Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Åkte "av en händelse" förbi ICA Maxi på morgonen. Nu har jag på tre dagar köpt/fått hemskickat:

Minotaurus

Pirate Code x3

Ramses Pyramid x4

Elite Clone Trooper & Commando Droid Battle Pack

Endor Rebel Trooper & Imperial Trooper Battle Pack

Droid Escape

Geonosian Cannon

TIE Fighter

X-wing Starfighter

Anakin's Jedi Interceptor

Gold Leader's Y-wing Starfighter

Flo's V8 Cafe

Fransesco Bernoulli

Red's Water Rescue

Minifigure Series 6 (Box of 60)

Det blir alltid såhär i januari, nyheter och reor i en salig röra. Snart kommer Lyxfällan.  ::)

Harry Coma

#2386
Liite avis på Skafte, men fick iaf inhandlat en för en spottstyver idag..
Har velat ha den för den lilla kärleksförklaringen till CS () ett bra tag nu..



Tobbe Arnesson

Space Police III är faktiskt ett riktigt bra tema, tycker jag. Synd att jag var i "gray age" när den var aktuell, har kompletterat med några av dem. Grattis till spottstyverinköp!

Här är ett par andra torsos som visar hommage* till CS:

973pb549c01




973pb298c01





*Jag fick världens garv då stavningskontrollen i Firefox inte känner till ordet hommage[url=http://sv.wikipedia.org/wiki/Hommage] och undrar om jag istället vill skriva "homomage".
Blogg: Robotkampen

mryxmannen

Idag handlades lite saker. Fast inte så mycket.

Men det blev:
Lego - City för 27kr

Samt beställde jag min första Bricklink Order, dock inte på bitar utan på små polybag sets.

3 st City
7st Starwars
Orden gick på 189kr med frakt från England
Min affär på Bricklink heter "When dreams come true".

Duchessa

Fick hem två nätköp idag: en 6046 (ebay) och så en Bricklink-beställning med delar till mitt Market Street-projekt.

Det mest intressanta var 6046. Jag köpte den som icke-komplett, men med kartong och beskrivning. Det är alltid en chansning, såklart. När jag öppnade kartongen tyckte jag att det var väldigt mycket bitar i den. Efter sortering och detektivarbete kan jag konstatera att det jag köpt är:
* en i nyskick. Saknade en grön 16x32 basplatta samt en Dark Forest-minifig (som jag råkade ha i reserv) samt diverse småtrams som jag kunde komplettera på en gång.
* ett nästan komplett . Saknade minifigurerna och några smådelar.
* lite extra delar, t ex en röd Chainmail knight och en brun kedja.

Rätt bra valuta för pengarna, helt enkelt. Jag har aldrig ägt ett Svampbob-set. Är det värt något?

Barbaroux

Grattis Duchessa. Jag skulle också vilja ha det setet men jag har börjat min komplettering av riddarset från början och är nu i slutet av 80-talet men förhoppningsvis så lär jag komma till år 1996 inom en inte allt för avlägsen framtid.

AndersI

LEGO Star Wars bildlexikon, 69:- på Coop Forum i Eskilstuna, sista exet, vad jag kunde se.

Stigge72

Citat från: Duchessa skrivet 21 januari 2012 kl. 02:26
Rätt bra valuta för pengarna, helt enkelt. Jag har aldrig ägt ett Svampbob-set. Är det värt något?
Låter som ett riktigt bra köp.
Vad gäller Svamp-Bob, så ser det ju ut att vara en del kul bitar iaf. ;)

Duchessa

Citat från: Barbaroux skrivet 21 januari 2012 kl. 11:50
Grattis Duchessa. Jag skulle också vilja ha det setet men jag har börjat min komplettering av riddarset från början och är nu i slutet av 80-talet men förhoppningsvis så lär jag komma till år 1996 inom en inte allt för avlägsen framtid.

Aha, du köper i kronologisk ordning? Själv har jag haft en lista på vad jag vill ha, och under några år köpt på mig det som jag råkat hitta till bra pris. Jag fick betala $30 för setet och $30 för frakten, så totalt runt 420 kr. Men med tanke på det toppenfina skicket, och att jag fick ett Svampbob-set på köpet, så är det klart prisvärt.

Nu saknar jag bara , , , , och . Och så de klassiska äldre seten - de tänkte jag avvakta med.

jamaka

Kompis kom förbi igår med , samt inköpta i Dublin av alla ställen. Ser faktiskt rätt trevliga ut, får se hur länge dom blir kvar i kartongerna :) Kryddade också med ett extra set till den alla redan kompletta modular serien. :D

Linus Damberg

Köpte tre st MF series 4. Det blev en musketör,en konståkerska och en punk rockare. Men min punkrokare fick inte nån bass :'(
Kan man göra så som lost a part på TLG,s hemsida ??? Tacksam för svar!!!!!
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Linus Damberg

Citat från: Lindam1115 skrivet 23 januari 2012 kl. 15:52
Köpte tre st MF series 4. Det blev en musketör,en konståkerska och en punk rockare. Men min punkrokare fick inte nån bass :'(
Kan man göra så som lost a part på TLG,s hemsida ???Eller få jag leva me det??? Tacksam för svar!!!!!
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Tobbe Arnesson

Citat från: Lindam1115 skrivet 23 januari 2012 kl. 15:52Kan man göra så som lost a part på TLG,s hemsida ??? Tacksam för svar!!!!!

Ja men de skickar bara en ny slumpmässig gubbe.  :(

Förresten är det ingen bas utan en gitarr.  ;)
Blogg: Robotkampen

Linus Damberg

Ok, tack. Men blir det series 4 i såfall? Och skikar jag bara ett mail till TLG och ber dom skicka en ny mf?
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

de Gothia

Citat från: Lindam1115 skrivet 23 januari 2012 kl. 16:25
Ok, tack. Men blir det series 4 i såfall? Och skikar jag bara ett mail till TLG och ber dom skicka en ny mf?

jag ringde dem när de hände mig med serie 3. de bad om ursäkt och bad om adressen. några dagar senare hade jag en ny slumpmässig figur hemma.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.