Sirre

Fick precis hem mitt paket från Amazon.co.uk med en (http://www.amazon.co.uk/gp/product/B004P4KMMS/ref=oh_o00_s00_i00_details)

Rekordsnabb leverans för brittiska Amazon, det tog endast två dagar från att jag fick mailet om att paketet var utskickat till att det levererades med bil till min dörr! Helt tokigt med tanke på att det är gratis frakt!

De upphör då aldrig att förvåna! ;D

Linus Damberg

OBS!!!!!
På COOP forum i Bäckebol har series 6 mf. FÖR 12.90 STYCK!!!!!!!! ;D Mina mf kostade det i allafall..
Förmodligen så lågg varan inte i systemet så jag  dom vet inte om dom bara kostar det idag.Ps när dom skannar dom säg att dom kostar 12.90 st ;)
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Linus Damberg

Citat från: Lindam1115 skrivet 09 februari 2012 kl. 16:07
OBS!!!!!
På COOP forum i Bäckebol(götet) har series 6 mf. FÖR 12.90 STYCK!!!!!!!! ;D Mina mf kostade det i allafall..
Förmodligen så lågg varan inte i systemet så jag  dom vet inte om dom bara kostar det idag.Ps när dom skannar dom säg att dom kostar 12.90 st ;)
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Tobbe Arnesson

#2483
Dvs. du drog en lögn vid kassan och de gick på det? Hörde någonstans att moral är individuellt...

Edit: Jag är själv ingen ängel i alla lägen, men jag brukar inte skriva om det på nätet i efterhand.
Blogg: Robotkampen

Magnus den store

Citat från: Lindam1115 skrivet 09 februari 2012 kl. 16:07
OBS!!!!!
På COOP forum i Bäckebol har series 6 mf. FÖR 12.90 STYCK!!!!!!!! ;D Mina mf kostade det i allafall..
Förmodligen så lågg varan inte i systemet så jag  dom vet inte om dom bara kostar det idag.Ps när dom skannar dom säg att dom kostar 12.90 st ;)
Surt för mig, men tack för upplysningen (jag är inte heller en ängel)! Jag var där idag på lunchen men jag handlade bara tråkig mat. Tänkte inte ens tanken att Coop har cmf s6. Får man lov att klämma på påsarna hos Coop? Den meningen låter rätt konstig men jag tror alla förstår vad jag menar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Linus Damberg

Nja lögn lite kanske..Men första gången när jag var inne och handla idag så gick den inte att scanna in så kassören frågade en kollega där som gick och kollade.När hon kom tillbaka så sa hon att dom kostade 12.90kr stOchMagnusman får klämma på påsarna hur mycket man vill...
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

mryxmannen

Idag blev det ett par impuls köp.

Det blev:

series 4 -
Series 6 -
Bricks and More -

Fick också hem : och från tradera samt ett par zip-påsar till min bricklink affär.
Min affär på Bricklink heter "When dreams come true".

Softilog

Fick hem en och två från amzone uk idag.

Fick även hem en fin liten påse från Bizzy78.

Tobbe Arnesson

Två nallebjörnar passar väl en dag som denna?  :D

Beställde från Hiko igår, hemma idag. Snabbt!
Blogg: Robotkampen

Harry Coma

Undrar vad dom har i väskorna..  ::)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.